Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Перший раз — у комп’ютерний клас

Лідія КАЛІНІНА

Ви дуже довго на це чекали. А може, не чекали, може, навпаки, побоювалися, як бояться всього нового. У всякому разі, цей день настав: у вашої школи з’явилася можливість створення сучасного комп’ютерного класу. І тут виникає перше питання: а яким він має бути? Спробуємо поділитися з вами досвідом.

Отже, етап перший: ВИБІР


Перший раз — у комп’ютерний клас

Лідія КАЛІНІНА

Ви дуже довго на це чекали. А може, не чекали, може, навпаки, побоювалися, як бояться всього нового. У всякому разі, цей день настав: у вашої школи з’явилася можливість створення сучасного комп’ютерного класу. І тут виникає перше питання: а яким він має бути? Спробуємо поділитися з вами досвідом.

 

Отже, етап перший: ВИБІР ПРИМІЩЕННЯ. Для розміщення одного комп’ютера необхідна площа не менше 4,5 м2. Виходить, площа для роботи 20 комп’ютерів бути не менше 90 м2. тепер подумайте, чи часто в нас дотримуються подібних норм).

Етап другий: ОФОРМЛЕННЯ КЛАСУ. При оформленні кімнати запам’ятайте головне: у комп’ютерному класі нічого не повинне додатково напружувати зір учнів. Вікна найкраще закрити жалюзі — вони відбивають світло ефективніше за штори, а розташувати їх слід тільки з одного боку. Шпалери для стін потрібно підбирати пастельних тонів в одній колірній гамі з обладнанням (підійдуть сіро-блакитні й світло-зелені відтінки). Підлогу також варто покрити однотонним лінолеумом, обов’язково з електростатичними властивостями. Не можна прикрашати стіни панно, картинами, схемами або таблицями: єдиний наочний матеріал у кабінеті інформатики — комп’ютер.

Етап третій: РОЗТАШУВАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ. Запам’ятайте: при роботі за комп’ютером дитина повинна перебувати на відстані не меншій за 50 см від екрана монітора. Пам’ятайте про те, що випромінювання надходить не тільки від екрана монітора, але й від його бічних і задніх стінок. Тому комп’ютери повинні перебувати на відстані не менш 1,5 м один від одного.

Однак варто пам’ятати, що на уроці інформатики діти не тільки працюють за комп’ютером: вони записують пояснення вчителя, пишуть програми, розв’язують логічні завдання, креслять схеми. Важливо слідкувати, щоб дитина не перебувала за ввімкненим комп’ютером у той час, коли вона не зайнята роботою саме з терміналом, а лише готується до роботи. Із цією метою слід мати окремі некомп’ютеризовані робочі місця. Якщо такої можливості немає, на цей час варто виключати комп’ютери.

Етап четвертий: ПІДБІР ПІДХОДЯЩИХ МЕБЛІВ. Дуже важливе використання в класах спеціальних комп’ютерних меблів. Складність підбору меблів для шкіл у тому, що за тим самим столом, на тому самому стільці повинно бути зручно дітям різного зросту й статури. Виходом із даної ситуації може бути тільки використання меблів, які трансформуються, тобто меблів такої конструкції, що дозволяла б просто й надійно змінювати їх параметри (висоту стола й підставки для відеомонітора та висоту стільця) протягом навчального дня. Зараз на багатьох заводах України вже стали конструювати такі столи-трансформери.

Складовою частиною комп’ютерних меблів є й спеціальний стілець. Користуючись ним, дитина може змінювати його висоту, регулювати уклін опори для спини (від 0 до 20°). Цей стілець повинен мати опору для ліктів та повертатися навколо своєї осі. Висоту стільця необхідно встановлювати таким чином, щоб учневі не потрібно було нахилятися над монітором або піднімати голову.

І, нарешті, останній — п’ятий етап: ВІДВЕДЕННЯ ЧАСУ ДЛЯ УРОКІВ. Уроки інформатики краще проводити в першій половині дня, коли зір учня ще не перевантажений. А час безперервної роботи за комп’ютером не повинен перевищувати 15–20 хвилин для молодших школярів і 40 хвилин для старшокласників.

Тепер можна й до справи. Інформаційних вам удач!

 

НОВИНИ  СУЧАСНИХ  ТЕХНОЛОГІЙ

Лекції на мобільнику

У ВНЗ Європи тексти лекцій студент незабаром зможе отримувати на свій мобільний телефон. Усе більшої популярності в освітніх закладах набувають інтерактивні дошки, за допомогою яких дітям можна показати навчальний фільм, подати новий матеріал із графіками, прикладами, ілюстраціями. Практично будьякий школяр із країн ЄС, США, Японії, Канади вміє користуватися комп’ютером, знає, як знайти необхідну інформацію в Інтернеті.

«Впереди планеты всей»

Запоріжжя стало першим в Україні містом, де комп’ютерні класи має кожна школа. Лише в 2005 році з місцевого бюджету було виділено півтора мільйона гривень. А бюджетні кошти, передбачені програмою «Комп’ютерний клас — кожній школі», йшли на придбання комп’ютерних класів для сільських шкіл. Наразі запорізька мерія має намір забезпечити школи Запоріжжя сучасними комп’ютерними програмами. Також не «зазираючи» до загальнодержавної скарбниці.

На рівні з аборигенами

На 100 учнів шкіл у Японії припадає 82 комп’ютери, у США — 76, у Польщі — 14,6, у Росії — 10, у Латвії — 5,1, а в Україні цей показник донедавна становив 1,3. Це рівень африканських слаборозвинених країн. А серед українських учителів лише 22 відсотки вміють користуватися комп’ютером.

Перший комп’ютер створили в Києві

Перший комп’ютер було створено у Києві під керівництвом академіка С. О. Лебедєва. У 1950 році відбувся пробний пуск малої електронної лічильної машини. Сергій Лебедєв розробив принципи побудови ЕОМ з програмою, що зберігалася в пам’яті. Під його керівництвом були створені й передані для серійного випуску 15 типів високопродуктивних, найбільш складних ЕОМ, кожна з яких — нове слово в обчислювальній техніці, більш продуктивна, більш надійна й зручна в експлуатації. Наукова школа Лебедєва, яка стала головною в колишньому СРСР, за своїми результатами успішно суперничала з відомою американською фірмою ІBM.

Відгуки читачів