Замість передмови


Дитячий садок - це особливий світ любові і добра, зі своїми радощами та прикрощами, переживаннями і досягненнями, в якому дитина пізнає навколишній світ та себе.

Тридцять п’ять тисяч маленьких харків’ян віком від 2 до 6 років відвідують дошкільні навчальні заклади Харкова, де працюють 3?209 вихователів, молодих душею, невгамовних і запальних.

Із метою пошуку ефективних моделей діяльності дошкільних закладів, виявлення кращих майстрів педагогічної справи, сприяння вдосконаленню професійної майстерності, підвищенню престижності професії вихователів традиційно навесні у місті Харкові вже п’ятий рік поспіль проводиться професійний конкурс «Вихователь року».


Другий рік поспіль конкурс «Вихователь року» проводиться за сприяння Харківського міського голови Михайла Марковича Добкіна.

Для вихователів професійний конкурс — це випробування власних сил, своєрідний поштовх до подальшого педагогічного росту. Це — спілкування з колегами і підвищення кваліфікації, престиж та чудова можливість оцінити себе і роботу колег, це незабутня зу­стріч зі світом дитинства.

Із кожним роком професійний конкурс «Вихователь року» набуває все більшого авторитету серед освітян міста. Він складається з двох етапів: районного та міського.

У міському етапі конкурсу беруть участь вихователі-переможці районних конкурсних випробувань.

У ході першого туру члени журі працюють із документами, матеріалами, що висвітлюють технологізований досвід діяльності вихователів-конкурсантів. Після першого випробування в межах цього етапу виконуються тестові контрольні роботи з дошкільної педагогіки, психології, практичні та творчі завдання, а також відбувається захист власного досвіду роботи.

Подані досвіди роботи — це не тільки науково-теоретичне обґрунтування своєї власної діяльності, аналіз результатів навчання і виховання дітей, але й спроба рефлексії з питань фізичного, інтелектуального розвитку дітей, ігрової діяльності, екологічної освіти, розвитку усного мовлення та сенсорики.

Рівень науково-педагогічного мислення в Харкові надзвичайно високий, тому ви­борювати перемогу в престижному і масштабному конкурсі учасникам надзвичайно важко. Конкурсантки повною мірою виявляють ерудицію, артистизм, творчість, неординарність мислення, щире захоплення своєю справою, любов до дітей.

Для оцінювання професійності конкурсанток щороку формується компетентне журі, до складу якого входять представники освітніх, наукових і методичних установ міста Харкова.

Другий тур відзначається проведенням самопрезентацій «Я люблю свою професію» та відкритих занять у дошкільних навчальних закладах, не знайомих для конкурсантів.

На нашому освітянському небосхилі щороку запалюються нові зірки. Їх турботливе серце допомагає малюкам зробити перший крок від батьківського порогу до незнайомого світу життя. Фінал конкурсу, де весь педагогічний загал міста Харкова вітає кращих вихователів, перетворюється на яскраве свято педагогічної майстерності, свято вшанування професії, вшанування турботливих людей, які є гордістю освітянської галузі Харкова. Ми пишаємося нашими переможцями. Це вони плекають майбутнє рідного міста. Ерудовані, прогресивні, комунікабельні та толерантні, вони присвятили своє життя найсвятішому на землі — Дитині. Їх життєве кредо: «Люблю тебе, дитино, виховую з любов’ю».

Вихователю, ти — наче нездоланність!

Крізь світ проносиш іскру доброти,

Щоб засвітить у серденьку дитячім

Вогонь священний розуму й краси.

 

Відгуки читачів