Інтегрована виховна година «Професії моїх батьків»

Т. В. Нікішина,

 м. Запоріжжя

Частина 1

1. Вступне слово вчителя

Всі професії важливі, Всі професії потрібні... Чому так кажуть? Цікаво... Мабуть тому, щоб виробити певну продукцію чи здійснити послугу варто скористатися кількома видами послуг, що за призначенням належать до різних професій. Погляньте на дошку (на дошці — фотоматеріали і професії їх батьків за напрямками фахової підготовки).

Сьогодні для нас це гідний приклад для наслідування.


Але у нас, як дітей, своя дорога у життя і ми спробуємо її знайти. Для цього слід памятати на уроці:

1) Обрати спочатку фах (напрямок), адже професія завжди під «?» (поява нових більш престижних останнім часом).

2) З почутих розповідей, відповідей та матеріалу взяти для себе на замітку «+» і «–» кожної професії.

3) Про свою професію (до якої схиляєтесь найбільше) запамятати якомога більше.

Розглянути також плакат «Самовизначення» (див. додаток).

2. Наш тлумачний словничок

Професія рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є для кого-небудь джерелом існування.

Виступи батьків:

Де здобути знання і навички?

Чому саме джерелом існування?

Частина 2

Що означає обрати професію? Про це і розкажуть нам батьки.

1) Виступи батьків.

1 група

Тих, хто визначився з професією,— досяг результатів «Сродна праця» (за Г. Сковородою).

2 група

Тих, хто обожнює свою професію, але працює не за фахом.

3 група

Той, хто нещасливий, бо обрав не зовсім «те».

2) Представлення з допомогою батьків позитивних та негативних боків їхньої професії.

3) Презентація результатів роботи (де це можливо).

4) Слова подяки батькам.

5) 3апитання до класу:

Що для вас є професія мами чи тата?

Чи може професія бути хобі?

Частина 3

1) Гра «Як ви розумієте вислови?», підкреслюючи «+» певної професії.

Робота у групах: обґрунтувати вислови (на вибір) з позиції:

медпрацівника;

соціолога;

політика;

учителя, педагога;

інженера;

наукового співробітника, дослідника;

менеджера;

юриста;

психолога;

економіста;

біолога;

літератора;

філософа;

кореспондента мас-медіа, журналіста;

експерта (підсумки);

дизайнера;

спортсмена.

(Звернути увагу на те, які професії відсутні у переліку. Це може бути захопленням по життю?)

Праця і насолода (від обраної професії) являють собою дві істотні умови людського життя  особистого і суспільного. (В. Вейтлінг)

Розуміння результативності праці є одним з найкращих задоволень. (Л. Вовенарг)

 Працюй для того, щоб насолоджуватись. (Ж.-Ж. Руссо)

Для людини з талантом і любовю для своєї професії не існує перешкод. (Л. Бетховен)

Чи мають рацію автори афоризмів, на вашу думку?

Але слід памятати: вислови про мету у житті (див. додатки).

Частина 4

1) Тест для учнів. (Робота по індивідуальних картках.)

2) Професійне самовизначення.

Що ти робиш найкраще?

Що подобається робити?

У цій галузі можете створити своє.

Саме для цієї професії ви можете зробити багато і навіть більше  перевершити себе!

 Мені до душі...

До якої з існуючих професій ви схиляєтесь найбільше?

Що таке престижна професія, на вашу думку?

3) Анкета для батьків (див. додаток).

Представлення результатів.

Аналіз.

3) Друга анкета для учнів (у зошитахкартках).

1. Завдяки тому, що я сьогодні почув і побачив, можу стверджувати:

а) я визначився з напрямком ...;

б) я визначився з напрямком і  професією ...;

в) я зміг обрати з кількох варіантів (з яких обирав раніше), що я люблю найбільше;

г) я не визначився остаточно, але мене цікавить...;

д) я не визначився, але тяжію до...

2. У праці своїх батьків я поважаю:

а) значимість;

б) користь суспільству;

в) те, які риси користуються попитом (і я їх маю);

г) те, що вона їм подобається і т. ін.

3. Чи хочете бути схожими на батьків: за професіями чи рисами характеру?

Частина 5

1) Бесіда.

Чи корисною для вас була робота сьогодні? Чому саме?

Чи сподобалось вам сьогодні? Чим?

2) Слово вчителя

Про працю вчителянелегку, але близьку, ріднішої за яку знайти важко, якщо це твоє покликання і якщо є такі учні, заради яких хочеться «жити і творити».

Домашнє завдання

Написати 20 аргументів того, що обрана професіякраща! (оформити)

Зразок:

Я реалізую себе на 100 %;

знання

уміння

творчість

симпатії

Можу створити нове на цій роботі;

Можу бути корисним суспільству...

Додаткове домашнє завдання (теми рефератів у додатках до заходу).

Додаток

Наочність

№ 1

1) Обрати напрямок;

2) запамятати «+» і «–» професії;

3) про обрану раніше професію запамятати і дізнатися якомога більше.

№ 2

Професіярід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є для кого-небудь джерелом існування.

№ 3

Медик

Соціолог

Політик

Педагог

Інженер

Науковець-дослідник

Менеджер

Юрист

Психолог

Економіст

Біолог

Літератур-філолог

Кореспондент (журналіст)

Експерт (загальні висновки)

Дизайнер

Спортсмен

№ 4

Праця і насолода (від обраної професії) являють собою дві істотні умови людського життяособистого і суспільного. (В. Вейтлінг)

Розуміння результативності праці є одним з найкращих задоволень. (Л. Вовенарг)

Працюй для того, щоб насолоджуватись. (Ж.-Ж. Руссо)

Для людини з талантом і любовю для своєї професії не існую перешкод. (Л. Бетховен)

№ 5

Самовизначення:

процес пізнання, спрямований всередину себе;

вибір місць, ролей, позицій у  всіх галузях життєдіяльності;

прогнозування, планування себе, свого місця у навколишньому середовищі;

зміна, формуванні себе для досягнення своїх заповітних мрій (за Г. К. Селевком).

№ 6

Висловлювання про мету життя

Щоб дійти мети, треба насамперед іти. (О. Бальзак)

Розум, який не має певної мети, втрачається; бути скрізьозначає бути ніде. (М. Монтень)

Горе людям, які не знають сенсу свого життя. (Б. Паскаль)

Досягнення найвищих чеснот є  мета людини. Для досягнення їх не слід ставити собі ніяких меж. (Г. Сковорода)

Мета в житті є серцевиною людської гідності і людського щастя. (К. Ушинський)

№ 7

Теми для рефератів

1) Значення правильного вибору професії.

2) Індивідуальні особливості та вибір професії.

3) Можливості особистості та вибір професії.

4) Професії та їх класифікація.

5) Професії типу «людина — техніка», «людина — людина», «людина — художній образ», «людина — знак», «людина — природа».

6) Шляхи здобуття професій.

№ 8

Анкета для батьків

1. Хто вплинув на ваш вибір?

2. Чим робота подобається?

3. Чим складна?

4. Які якості потрібні для цієї роботи?

5. Хто робить вибір (за ким останнє слово)?

6. Як допомогти дитині з вибором?

7. Чи можна вибір навязувати?

8. Чи реально вступити до ВНЗ?

9. Що потрібно учити зараз, щоб легше вступити?

10. Що вплинуло на ваш вибір?

11. Як дитину переконати у правильному шляху?

12. Чи можна піти «проти серця

 

Відгуки читачів