Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

5 порад щодо роботи з дітьми з емоційними та поведінковими розладами в інклюзивному класі

Команда авторів блогу «Room 241»

Переклад та літературна обробка Н.В. Третякової за матеріалами www.education.com

Учням з емоційними та поведінковими розладами зазвичай буває дуже складно контролювати себе і зосереджуватися на роботі в класі. Також їм часто бракує контролю імпульсивності та емоційного балансу, необхідних для ефективної соціальної взаємодії з іншими учнями.

Робота з ними може стати складним завданням для вчителя, особливо в інклюзивному класі, де тільки частина учнів мають подібні розлади. Існують способи показати кожному учневі на вашому уроці, що йому тут раді, та зацікавити до навчання. Поведінку учнів із розладами можна стримувати, керуючись навчальними планами, спеціально розробленими для задоволення особливих потреб цих учнів.

Ось п'ять ефективних порад щодо того, як допомогти дітям з емоційними та поведінковими розладами успішно навчатися в інклюзивному класі.


1. Упроваджуйте прості  та зрозумілі  правила.

Учням із розладами (втім, не лише їм!), швид- ше за все, буде складно зорієнтуватися, якщо ви навантажитеїхдовгимспискомскладнихправил та вимог.  Намагайтеся  складати якомога про- стіші інструкції — не більш ніж 3–5 основних правил.  Розкажіть  про  них  учням  у  перший день  занять,  а  також  розмістіть  їх  у  класі.
 
  • Орієнтовний перелік
  • Не спізнюватись!
  • Старанно працювати!
  • Бути ввічливими!
  • Поважати одне одного!
 
Окрім простих та зрозумілих правил, потріб- ні прості та зрозумілі види роботи. Заняття, які не потребують складних інструкцій, дають змо- гу учням з розладами встигати і працювати з ре- штою класу.
 
  • Орієнтовні види діяльності
  • Картки з відповідями.
  • Прості навчальні додатки.
  • Хорові відповіді (в один голос).
  • Друковані зошити.
 
З такими зрозумілими та простими завдан- нями усі учні залучатимуться до роботи за пла- ном, що забезпечить плідну роботу та товарись- ке спілкування між дітьми.

2. Винагороджуйте гарну поведінку.

Хоча   іноді   вам   доведеться   робити   заува- ження  й  карати  дітей  за  неналежну  поведін- ку,  пам’ятайте,  що  хвалити  за  хороше  —  це, зрештою,  значно  ефективніше  в  довгостроко- вій перспективі. Багато учнів з емоційними та поведінковими    розладами    сприймають    будь- які  дисциплінарні  заходи  як  особисту  загро- зу, тож не роблять із них належних висновків. Намагайтеся  відзначати  успіхи  цих  учнів частіше, ніж сварити чи карати їх за помилки. Отримуючи схвалення та винагороди, вони по- чинають розуміти, що гарна поведінка є кори- сною.  Згодом  вони  почнуть  бачити  у  вас  свого товариша, а не супротивника, а це, в свою чер- гу, мотивуватиме їх, тож вони хотітимуть доб- ре  поводитись  і  працювати  на  ваших  уроках.

3. Улаштовуйте короткі перерви.

Багатьом дітям з емоційними та поведінко- вими розладами бракує емоційної рівноваги та зрілості, необхідних, щоб зосереджуватись на завданні протягом тривалого часу. Замість того, щоб сварити цих учнів за неуважність, улашто- вуйте короткі перерви, дозволяючи їм відпочити на уроці.
Час від часу переривайте заняття, даючи змогу учням відновити сили, а тим, хто відста- ли, — наздогнати інших. Призначте час, щоб за- кінчити завдання, а тим, хто вже з ним упорав- ся — дозвольте потягнутися, підвестися й тро- хи походити. Це дасть змогу дітям витратити надлишкову енергію, що накопичується під час тривалого нерухомого сидіння (і вам самим тим часом теж не завадить розім’ятися!).

4. Справедливо ставтеся до всіх.

Учні з емоційними та поведінковими роз- ладами часто надто гостро реагують на ситуа- ції, що здаються їм несправедливими. Це може спричинити спалахи негативних емоцій та їхніх несвідомих виявів.
Стежте за тим, щоб ставитися до всіх своїх учнів справедливо та послідовно, не змінюйте встановлених правил для жодного з них. Кожен учень   щоразу   має  отримувати   передбачувані наслідки своєї поведінки. Якщо почнете робити винятки — вас можуть звинуватити в неспра- ведливості.

5. Мотивуйте, мотивуйте, мотивуйте!

На жаль, більшість учнів з емоційними та по- ведінковими розладами вже отримали значний не- гативний досвід навчання в школі. Тому їм часто бракує бажання чи мотивації прагнути до успіху. Щоб  уникнути  поведінки,  спрямованої  на розхитування дисципліни, або байдужості до по- ставлених завдань, вживайте додаткових захо- дів для мотивації цих учнів. Винагороджуйте їх за будь-які успіхи. Відзначайте їхню наполегли- ву роботу, частіше хваліть за старанність. Таке підбадьорення  може  просто  дивовижно  надих- нути учнів на успішну роботу на ваших уроках. Хоча здається, що така робота з дітьми з емо- ційними  та  поведінковими  розладами  є  надто складним завданням, ці перевірені способи до- поможуть  налаштувати  весь  клас  на  радісну продуктивну  роботу.  До  того  ж  усі  ці  поради є корисними і для роботи з учнями, які не мають
особливих потреб.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів