Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Підсумковий урок з теми «Природа взимку»

О. В. Петриченко, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, Заслужений учитель України, Бахмутська ЗОШ І–ІІІ ст. № 18 ім. Д. Чернявського, Донецька обл.

Урок природознавства у 2-му класі

Мета: закріпити, узагальнити та систематизувати знання учнів з теми; розвивати мислення, творчі здібності, пізнавальну активність дітей, допитливість, самостійність, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; розвивати навички роботи в групах; формувати компетентності у природничих науках; учити
спілкуватися державною мовою, розвивати соціальну компетентність, екологічну грамотність; формувати усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя
і здоров’я людини; виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
 
Обладнання: мультимедійна презентація; умовні позначки погоди; календар природи; зелені та червоні сигнальні картки; аудіозапис «Зима» П. І. Чайковського; картки з назвами груп на столах; для кожного учня — картки з малюнком відповідно до назви групи; аркуш паперу формату А1 або картон формату А3; ножиці; кольоровий папір; білі аркуші формату А4; кольорові олівці; фломастери; клей; різноманітний допоміжний матеріал для створення лепбука; вологі та сухі серветки; підручник (Природознавство : підруч. для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак.— К. : Генеза, 2012.— 160 с.).
 
Форма проведення: урок — творча майстерня.

Хід уроку

I. Організація класу

Вправа «Погода»
Повідомлення синоптиків про погодні умови дня за планом.
 
Слайд 2
— За будь-якої погоди майте гарний настрій!
 

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомленн я теми і мети уроку

Складання сенкану «Зима»
 
Слайд 3
— Сьогодні на уроці ми підіб’ємо підсумок з теми, що вивчали на попередніх уроках, та узагальнимо знання.
 

III. Аукціон знань

1. Гра «Хибне — істинне»
Слайд 4
  • Січень, лютий, березень — зимові місяці.
  • Горобець — перелітний птах.
  • Узимку холодно.
  • Усі дерева взимку стоять голі.
  • Узимку ночі короткі.
  • Усі риби засинають узимку, їжак запасів на зиму не робить.
  • Сніговий покров є теплою ковдрою для рослин.
Діти відповідають, використовуючи «сигнальні картки». Окремих учнів учитель просить обґрунтувати відповідь.
 
2. Об’єднання у групи
Діти обирають картку, перегорнуту зворотною стороною, читають назву групи та об’єднуються в малі групи: «Краса зими», «Місяці», «Явища», «Рослини », «Комахи», «Риби», «Звірі», «Птахи», «Турбота».
 

IV. Створення лепбука «Природа взимку»

1. Робота в малих групах
  • Малюнок «Краса зими»;
  • зимові місяці, прикмети;
  • зимові явища природи;
  • рослини взимку;
  • як зимують комахи;
  • як зимують риби;
  • як зимують звірі;
  • птахи взимку;
  • турбота людей про тварин узимку.
 
Учні самі обирають матеріали та шаблон для створення їхньої частини лепбука, продумують те, яким чином зобразити відповідну тематику, застосовуючи знання, уміння та навички, здобуті під час вивчення теми «Природа взимку».
Діти працюють під аудіозапис твору П. І. Чайковського «Зима».
Слайд 5
 
Фізкультхвилинка
2. Презентація групами своїх робіт
Прикріплення заготовок + презентація своєї роботи = створення лепбука.
 
3. Вправа «Незакінчене речення»
  • Мені подобається зима тому, що...
V. Домашнє завдання
Скласти казку з теми «Природа взимку», продумати, хто буде головними персонажами, та розташувати на навчальному сайті вчителя платформи Moodle «Віртуальний світ знань»; продовжити вести щоденник спостережень за погодою.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів