Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Турбота людини про тварин узимку. Є. Гуцало «Зайці»

І. Л. Каменєва, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, ЗОШ І–ІІІ ст. № 2, м. Чугуїв, Харківська обл.

Урок літературного читання у 3-му класі з російською мовою навчання


Мета: ознайомити учнів з оповіданням Є. Гуцала «Зайці»; формувати вміння визначати головну думку твору, аналізувати прочитане, працювати з художнім твором; збагачувати лексичне поле дітей; розвивати уміння говорити і слухати; розвивати спостережливість, мислення; прищеплювати любов до рідної природи, рідного краю; виховувати бажання оберігати тварин, допомагати їм.
 
Обладнання: презентація; малюнки тварин; ребус; картки із завданнями для груп; портрети письменників; картинки-емоції; зошити, підручник (О. Н. Хорошковська, Г. І. Охота. Літературне читання. Підруч. для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою.— К. : Освіта, 2013).
 

Хід уроку

І. Організація класу
Девіз: «Не сумувати, все пройти, про все дізнатись!».
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Мовленнєва розминка
Запитання: прочитати рядки голосно, тихо, радісно, зі здивуванням, із сумом, з наказовою інтонацією.
 
Чистомовка
Ма-ма-ма — зимонька-...
Ла-ла-ла — снігу...
Сок-сок-сок — вкрила поле і...
Іжку-іжку-іжку — замела...
Ам-ам-ам — голодно тваринам...
Жіть-жіть-жіть — їм...
 
На дошці розміщено картинки-емоції: радість, здивування, сум, незадоволення.
 
2. Розгадування загадки. Читання напівзакритих рядків
— Розшифруйте текст, відгадайте загадку.
 
Не ходжу я, а стрибаю,
Бо нерівні ноги маю.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, рибу, буряки.
Відгадайте, хто такий. (Заєць.)
 
— Як тварин оцих назвати, Якщо буде їх багато? (Зайці.)
— Що ви знаєте про цих тварин? (Відповіді учнів.)
 
3. Цікава хвилинка від Зайчика
Цікаві факти про зайців
  • Зайці не є вегетаріанцями, вони охоче вживають м’ясо.
  • Самки зайців живуть удвічі довше, ніж самці.
  • Зайці спілкуються одне з одним, відбиваючи передніми лапками барабанний дріб.
  • Швидко спуститися вниз по схилу заєць може, скотившись, як колобок.
  • На зайців постійно полюють. Вони не вимерли до цих пір тільки тому, що дуже швидко розмножуються.
  • Під час бігу зайці здатні розвивати швидкість до 70 км на годину.
  • Зуби у зайців ростуть усе життя, тому їм постійно необхідно гризти що-небудь тверде, аби їх сточувати.
— Що нового дізналися?
— Про кого ми будемо сьогодні читати?
— І що ж ви хочете дізнатися?
 
4. Розгадування ребуса
5. Бесіда за портретом Є. Гуцала
Виступ учня з повідомленням про Є. Гуцала.
— Євген Гуцало — прозаїк, поет, кіносценарист.
 
Народився у с. Старий Животів на Вінниччині в учительській сім’ї. Коли хлопчикові виповнилося чотири роки, почалася війна. Закінчив Ніжинський педінститут імені Гоголя. Багато років працював у редакціях обласних газет. Є. Гуцало багато писав для дітей та юнацтва. Його твори перекладені багатьма мовами світу, відомі далеко за межами України.
 
6. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні ми ознайомимося з твором Є. Гуцала «Зайці», будемо вчитися працювати з художнім твором, аналізувати прочитане, робити висновки.
 
7. Читання з передбаченням за ключовими словами
— Прочитайте ключові слова. Про що це оповідання?
 
Запис на дошці:
  • зима
  • зайці
  • дерева
  • морква
  • капуста
  • пастка
  • (западня, ловушка)
  • рятівник
 
ІV. Усвідомлення знань. Рефлексія
1. Читання із зупинками
  • Зупинка 1
— Що сталося насправді?
— Чому хвилювався батько?
— Що, на вашу думку, буде далі?
  • Зупинка 2
— Що сталося?
— Яким був Василько?
— Що, на вашу думку, буде далі?
  • Зупинка 3
— Що сталося?
— Чому усміхався Василько?
— Яким був Василько?
— Яка головна думка твору?
 
2. Словникова робота
— Знайдіть на картках пояснення до слів. (Робота в парах.)
— Прочитайте слова швидко.
Левада — ... (луг біля річки).
Дременув — ... (швидко втік).
Внадились — ... (почали приходити).
Валянки — ... (зимове взуття, чоботи).
Чеберяти — ... (йти).
Дротяне сильце — ... (пастка).
Гамуючи хвилювання — ... (заспокоюючи себе).
 
3. Фізкультхвилинка «Весела галявина»
До дошки виходять декілька учнів. Учитель за
спиною цих дітей показує малюнки тварин. Решта
учнів повинна рухами показати тварину, яку ба-
чать. За рухами учні, які стоять біля дошки, від-
гадують тварину.
 
4. Читання оповідання учнями вголос
— Поділіть текст на частини.
 
5. Складання плану
План
1. Зустріч із зайчиком.
2. Маленькій рятівник.
3. Ох і зайці у нас цієї зими!
 
V. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення»
  • Я зрозумів(ла), що...
  • Я буду старатися...
  • Мені хочеться вірити, що...
 
VI. Домашнє завдання
С. 103–104, читати оповідання Є. Гуцала «Зайці», відповідати на запитання після тексту; скласти план, переказувати за ним.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів