Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Розвиток атомної енергетики в україні та світі. Вплив діяльності АЕС на довкілля. 9 клас

А. Я. Шикула, ЗОШ № 1, м. Рівне

Мета: сформувати знання учнів про атомні електростанції, розвиток атомної енергетики в Україні, вплив діяльності АЕС на довкілля; розвивати вмінняаналізувати переваги і недоліки атомної енергетики світу; формувати підприємницькі компетентності для пошуку альтернативних шляхів розвитку галузі.

Операційні цілі (завдання):
  • після закінчення заходу учень знає визначення понять: ПЕК, атом, іхтіолог, АЕС, реактор, АСКРО, ТВЗ. Зіверт, МАГАТЕ, уран;
  • розуміє роль енергії у житті людини; принципи розумного державного підходу до розвитку атомної енергетики як галузі господарства;
  • уміє визначати основні екологічні та економічні переваги та недоліки АЕС, знаходити нові можливості для зменшення радіаційного впливу на довкілля;
  • може аналізувати геополітичну значущість України з позиції розвитку атомної енергетики; шукати оптимальні шляхи вирішення проблеми утилізації радіоактивних відходів; спілкуватися, висловлювати свою думку, захищати її; аргументувати власну позицію; ефективно співпрацювати в колективі.
 
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: науково-практична конференція.
 
Методи і техніки:
  • навчання у грі (ситуація за ролями);
  • спільний проект (конференція в рамках ключового питання);
  • асоціативний ланцюжок (словничок термінів);
  • метод проектів (відеопроект, презентації);
  • інформаційний пазл (для учасників, що не готують доповіді);
  • дослід-експеримент (ланцюгова ядерна реакція);
  • творча робота (3D модель «Будова атома»).
 
Обладнання: бейджі, пляшечки з мінеральною водою, стаканчики, прапорці України, МАГАТЕ, ООН, матеріали для доповідей (для непідготовленого класу), модель «Будова ядра», модель «Ланцюгова реакція», асоціативний ланцюжок (словничок термінів), комп’ютер, мультимедійний проектор, політична карта світу, карта України з позначеними АЕС, плакат «Будова реактора», Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, малюнки-знаки (АЕС, ГЕС, ТЕС, МАГАТЕ, радіаційна небезпека), плакати для висновку «Ядерний ренесанс. Бути чи не бути?» і «Дерево асоціацій», маркери двох кольорів, скотч, ножиці, виставка літератури (книги, газети, журнали зі статтями відповідної тематики).

ХІД УРОКУ
1. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.1. Запропонуйте учням зайняти свої місця на партами, розташованими буквою П або колом, частково вздовж стін. Порядковий номер виступаючого відповідає номеру на столі, тому учні розміщуються згідно із цими номерами. Це унеможливить плутанину, адже на столах є план виступів на конференції.
1.2. Повідомте учням мету засідання науково-практичної конференції — сформувати знання про атомні електростанції, розвиток атомної енергетики в Україні, вплив діяльності АЕС на довкілля; про аналізувати переваги і недоліки атомної енергетики світу; формувати підприємницьке мислення, дії для пошуку альтернативних шляхів розвитку галузі — та ключове питання конференції — «Ядерний ренесанс. Бути чи не бути?»
1.3. Розподіліть ролі учасників конференції (лото, фанти). Примітка. Цю тему можна проводити двома способами. Спосіб № 1 — з учня-ми, яким завчасно роздані ролі, й вони самостійно готують випереджувальне завдання: відеоролик, презентації, доповіді, модель для досліду. Спосіб № 2 — коли учні не підготовлені взагалі та їм необхідно лише швидко проаналізувати готовий матеріал: продивитися відеоролик, презентацію, скласти інформаційний пазл доповідей, які лежать на столах і були створені іншими учнями, та підготувати свій коментар.
1.4. Роздайте всім учасникам асоціативний словничок.
 
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
2.1. Запропонуйте учням (для способу № 1) розпочати пресконференцію або (для способу № 2) самостійно ознайомитися з робочими матеріалами і створити доповіді та коментарі до презентацій, відео, моделі та досліду (5-6 хв.) та розпочати виступи згідно з планом конференції.
2.2. Запропонуйте учасникам ознайомитись зі змістом асоціативного словничка.
2.3. Початок конференції. Доповіді стислі, лаконічні — 3-5 хв. Програма конференції і є алгоритмом вивчення нової теми. Виступи доповідачів мають логічну послідовність — матеріал асоціативного ланцюжка.
 
Доповідачі:
1. Доктор географічних наук, професор кафедри фізичної географії — доповідь «Галузева структура ПЕК. Джерела енергії».
2. Спеціаліст з питань атомної енергетики Хмельницької АЕС — презентація, коментар «Історія атомної енергетики».
3. Представник Південноукраїнської АЕС — доповідь «Уранова руда. Видобуток та способи збагачення».
4. Кандидат фізичних наук, фахівець з дослідження атомного ядра — презентація 3D моделі «Будова атома».
5. Доктор фізико-математичних наук — дослід ланцюгової реакції (модель із сірників, наклеєних на скло).
6. Начальник реакторного цеху Запорізької АЕС — презентація загальної схеми «Будова реактора ВВЕР-1000».
7. Начальник дільниці біомеліорації Хмельницької АЕС — доповідь «Робота станції на сучасному етапі. Стан бризкальних басейнів ХАЕС та перспективи роботи іхтіологів».
8. Генеральний директор Рівненської АЕС — відеозвіт «Рівненська АЕС в атомній енергетиці країни».
9. Кандидат медичних наук — доповідь «Захист населення від іонізуючого випромінювання. Застосування принципу ALARA».
10. Еколог — доповідь «АСКРО як моніторингова невід’ємна частина управління станцією».
11. Генерал-майор Збройних сил України — доповідь «Ядерна зброя світу. Ядерний клуб».
12. Генеральний директор Чорнобильської АЕС — доповідь «Радіоактивні відходи та способи їх утилізації».
13. Представник МАГАТЕ в Україні — доповідь «Розвиток атомної енергетики в Європі та світі».
14. Кореспондент газети «Рівне вечірнє».
15. Кореспондент радіо.
16. Представник ООН в Україні.
17. Кореспондент телебачення.
18. Представник ПП «Спецприлад»
19. Представники суспільних організацій
 
У створенні або проведенні аналізу презентацій та відео беруть участь два-три учні, а доповідач — один, тому фактично задіяні всі учні.
 
3. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА
3.1. Подякуйте учням за активність, акцентуючи на вмінні швидко працювати, висловлювати свої думки та сприймати думки інших, лаконічності та інших конкретних якостях.
3.2. Запитайте в учнів, чи корисною була робота, чи дізналися вони щось нове.
3.2. Запропонуйте учням на плакаті формату А-2 «Ядерний ренесанс. Бути чи не бути?» висловити свою думку стосовно перспективи розвитку АЕС у світі — поставити «за» чи «проти» у відповідному полі маркером та написати хоча б одне слово з асоціативного словничка на символічному «Дереві асоціацій» на плакаті того ж формату.
 

Шановні колеги!

Ознайомитися із додатками до уроку ви можете завантаживши PDF-файл наприкінці сторінки.

 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів