Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Декоративно-прикладне мистецтво. Об’ємна аплікація «Зимовий букет» («Образотворче мистецтво», 6-й клас)

Н. В. Невмержицька, спеціаліст І категорії, учитель трудового навчання, Бердичівський міський ліцей № 15, Житомирська обл.

Мета:
  • Навчальна: розширити знання учнів про види декоративно-прикладного мистецтва; ознайомити з поняттями: «аплікація», «паперопластика»; навчити класифікувати аплікацію за видами, створювати художні
  • образи засобами конструювання; формувати вміння та навички виконувати елементи паперопластики;
  • Розвивальна: розвивати художні, комунікативні, конструктивні здібності, естетичний смак, фантазію, бачення прекрасного у природі та народному мистецтві, уміння працювати в групах та парах;
  • Виховна: виховувати толерантність, старанність, охайність, любов до традиційних видів народного мистецтва.
 
Оснащення
  • Візуальний ряд: вироби з паперу.
  • Музичний ряд: аудіозапис музичного супроводу уроку.
  • Дидактичні матеріали: інструкційні картки; опорні конспекти.
  • Матеріали та інструменти: папір; ножиці; клей; лінійка; олівець.
  • Обладнання: ноутбуки; інформаційні програмові засоби; проектор.
Тип уроку: комбінований урок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ВСТУПНА ЧАСТИНА
 
Слово вчителя
— Добрий день! Для того щоб цей день був насправді вдалим і наш урок поліпшив вам настрій, привітаймо одне одного посмішкою та відчуймо подих справжньої зими. У вас на партах є сніжинки, спробуйте своїм подихом підняти їх якнайвище. Поки вони опускатимуться, поміркуйте, що хотіли б дізнатися сьогодні на уроці. Звучить новорічна мелодія.
 
Повторімо правила толерантності, яких ми повинні дотримувати:
  • ставитися до інших та само, як хочеш, щоб ставилися до тебе;
  • бути уважним;
  • не перебивати співрозмовника;
  • говорити ввічливі слова;
  • уміти вислухати;
  • дотримувати порядку в кабінеті, поважаючи працю інших;
  • виховувати в собі інтелігентність.
 
Учитель повідомляє тему та мету уроку.
 
Сьогодні ми працюватимемо в командах (групах), створюючи об’ємні зимові квіти, що допоможуть облаштувати власну оселю вишукано, незвично, створити у ній тепло та затишок. Учитель ознайомлює учнів із планом уроку, записаним на дошці.
 
Відрекомендування команд
Актуалізація опорних знань
Учитель. Для того щоб налаштуватися на активну й злагоджену роботу, пропоную навчальні ігри, у яких ви маєте виявити кмітливість, ерудованість, обізнаність у мистецтві. Відповідаючи на питання, підводьте руку й висловлюйтесь, не перебиваючи одне одного. За правильну відповідь отримуватимете сніжинку. Команда, яка отримає найбільше сніжинок, матиме додаткові бали до оцінювання на уроці.
 
Гра-пантоміма «Назви жанри»
Кожна група отримує репродукцію картини відомого художника. Не використовуючи засобів мовлення, за допомогою жестів, міміки діти мають показати цю картину так, щоб інші команди відгадали назву цього твору образотворчого мистецтва. Сніжинки отримують команди, які відгадали назву картини, а також команда, яка швидше покаже пантоміму.
 
Бесіда
Розгляньте вироби виставки, що ми підготували до сьогоднішнього уроку. Які саме вироби наявні?
До якого виду мистецтва належать ці вироби?
 
Відповіді учнів.
 
Учитель. Щоби більше дізнатися про цей вид мистецтва, пропоную переглянути відеосюжет.
Учні переглядають відеоматеріал, присвячений декоративному мистецтву.
 
Одним із видів декоративного мистецтва є аплікація.
  • З яким видом аплікації ви ознайомилися практично на уроках трудового навчання? (Відповіді учнів.)
IІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Отже, сьогодні ми створюватимемо аплікацію з паперу. Увага на екран!
 
Словникова робота
Аплікація — це вирізування, накладання різних форм та закріплення їх на основі, що є тлом.
Силует — це зображення у вигляді плями з чітким контуром.
Аплікації поділяють на: орнаментальні, предметні, сюжетні, шрифтові, абстрактні. Вони можуть бути площинними чи об’ємними.
 
Інструктаж
Учитель. Наступний етап — виконання практичної роботи «Зимовий букет». Кожна команда виконуватиме певне завдання.
Для цього ви користуватиметеся опорними конспектами з малюнками, що є у вас на партах. Інструкційні картки знаходяться перед вами на столі.
Учні повторюють правила безпеки з ріжучими інструментами.
 
Практична робота
Звучить новорічна музика. Команди працюють за завданнями. Одна з команд, зокрема «Вебдизайнери», створюють зимові веб-композиції, використовуючи комп’ютерні програмові засоби.
 
Актуалізація набутих знань
  • Що таке аплікація?
  • З яких матеріалів виготовляють аплікації?
  • На які види поділяють аплікацію?
  • Чи використали б ви аплікацію для декорування особистих речей?
Відповіді учнів.
 
ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
 
Слово вчителя
— Створені вами роботи збагатять нашу виставку. В Україні є гарною традицією готуватися до новорічних та різдвяних свят, прикрашаючи подвір’я, будинки, кімнати. Пропоную долучитися до цієї традиції, розпочавши із власного вікна. Кожен з вас мав індивідуальне завдання щодо виготовлення новорічних прикрас, що стануть засобами оздоблення класних вікон.
 
Учитель дякує учням за активну роботу та проголошує урок завершеним.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

 
 
Dounload PDF

Відгуки читачів