Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. 6 клас

Н. І. Єрмоленко, Сумська обл.

Мета: учити обирати коло спілкування, яке сприяє здоров’ю, розвивати вміння учнів визначати безпечні та небезпечні компанії для спілкування, виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручники, зошити, шкала «Смайлик», інструктивні картки для роботи в групі, фото різних підліткових компаній.
Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
 
1. Налаштування учнів на роботу
Учитель пропонує оцінити свій настрій і налаштуватися на роботу на уроці за шкалою «Смайлик» від 1 (дуже погано) до 10 (дуже добре).
 
2. Перевірка готовності учнів до уроку
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, як виконані вправи в зошиті та хто і як підготував творче завдання.
 
3. Вправа «Незакінчене речення»
Учні продовжують речення, написані на інструктивних картках:
  • Ефективна комунікація — це...
  • Вербальне повідомлення — це коли...
  • Невербально я можу передавати інформацію за допомогою...
  • Щоб ефективно спілкуватися, я набуваю навичок...
  • Упевнений стиль спілкування має переваги над..., тому що...
  • Дружні стосунки сприяють...
  • Конфлікт — це...
  • Конфлікт розв’язано конструктивно, коли...
4. Фронтальна бесіда
  • Чому виникають конфлікти?
  • Як бажано розв’язувати конфлікти поглядів та інтересів, щоб вони не шкодили здоров’ю?
  • Які методи самоконтролю ви застосовуєте в конфліктних ситуаціях?
5. Вправа «Моделювання поведінки»
Учитель пропонує учням конструктивно розв’язати кілька ситуацій зі щоденного життя. Учні презентують свої роботи в зошиті (вправа 6, с. 47).
 
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Об’єднання учнів у групи
Учитель пропонує учням об’єднатися за кольором та формою карток.
 
Утвореним групам учитель пропонує обговорити та визначити, яка реалістична справа, хобі, інтереси можуть їх об’єднувати в групу, як вони проводять вільний час. Після обговорення учні презентують роботу.
 
2. Обговорення теми та мети уроку
Учитель повідомляє тему уроку і формує разом із учнями мету й завдання нового матеріалу, становить проблемні запитання.
  • Чому підлітки наслідують інших людей?
  • Як належність до компанії/групи може вплинути на життя підлітка?
 
Розповідь учителя про ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній.
 
Ознаки дружньої компанії:
  • усі члени групи відкрито спілкуються одне з одним, мають рівні права та обов’язки;
  • кожна людина сприймається такою, якою вона є;
  • спільна діяльність здійснюється на засадах узаємодопомоги та взаємоповаги;
  • усі члени групи ставляться одне до одного доброзичливо та з повагою, не тиснуть одне на одного;
  • до компанії із заохоченням приймають нових друзів, кожен член компанії в колі однолітків відчуває захищеність та безпеку;
  • усі члени компанії ведуть здоровий спосіб життя, засуджують шкідливі звички.
 
Ознаки недружньої компанії:
  • роздрібнена на невеличкі угрупування, які між собою конкурують та інколи вступають у конфлікт;
  • є виражена група лідерів, думка яких панує над поглядами інших членів групи;
  • окремі члени групи знаходяться в пригніченому становищі, з них можуть насміхатися. Це викликає відчуття самотності й дискомфорту в багатьох членів групи, адже кожен із них може опинитися в ролі пригніченого, що не сприяє розвитку почуття гідності та самоповаги;
  • вияв та розвиток індивідуальних якостей у таких компаніях є неможливим;
  • набувають значення сумнівні вияви самовираження у вигляді порушень правил поведінки, бравада шкідливими звичками (палінням, уживанням алкоголю), члени такої компанії
  • не дуже охоче спілкуються за межами свого кола.
Ознаки небезпечної компанії: має жорстку ієрархію, авторитарного лідера, якому без суперечок повинні підкорятися всі члени групи, виконувати всі його накази та завдання; другорядні члени групи повинні бути «як усі», поведінка кожного строго визначена і не обговорюється, не приймаються жодні нарікання, поважають лише за безумовне виконання наказів лідера; членам групи забороняється повідомляти іншим про те, що відбувається в компанії, неслухняність карається, у компанії панує атмосфера страху та небезпеки; до оточуючих компанія ставиться звисока, члени компанії курять, уживають алкоголь, наркотики, схильні до ризикованої поведінки, здійснюють протиправні дії.
 
Учитель організовує самостійну діяльність учнів у групах, у якій кожен учень опанував би низку здатностей до якісних професійних дій, самонавчання, самоуправління, орієнтації, адаптації, передбачуваності, особистісною готовністю до майбутнього.
 
Учні, об’єднані за кольором геометричних фігур, виконують завдання на ватмані.
Презентація роботи в групах
 
ІІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Обговорення негативних явищ
Розповідь учителя про підліткові угрупування в соціальному середовищі, які об’єднання є в місцевості проживання. Учитель обговорює з учнями, які негативні явища спостерігають там, де вони живуть.
 
2. Робота в парах
Учні продовжують працювати в утворених групах. Учні виконують завдання:
1) Опрацюйте матеріал підручника на с. 102, 103.
2) Заповніть таблицю «Характеристика компанії». Використовуйте підготовлені творчі роботи з домашнього завдання.
 
Завдання. Запишіть відповіді на запитання в таблиці й розкажіть про компанію. Дійдіть висновів, як спілкування в ній впливає на розвиток рис характеру підлітка.
3) Підготуйте презентацію своєї компанії так, щоб у ній узяли участь усі члени.
Динамічна пауза: вправи для очей.
 
ІV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Експрес-контроль за вправою 1 в зошиті на с. 48, вправою 1, 2 «Моделюй...» на с. 103 підручника.
2. Відповідь на проблемне запитання.
 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати § 21. Виконати вправи 2, 3, 4 в зошиті на с. 48, 49.
Творче індивідуальне завдання. Написати есе «Я хочу бути схожим на...».
 
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Учні називають корисні для себе знання цього уроку: «Мені було корисно дізнатися...», «Я використовуватиму поради...».
Учитель оцінює навчальні досягнення учнів на уроці.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів