Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Проведення фізкультхвилинок та гімнастики для очей з дітьми із порушеннями зору на уроках та під час самопідготовки

М. Г. Ониськів, О. С. Білінська, вихователі, Підгірська спеціальна ЗОШ-інтернат, Львівська обл.

Для дітей із порушенням зору навчання в школі пов’язано зі значними труднощами: зниження зорових можливостей спричиняє підвищену втомлюваність, виникають порушення пози тіла під час сидіння за партою.


Для дітей із порушенням зору навчання в школі пов’язано зі значними труднощами: зниження зорових можливостей спричиняє підвищену втомлюваність, виникають порушення пози тіла під час сидіння за партою.
 
Тому в системі корекційної допомоги цій категорії дітей в умовах загальноосвітнього виховного чи спеціального закладу передбачено комплекс гігієнічних і профілактичних заходів, що позитивно впливають на загальний стан дитини (ранкова зарядка, фізкультхвилинки, руханки на свіжому повітрі, вправи для розвитку дрібної та загальної моторики, релаксаційні хвилинки).
 
Їх доцільно поєднувати із зоровою гімнасти кою, що слід проводити впродовж дня декілька разів під час різних видів діяльності.
 
ПРОВЕДЕННЯ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК ТА ВПРАВ ДЛЯ ОЧЕЙ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ НА УРОКАХ ТА ПІД ЧАС САМОПІДГОТОВКИ
Фізкультхвилинки є обов’язковими елементами проведення заняття та проводяться через 15–20 хвилин від його початку (залежно від рекомендацій офтальмолога). Вони спрямовані на формування правильної постави, поліпшення координації рухів, на профілактику і виправлення плоскосто пості, нормалізацію роботи серцево-судинної та дихальної системи.
 
Комплекс фізкультхвилинок має включати вправи, що позбавляють загальної втоми, поліпшують та зміцнюють м’язовий тонус. Під час виконання складних фізичних вправ
дітей за клінічними формами порушення зору об’єднують у три групи: основну, підготовчу та спеціальну. До кожної з них є чіткі показання та протипоказання щодо виконання фізичних вправ.
 
Діти молодшого шкільного віку краще сприймають фізкультхвилинки віршованого змісту з яскравим, емоційним сюжетом.
 
Приклади фізкультхвилинок
Після проведення фізкультхвилинки рекомендовано проводити зорову гімнастику.
Вправи зорової гімнастики поділяються на:
  • розслаблення зорової системи;
  • поліпшення циркуляції крові в органі зору;
  • тренування акомодаційних м’язів; зміцнення окорухових м’язів.

 

ПАМ’ЯТКА «АКСІОМА ОЧЕЙ»

1. Все, що корисно для тіла, корисно і для очей.
2. Вправи для тіла позитивно діють на очі, але очам ніколи не буває достатньо тільки цих вправ — їм необхідні ще й власні.
3. Вправи для очей зміцнюють і розвивають зір лише тоді, якщо виконувати їх систематично — щодня і по кілька разів упродовж дня.
4. Утома очей — це одна із ознак загальної втоми тіла. Очі, як і будь-який орган, потребують відпочинку, а відпочинком для них є розслаблення психіки, вправи і сон.
5. Сонячне світло і бачення чорного поля із заплющеними очима — це два важливі елементи в оновленні й підтримання здорового зору.
6. Пам’ятайте, що в основі всіх порушень зору є напруження і перенапруження психіки. Ідеальний зір набувають тільки розслабленням.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів