А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Довготривалий проект «Організація власного бізнесу (відкриття магазину канцтоварів)»

Подолян І. С., НВК № 13 ЗОШ I–III ст. — гімназія, м. Одеса

Проект було розроблено на уроках німецької мови в 7(11)-А класі під час вивчення теми «Вибір професії» на основі автентичного тексту про підприємницьку діяльність німецьких школярів. Автентичний текст з підручника “Das neue Deutschmobil 3”.

“Schüler Unternehmen was!”
  • Ich würde sagen, das ist …
  • Es könnte sein, dass …
  • Das müsste/könnte … sein.
  • Es wäre moglich, dass …
L. Lest den Text und schreibt Stichworte in eure Hefte.

Schülerfirmen

Schüler backen Pizza, gründen Reisebüros und Internetcafes, verkaufen Schreibwaren, machen Zeitungen, programmieren Web-seiten,… Sie machen mit ihren Schülerfirmen Gewinn und verdienen Geld. In diesen Projekten lernen Schüler schon in der Schule Wirtschaft und Arbeitswelt kennen. Sie übernehmen die Rollen von Arbeitgebern und Arbeitnehmern, schließen Verträge ab, machen Angebote für Kunden und übernehmen Aufträge. Inzwischen gibt es mehr als 150 Schülerfirmen in Deutschland. Ihre Chefs und Mitarbeiter sind Schüler, die von Projektlehrern beraten und unterstützt werden. Die Arbeit in den Schülerfirmen gibt den Schülern Einblick in verschiedene Berufe. Das kann ihnen später bei der Berufswahl helfen. Das Schülerreisebüro “Power-Tours” wurde 1994 an der Friedrich-Ebert-Mittelschule in Hoyerswerda in Sachsen gegründet. Hier arbeiten vier Lehrer und 17 Schüler im Alter von 12 bis 16 Jahren. Sie organisieren Reise, Übernachtung, Verpflegung, 25 Programm und Sonderwünsche für Klassenreisen. Die Kunden sind Lehrer an der eigenen und an anderen Schulen.
 
Запитання, на які повинні були відповісти учні під час виконання проекту
1. Projekte: …?
2. Lernziele: …?
3. Tätigkeiten: …?
4. Anzahl: …?
5. Mitarbeiter: …?
6. Power-Tours: Was? Wie lange? Wo? Wer?
 
Опис навчального проекту з німецької мови
(Див. додаток «Організація власного бізнесу: відкриття магазину канцтоварів»)
Вік учнів: 16 років
Кількість учнів: 30.
 
Основна мова під час виконання та захисту проекту — німецька. Як допоміжні використовувались українська та англійська мови (мови, якими вивчали інформаційні матеріали). Рідна мова виручала також під час обговорення, адже тема складна. Під час реалізації проекту були використані знання з інших предметів, наприклад з математики (розрахунки), економіки (знання загальних законів, за якими живе суспільство), інформаційних технологій (повірте моєму власному досвідові, що, іноді, пошук інформації в Інтернеті — досить таки копітка справа, яка забирає багато часу).
 
Ідея проекту полягає у створенні сприятливих умов для втілення в життя можливої реальної ситуації, зокрема: самоутвердження в соціумі, відкриття власної справи, від якої залежить добробут сім'ї, яка корисна іншим людям, тому що полегшує розв'язання їхніх проблем.
 
Проект має на меті формувати ключові компетентності, властиві для ХХІ століття. Сучасна людина — це людина, яка займає активну життєву позицію. Це — людина, яка добре орієнтується в сучасному інформаційному просторі, не пасує перед труднощами, вміє прораховувати свої дії на кілька кроків уперед, знає іноземну мову (або і дві), щоб вийти на міжнародний рівень співробітництва. Це — високоосвічена людина, яка знає не лише іноземні мови, але і соціокультурний фон носіїв мови. Учні 11-х класів уже здебільшого впоралися з вибором професії, тому сама по собі тема їм близька.
 
Але вони повинні були випробувати себе в уявній ситуації планування та відкриття власного бізнесу. Для цього вони проводили ретельні дослідження, працюючи в малих групах, обмінюючись інформацією, порівнюючи її. Робили висновки, узагальнювали, систематизували.
 
Під час роботи розв'язували додаткові незаплановані проблеми. Наприклад: що як запропонувати до перегляду рекламний ролик по кабельному телебаченню? Можливо, будемо заказувати файли безпосередньо з Німеччини, а то багато нарікань, що наявні у нас незручні, вони «злипаються». Дорого? А якщо пошукати напарників?
 
Хочете вірте, а хочете — ні, але як приємно працювати зі скептиками в такій ситуації, які, на перший погляд, і самі не працюють, і іншим заважають. Зате вони дуже добре «підливають масла у вогонь», тобто, активізують творчий потенціал прихильників справи. До речі, в їхньому скептицизмі часто наявний здоровий глузд і такі глибокі знання, що навіть учні, які виконують роль опонентів, готуючись до цієї ролі, не так успішно можуть упоратися з нею.
 
Важливим підсумком виконання проекту був навіть не сам проект, а процес його підготовки. Кожен учень мав змогу вибрати собі завдання за своїми уподобаннями: брати участь в складанні плану з нуля, вивчати інтернет-ресурси в пошуках необхідної інформації, працювати над дизайном, проявити ініціативу в розташуванні товару на полицях.
 
Під час роботи широко використовували інформаційно-комунікативні технології.
 
Всі учні без винятку збагатили свій основний та додатковий лексичний запас, удосконалили знання граматики, тренуючись у вживанні умовного способу. Що відрадно, вони не просто розмовляли, вони спілкувались німецькою, англійською та українською мовами.
 
Учні зі слабшими знаннями не комплексували, тому що вони виконували дизайнерські роботи, мали змогу висловити думку рідною мовою або англійською, яку знають краще. Але кожен учень почувався частинкою одного єдиного механізму, без справної роботи якого неможливе успішне завершення справи.
 
Після захисту проектів учні дали рефлексивну оцінку розв'язанню поставленої проблеми (наскільки повно, вдало, цікаво…) та самим собі, тобто, наскільки добре кожен з них попрацював (див. додаток «Анкета-опитування»).
 

Додатки

Додаток «Проект “Організація власного бізнесу: відкриття магазину канцтоварів”»
Урок 1. Вибір виду діяльності
Якби в нас була можливість створити власний бізнес, ми б хотіли відкрити магазин щодо продажу канцтоварів.
 
Обґрунтування вибору типу бізнесу: практично кожна людина щодня користується канцелярськими товарами. Особливо це важливо для школярів — мати велику кількість різноманітних канцтоварів. Ці речі повинні бути не тільки якісними, але й гарними та недорогими.
 
Мета:
1. Забезпечити людей якісними, недорогими й гарними канцелярськими товарами;
2. Отримати прибуток.
 
Назва магазину: ми б назвали свій магазин «Канцелярик», аби було легко зрозуміти, що в ньому продається.
Емблема магазину: емблемою магазину ми б вибрали олівець. Його добре видно здалеку й одразу зрозуміло, що продається в магазині.
 
Урок 2. Покупці
Ми б хотіли відкрити свій магазин за адресою Кримська 72-а, так, щоб він виходив на перетин вулиць Кримська та Академіка Заболотного. На мапі видно, що в цьому районі багато різних шкіл (на мапі — синього й жовтого кольорів) й дитячих садків (бузкового кольору). Тому покупцями можуть бути школярі, вчителі, батьки маленьких дітей. Вони зможуть або спеціально прийти до цього магазину за канцтоварами, або зайти до нього дорогою додому чи забираючи своїх дітей зі школи або дитячого садка. Таким чином, покупцями в нашому магазині будуть:
1. У чні шкіл, які знаходяться в цьому районі та їхні батьки;
2. Б атьки дітей, які відвідують дитячі садки в цьому районі;
3. В чителі шкіл № 13, 14, 15 і 24, гімназії № 7;
4. П рацівники обласної клінічної лікарні;
5. Випадкові перехожі.
 
Урок 3. Ассортимент та місця закупки товарів
Для того щоб справи в магазині йшли добре, необхідно мати широкий асортимент канцелярських товарів. Крім того, нам потрібен прибуток, тому необхідно купити товар дешевше, а продати дорожче (але так, аби для покупця це не було занадто дорого). Тому товари для магазину будуть купуватись у різних місцях. Наприклад, папір закуповуватиметься в «Метро», зошити та папки — на 7 км, а ручки та інше приладдя — в Інтернет-магазинах.
 
Урок 4. Розрахунок рентабельності
Для роботи магазину необхідні значні витрати, зокрема:
  • закупівля товарів;
  • оренда приміщення та оплата комунальних послуг;
  • оплата роботи найманих працівників;
  • податки.
1. На закупівлю товарів спочатку витрачатиметься $ 20 000.
2. Оренда приміщення становитиме $ 1 000.
3. В магазині працюватимуть двоє найманих працівники — продавець та продавець-бухгалтер. Вони працюватимуть як продавці позмінно, крім того продавець-бухгалтер вестиме бухгалтерський облік. Зарплата продавця — $ 300, продавця-бухгалтера — $ 400.
4. Податки становитимуть 15 % від прибутку. Надбавка на всі товари становитиме від 30 % (для паперу) до 100 % (для ручок, олівців та ін.). У середньому по всіх товарах надбавка становитиме 50 %. Таким чином, купуючи товару на $ 20 000 я продаватиму його за $ 30 000.
 
Мій прибуток становитиме:
$ 30 000 — $ 20 000 — $ 300 — $ 400 — $ 1500 = $ 6 800
Таким чином, прибуток становитиме $ 6 800.
З них $ 2 800 буде йти на подальший розвиток бізнесу, а $ 4 000 — наш прибуток.
Вибір мови під час виконання проекту був вільним, хоча перевагу надавали німецькій. Учні з гарним знанням іноземної мови намагалися розмовляти німецькою постійно. Основний лексичний запас був наданий у підручнику. За бажанням або потреби учні вводили додаткові слова.
 

Додаток

Анкета-опитування. (Оцінка власної діяльності)
1. Тема . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Організація діяльності . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Час на виконання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Вид роботи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Чому саме цей? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Джерело інформації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. Критерій відбору інформації . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Повнота інформації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9. Аргументованість . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Використання комп'ютера . . . . . . . . . . . . . . . . .
11. Допомога з боку: вчителів . . . . . . . . . . . . . . . . . друзів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . батьків . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11. Новизна теми . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12. Оцінка взаємодії з товаришами . . . . . . . . . . .
13. Сподобалось . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
14. Не сподобалось . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
15. Наскільки успішно розв'язано проблему . . .
16. Хотілось би . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
17. Вплив на успішність . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
18. Можливість поліпшення проектного рішення . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
 
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів