А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Щасливі діти сьогодні — успішні особистості завтра. Заняття з елементами тренінгу для обдарованих дітей

О. В. Сергієнко, ДНЗ № 198, м. Харків

Друкується за виданням: Шкільному психологу. Усе для роботи. — 2018. — № 8.

Мета: максимально сприяти психічному й особистісному розвитку кожного учасника; допомогти розкрити свій життєтворчий потенціал; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навички спілкування; сприяти розвитку творчої уяви, допитливості, кмітливості та гнучкості мислення.

Обладнання: плакат із правилами роботи в групі, папір та олівець.


ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ВСУПНА ЧАСТИНА
Психолог. Обдарованою називають дитину, яка виділяється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для таких досягнень) у тому чи іншому виді діяльності.
 
Вправа-знайомство «Це чудово!»
Мета: сприяти знайомству учасників. Діти стоять півколом, достатньо великим, щоб промовцям було зручно виступати. Психолог пропонує кожному по черзі вийти в центр півкола і розповісти про якусь свою якість, уміння чи талант (наприклад, «я люблю танцювати», «я вмію малювати» тощо). У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні хором відповісти:«Це чудово!» і одночасно підняти вгору великий палець.
 
Правила роботи в групі
Мета: організувати заняття.
Психолог. Сьогодні я пропоную вам правила роботи нашої групи, що забезпечать нам максимальний результат від заняття та раціонально використаний час:
  • правило толерантності;
  • правило вимкненого телефону;
  • правило Я + Ти = Ми;
  • правило добровільності й активності;
  • правило відвертості й відкритості;
  • говорити лише від свого імені.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа «Круглий стіл»
Мета: сформувати навички спілкування, розкрити життєтворчий потенціал учнів.
Учні сідають за круглий стіл. Їм пропонують уважно прочитати навчальний текст протягом певного проміжку часу й розподілити між собою ролі: Редактор, Критик, Автор, Рецензент, Незнайко, Доцент, Академік. Потім кожен повинен викласти навчальний текст у своєму амплуа. Інші учасники конференції оцінюють виступ. Вони також мають право доповнювати виступи одне одного.
 
Вправа «Доповідь»
Мета: розвивати творчу уяву, гнучкість та оригінальність мислення, пам’ять. Психолог читає текст. Кожен учень кодує зміст тексту за допомогою знаків, схем, малюнків і передає таку записку сусідові праворуч. Тепер кожний робить доповідь за цим текстом, використовуючи малюнки або схеми свого сусіда.
 
Вправа «Моє бачення творчої особистості»
Мета: формувати навички спілкування в групі, розвивати творчу уяву.
Психолог. Ви повинні протягом п’яти хвилин до кожної літери слова«творчість»дібрати якості, які, на вашу думку, характеризують творчу дитину. Завдання виконується в групах. Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова«творчість».
 
 
Вправа «тест на кмітливість»
Мета: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, кмітливість.
1. Жили-були три дівчинки: Таня, Оленка і Даша. Таня була вища за Оленку, Оленка вища за Дашу. Хто з дівчаток найвищий, а хто найнижчий? Кого з них як звуть?
2. Мишка їде не в першому і не в останньому вагоні. Курча не в середньому і не в останньому вагоні. У яких вагонах їдуть мишка і курча?
3. Скільки вух у трьох мишей?
4. Саша сумніша, ніж Толик. Толик сумніший, ніж Алик. Хто веселіший за всіх?
5. Мама купила дітям три шарфики і шість рукавичок. Скільки дітей у мами?
6. Яйце вариться 3 хвилини. Скільки часу знадобиться, щоб зварити 5 яєць одночасно в одній каструлі?
7. Що важче — кілограм вати чи кілограм цвяхів?
8. Скільки горіхів у порожній склянці?
9. Скільки кінців в одній палиці? А у половини палиці?
10. Банан розрізали на чотири частини. Скільки зробили розрізів?
 
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Бесіда
 Що тобі найбільше сподобалося? Чому?
 Що тобі найбільше запам’яталося сьогодні?
 
Прощання «оплески»
Психолог. Ми з вами добре попрацювали. На завершення нашої роботи я пропоную уявити на одній долоні усмішку, на іншій — радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в оплески.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів