Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Тиждень зарубіжної літератури в класі та школі. 5–9-ті класи

О. В. Дорош, учитель першої категорії, учитель російської мови та зарубіжної літератури Степанівської ЗОШ І–ІІ ст., Борзнянський р-н, Чернігівська обл.


Оформлення класу та школи

1. Вислови відомих людей:

Література це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і благородними намірами.

Ф. Шиллер

Хто від життя навчитися не може,
Тому ніякий вчитель не поможе.

Рудакі

Поезія — це завжди неповторність,
Якийсь безсмертний дотик до душі.

Ліна Костенко

Найсерйозніша потреба — це потреба пізнання істини.

Г. Гегель

Легше знайти помилку, ніж істину. Помилка лежить на поверхні, і її помічаєш одразу, а істина прихована, і не кожен може її віднайти.

Й. В. Ґете

2. Стенд із портретами відомих письменників і поетів.

3. Виставка книг.

4. Оголошення:

Усім! Усім! Усім!

Зупинись і подумай! Чи можеш ти жити без літератури? Чи буде повним твоє життя без поезії, театральних вистав?

Повідомляємо: від сьогодні в нашій школі — Тиждень зарубіжної літератури!

В актовій залі, де мають відбуватися диспути, вивішено правила ведення дискусії, плакати з висловлюваннями класиків світової літератури та філософські думки.

Правила ведення дискусії

1. Перед тим як сперечатися, подумай, що саме ти маєш сказати.

2. Якщо ти прийшов на диспут, обов’язково вислови і обґрунтуй свою думку.

3. Говори просто і ясно, логічно і послідовно.

4. Кажи тільки те, що тебе цікавить, що ти знаєш, у чому ти впевнений, не стверджуй того, чого сам не з’ясував.

5. Не повторюйся і не повторюй слів інших.

6. Пам’ятай, що кращі докази — точні факти.

7. Поважай того, хто сперечається, тактовна поведінка доводить, що ти не тільки сильний опонент, але й вихована людина.

План тижня

Понеділок

1. Виставка малюнків «Сторінками улюблених книг» (5-ті–7-мі класи).

2. Вікторина «Шанувальники зарубіжної літератури» (5-ті–7-мі класи).

Вівторок

Диспут «Зарубіжна література і формування духовності людини».

Середа

Конкурс читців «Краса поетичного слова» (5-ті–9-ті класи).

Четвер

Літературний брейн-ринг «Знавці зарубіжної літератури» (8-мі–9-ті класи).

П’ятниця

Усний журнал «Сторінками світової літератури» » (8-мі–9-ті класи).

Запитання до вікторини «Шанувальники зарубіжної літератури» (5-ті–7-мі класи).

1. Що таке фольклор? Назвіть його жанри.

2. Верховний бог у грецькій міфології. (Зевс.)

3. Назвіть ім’я першого байкаря. (Езоп.)

4. Яка дівчина так квапилась виконати настанову хрещеної, що ледь не лишилася босою? (Попелюшка.)

5. Як звати незвичайну дівчинку, яка теплом свого вірного серця розтопила крижинку в грудях друга? (Герда.)

6. Яка примха спала на думку невихованій дівчинці-сироті напередодні Нового року? (Отримати кошик свіжих пролісків.)

7. Як звати хлопця, який став своїм серед диких звірів, але вирішив їх покинути та піти до незнайомого племені? (Мауглі.)

8. Як звати двох бешкетників, які відвідали власний похорон? (Том Сойєр і Гек Фінн.)

9. Ім’я головного героя роману «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна. (Дік Сенд.)

10. «Вовче терпіння було незмірне, одначе саме безмірне було терпіння людини». З якого це твору? («Жага до життя» Джека Лондона.)

11. «Степ що далі, то ставав прекрасніший. Тоді весь південь був зеленою, незайманою пустелею». Звідки ці слова та хто їхній автор? («Тарас Бульба» М. Гоголь.)

12. Назвіть найвідоміших казкарів світу.

13. Хто такий Семюель Клеменс?

14. Назвіть героїв міфів Давньої Греції.

15. «Я знаю все, не знаю лиш себе». Який автор, у якому творі написав цей рядок? (Ф. Війон «Балада прикмет».)

Запитання до диспуту «Зарубіжна література і формування духовності людини»

1. Що дали вам уроки зарубіжної літератури?

2. Як ви розумієте поняття добро і зло?

3. Чи допомагає зарубіжна література розрізняти добро і зло?

4. У чому полягають причини зла?

5. Чи можна говорити про духовність нації, коли на перше місце ставиться збагачення?

Літературний брейн-рінг «Знавці світової літератури»

Запитання І туру

1. Назвіть представників літератури Давнього Сходу.

2. Вам, сьогоднішнім читачам, він відомий насамперед як поет, проте його сучасники бачили в ньому вченого: фізика, математика, астронома. Назвіть його ім’я. (Омар Хайям.)

3. Ця доба зветься Відродженням. Яку іншу назву вона має? (Ренесанс.)

4. Він назвав свою кохану найшляхетнішою, найґречнішою, уважав провідною зорею у своїх життєвих блуканнях. Про кого тут йдеться? Хто цей закоханий, який зробив ім’я своєї коханої безсмертним? (Беатріче, Данте Аліґ’єрі.)

5. Понад 300 поезій присвятив своїй коханій цей поет. Вона оспівана у «Книзі пісень». Як звали поета та його кохану? (Ф. Петрарка, Лаура.)

Запитання ІІ туру

1. Кривава ворожнеча родин Монтеккі й Капулетті вбиває закоханих Ромео і Джульєтту. До якої з цих родин належав Ромео і до якої — Джульєтта? (Ромео — до Монтеккі, Джульєтта — до Капуллеті.)

2. Смаглявій леді, другові присвятив поет чимало своїх віршів. Яким був жанр цих поезій і хто цей поет? (Сонет. Шекспір.)

3. Вислів якого драматичного героя щодо суті людського буття найчастіше ми згадуємо у хвилини жорстокого життєвого вибору? (Гамлет. «Чи бути чи не бути?»)

4. Як звати коня Дон Кіхота? (Росинант.)

5. Уболівальникам футболу добре знайома схема — 4, 2, 4. Про що розповідають схеми 4, 4, 4, 2; 4, 4, 3, 3? (Це строфіка сонетів. 4, 4, 4, 2 — сонет звичайний, 4, 4, 3, 3 — шекспірівський.)

Фінал

1. Інсценування уривка з трагедії «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра.

2. Упізнай героя твору за цитатою.

• «Невже людина може бути щасливою лише мить? Навіщо ж тоді дається їй усе життя?» (Фауст.)

• «…І вроїлася йому в голову дивна думка, яка жодному шаленцеві доти на ум не спливала: що йому випадає, мовляв, і подобає, собі на славу, а рідному краєві на пожиток, статися мандрованим рицарем, блукати, світами кінно й оружно, шукати пригод і робити все те, що робили, як читав, мандровані рицарі, тобто поборювати всілякого роду кривди, наражатися на різні біди й небезпеки, щоб, перебувши їх і подолавши, покрити ймення своє несмертною славою». (Дон Кіхот.)

(Журі підбиває підсумки. Нагороджуються переможці.)

Усний журнал «Сторінками зарубіжної літератури»

Сторінка перша. Поезія Давнього Сходу

Учні 8–9-х класів готують стислі повідомлення про життя і творчість Рудакі, Омара Хайяма, Фірдоусі. Виокремлюють основні мотиви їхньої творчості, читають напам’ять поезії цих авторів.

Сторінка друга. Доба Відродження

Із повідомленнями виступають учителі музики, образотворчого мистецтва, літератури.

Інсценування учнями фрагмента трагедії В. Шекспіра «Гамлет» (на вибір учнів).

Сторінка третя. Російська поезія

Учитель зарубіжної літератури й учні виступають із повідомленнями про російських поетів та їхні твори, читають класичні й сучасні поезії, виконують романси.

Завершення. Закінчується тиждень вечором відпочинку.

 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів