Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Техніка, яка допомагає (конспекти уроків)

К. М. Мединська, учитель початкових класів, спеціаліст ІІ категорії, Прилуцька гімназія № 5 ім. В. А. Затолокіна, Чернігівська обл.

Уроки інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1-му класі


Мета: розширити й уточнити знання учнів про побутову техніку; збагатити словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві вміння і навички, мислення, пам’ять; ознайомити з правилами користування електроприладами через проблемні ситуації; сприяти зниженню ризику та розвитку навичок безпечного користування побутовою технікою через рольові ігри; продемонструвати поліпшення умов життя людини за допомогою техніки; спонукати до розповідей про те, що вразило, схвилювало учня; до переказування подій із власного життя, висловлювання власної позиції; на основі спостережень, фактів та явищ сприяти формуванню оцінної системи учнів стосовно до техніки в житті людей; навчати зображувати почуту інформацію у вигляді моделей; сприяти формуванню моторної діяльності під час виконання практичних завдань; навчити організовувати робоче місце, дотримувати безпечних прийомів праці; прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до побутових приладів.
 
Обладнання: презентація; аудіоматеріали; картки із зображенням техніки; гроші з паперу; картки із завданнями.
Очікувані результати:
учні знатимуть:
  • слова — назви техніки (сучасної та техніки минулого часу);
  • призначення техніки:
  • важливість та значущіть техніки в житті;
  • правила економного та ощадливого використання техніки вдома;
  • правила безпечного користування технікою;
учні вмітимуть:
  • взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальної мети;
  • поводитися на уроці згідно із правилами;
  • дотримувати правил безпечної поведінки з технікою;
  • уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • виготовляти модель техніки власноруч.
Слайд 1
 

Чи завжди існувала техніка?
Види техніки.
Де ми використовуємо техніку?

І. Ранкова зустріч

1. Привітання
Добрий день!
У добрий час!
З миром вас зустрічаю,
Щастя вам бажаю!
2. Повідомлення місяця, дати, дня тижня
3. Визначення емоційного стану за допомогою смайликів
4. Повідомлення стану погоди
5. Гра «Що це?» (відгадування загадок, формулювання теми дня)
 
  • От загадка, то загадка:
    Де поїду — стане гладко.
    Тільки пальцем не торкай,
    Обпечешся, так і знай!
    Щоб зручніше було тобі —
    Маю ручку на собі. (Праска.)
  • В нас на кухні — білий кіт.
    Він прив’язаний за дріт.
    День і нічку муркотить,
    В животі мороз сидить. (Холодильник.)
  • Товстопуза біла пані
    Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка.)
  • Запам’ятав науку —
    Збирать-ковтать пилюку. (Пилосмок.)
  • Сушить він волосся всім
    Теплим вітерцем своїм. (Фен.)
— Як можна назвати одним словом слова-відгадки? (Техніка.)
 
6. Гра «Чому мене так називають?»
Діти висловлюють думки щодо того, чому так називають техніку.
Слайд 2
  • Пилосмок —
  • Холодильник —
  • Пральна машинка —
  • Газова піч —

ІІ . Опрацювання теми

— Так, сьогодні ми поговоримо про техніку, зокрема про її різновиди. Дізнаємося, якою вона була раніше.
 
1. Об’єднання дітей у групи (за малюнками частин побутової техніки)
— Діти, ви отримали малюнки, об’єднайтеся в групи так, щоб отримати малюнок. Кожна група презентує свій вид техніки та розповідає, як люди використовують його.
 
2. Гра «Що зручніше?»
На екрані — фото приладів минулого та їхні сучасні еквіваленти у хаотичному порядку.
Слайд 3
  • Віник/пилосмок
  • Піч/газова плита
  • Телефон/смартфон
  • Друкарська машинка/принтер
  • Дошка для прання/пральна машина
Діти групують предмети та доводять, який з-поміж них зручніший і чому.
— Так, раніше люди користувалися простішими речами, потім винайшли техніку, що допомагає нам та економить наш час.
 
3. Динамічна пауза
Виконання рухів під музику з м/ф «Фіксики».
 
4. Ознайомлення дітей з видами техніки
— Ми звикли користуватися технікою вдома. Це — побутова техніка.
 
Назвіть побутову техніку.
Слайд 4
— Існує промислово-виробнича техніка. До неї належать: станки, машини, двигуни, механізми, інструменти.
Слайд 5
— А це — космічна і військова техніка.
Слайд 6
 
5. Робота в групах «Що де допомагає?»
Діти отримують малюнки: будинок, завод, кафе, готель, ферма.
Завдання: порадившись у групі, назвати прилади, що можна використовувати в цьому місці.
 

ІІІ . Рефлексія. Вивчення пісеньки «Їздить трактор по городу»

 
Їздить трактор по городу,
У причепі возить воду
Для капусти та для дині,
Для цибульки-господині.
 
Заховались під листочки
Зелененькі огірочки.
Досить зранку їм роси,
Щоб умитись та рости.
 
Жовта диня невеличка
На городі миє личко,
І водичку п’є охоче,
Дорости до сонця хоче.
 
Помаранчева морквиця —
Дуже ладна молодиця,
Миє свою косу-гичку,
Любить морквочка водичку.
 
Зажурились буряки —
Розрослися будяки.
Є у них погана звичка —
Там рости, де є водичка.
 
Розлютився пан гарбуз:
«Хто із нас не боягуз,
Помикає будяки,
Щоби росли буряки?»
 
Усміхнулася квасоля:
«То у мене така доля,
Прополю бур’ян гарненько —
Буде грядочка чистенька».
 
Обізвався старий біб:
«Щоби їсти білий хліб,
Щодня треба працювати,
Город, грядки поливати».
 
Їздить трактор по городу,
У причепі возить воду
Для капусти та для дині,
Для цибульки-господині.

IV. Підсумок

— Яку техніку ви запам’ятали?
— Навіщо люди винайшли техніку?
 

Техніка в нашому житті

І. Ранкова зустріч

1. Привітання. Щоденні новини
2. Чистомовка про побутові прилади
Слайд 7
Чистомовка
Ок, ок, ок — пил збирає...
Он, он, он — задзвенів...
Ина, ина, ина — пере...
Ик, ик, ик — у кухні...
Ізор, ізор, ізор — ми дивились...
3. Об’єднання дітей у групи за першою буквою імені

ІІ. Опрацювання теми

1. Гра-пантоміма «Вгадай прилад»
Завдання: зобразити прилад, яким користувався вчора. Після завершення визначити, який прилад найпопулярніший.
— Діти, ви помітили, що без техніки ми не можемо обійтися жодного дня. Пригадаймо, де ще використовують техніку?
— Наприклад, де можна виготовити величезну кількість хліба, напоїв, ліків? Так, на заводі.
Слайд 8
— Чи можна там обійтися без техніки?
 
2. Перегляд відео про виробництво хліба
— Перегляньте відео і запам’ятайте техніку, що використовують на виробництві.
 
3. Виконання руханки «Якщо ти щасливий»
 
4. Групова робота «Власний бізнес»
Слайд 9
Групи отримують завдання допомогти казковим героям у відкритті різних закладів.
Завдання: визначити, яка техніка знадобиться.
1-ша група. Спанч-Боб відкриває власне кафе.
2-га група. Білосніжка відкриває готель.
3-тя група. Нюша відкриває салон краси.
4-та група. Лосяш засновує ферму.
5-та група. Макквін відкриває автомайстерню.
 
5. Рефлексія. Гра «“Так” — “Ні”»
— Дім Дімич вирішив допомогти мамі вдома і переплутав деякі прилади.
Скажіть «так», якщо він правильно використав прилад, «ні» — якщо помилився.
  • Витирав пил праскою.
  • Прасував одяг феном.
  • Почистив килим пилосмоком.
  • Нагрів обід у холодильнику.
  • Підсмажив грінки у тостері.
  • Заморозив лід у мультиварці.

ІІІ . Підсумок

— Навіщо люди винайшли техніку?
— Де можна використовувати техніку?
 

Як ми маємо користуватися технікою? Що таке ощадливість?

І. Ранкова зустріч

1. Привітання
Доброго ранку!
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки!
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
 
2. Щоденні новини
3. Об’єднання дітей у групи
Діти отримують гроші, вирізані з паперу, номіналом 1 та 2 грн. Завдання: об’єднатися в групи по шестеро, щоб у сумі було 10 грн.
 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми

1. Гра «Упізнай мене!»
Слайд 10
  • Демонструю новини, кіно, мультфільми. (Телевізор.)
  • Зберігаю продукти. (Холодильник.)
  • Прибираю в кімнаті. (Пилосмок.)
  • Допомагаю розмовляти на відстані. (Телефон.)
  • Готую обід. (Мікрохвильова піч.)
  • Доглядаю за одягом. (Праска.)
— Так, ми щоденно користуємося технікою. А де ми можемо її придбати?
— Яку техніку зазвичай купуємо в магазинах?
Завдання: вставити пропущені букви у слова — назви техніки.
Слайд 11
  • холо..ильник
  • теле..ізор
  • ..елефон
  • мік..ер
  • ф..н
  • п..аска
— Сьогодні ми будемо купувати техніку та обговорювати, як правильно нею користуватися.
 
2. Робота в парах. Гра «У магазині побутової техніки»
Слайд 12
— Діти, ви маєте в кожній групі гроші. Це невелика сума. Звісно, у реальному житті техніка коштує значно дорожче. Розіграйте діалог про придбання побутової техніки.
Вживайте слова ввічливості. Пригадаймо ці слова!
Діти домовляються, хто буде виконувати роль продавця, хто — покупців.
 
3. Руханка

ІІІ . Ознайомлення з новим матеріалом

1. Обговорення проблемних ситуацій. Виведення правил безпечного користування побутовими приладами
Слайди 13, 14
Ситуація 1
Хлопчикові Васі купили комп’ютер. Він дуже зрадів і відразу ж сів біля нього. Він саме пив чай з булочкою, то ж чай поставив біля клавіатури, а булочку поклав поряд. Від радощів він заплескав у долоні. Раптом зачепив чашку — і чай розлився на клавіатуру.
— Що сталося з комп’ютером? Чому?
— Що слід пам’ятати, користуючись технікою?
 
Правило 1. Дбайливе ставлення до техніки
 
Ситуація 2
Комп’ютер відремонтували. Наступного дня Вася вмився і, не витерши руки, пішов вмикати комп’ютер у розетку.
— Ой, що ти робиш? Зупинися!
 
Правило 2. Безпека — понад усе!
 
— Що слід пам’ятати, аби дотримувати правил безпеки?
  • Заборонено працювати з електроприладом вологими руками.
  • Заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.
  • Якщо в квартирі спалахнуло полум’я, або відчутно запах диму, горілої ізоляції, потрібно негайно повідомити про це дорослим.
  • Якщо вдома нікого немає, негайно телефонуйте за номером 101, а потім кличте на допомогу сусідів.
  • Ніколи не гасіть електроприлади водою.
Руханка
Ситуація 3
До Васі завітав друг. Вони цілий день провели біля комп’ютера, граючи в ігри. Оце гарно провели час!
Дарма, що очі стомилися і спина болить від сидіння, зате у скільки ігор вони пограли!
— Хлопці провели день з користю? Чому?
— Які поради ви б їм дали?
 
Правило 3. Біля комп’ютера або телевізора — 30 хв на день
 
Ситуація 4
На канікулах Вася прокинувся, одразу на кухні ввімкнув радіо, у вітальні — телевізор, а сам сів грати на планшеті, щоб не так сумно було. Мама з татом на роботі. Коли отримають зарплату, то розрахуються за електроенергію. Натомість Васі не сумно!
— Що хлопчик зробив не так?
— Що йому порадити?
 
Правило 4. Економне (ощадливе) користування технікою
 
2. Рефлексія
Повторення пісні «Їхав трактор по городу».

IV. Підсумок

— Про що слід пам’ятати під час користування технікою?
— Чи дотримуєте ви цих правил у житті?
 

Техніка в дії. Власні винаходи

І. Ранкова зустріч

1. Привітання
Добрий день! Добрий день!
Як вас, друзі, всіх багато!
Синьооких і чорнявих,
Карооких і білявих,
І високих, і низеньких,
І товстеньких, і худеньких...
Всіх вас рада привітати
І найкраще побажати.
Добрий день!
 
2. Щоденні новини
3. Відгадування загадки про робота
Слайд 15
За будовою він дуже схожий на людину.
Замість шкіри має він залізо.
Він має штучний мозок і легені
І з будь-якою працею він впорається вміло.
(Робот.)
 
4. Гра-руханка «Я — робот»
Учитель називає рухи, а діти повинні викону-
вати їх, удаючи ніби вони — роботи.
 
5. Об’єднання дітей у групи
Діти дістають зі скриньки аркуші із зображенням різного виду роботи. Утворюють групи відповідно до малюнка.
1-ша група — миття підлоги;
2-га група — приготування їжі;
3-тя група — прасування;
4-та група — витирання пилу;
5-та група — поливання квітів.
 

ІІ. Повідомлення теми і мети

— Роботи теж належать до техніки. Інколи вони навіть заміняють людини на важкому або небезпечному виробництві. Зараз людям необхідна допомога роботів.
Діти, сьогодні ми створимо роботів-помічників власноруч. (Спікери з кожної команди оголошують, якого робота вони виготовлятимуть.)
 

ІІІ. Актуалізація опорни х знань

— Але перш ніж почати, пригадаймо, з яких частин складається робот.
Слайд 16
Руханка
 

ІV. Практична робота. Виготовлення робота з пластил іну, конструктора бо геометричних фігур

Нагадування правил техніки безпеки.
Слайд 17
1. Працювати охайно.
2. Економно витрачати матеріал.
3. Бути обережними з інструментами.
4. Виконувати завдання спокійно.
5. Цінувати кожну хвилину робочого часу.
6. Прибрати робоче місце після уроку.
— Діти, ви маєте виготовити робота і додати власну деталь, за допомогою якої він виконуватиме роботу, для якої призначений.
 

V. Презентування робіт. Виставка

VI. Рефлексія

— Вигадайте роботів, яких ви хотіли б мати вдома.

VII. Підсумок

— Яка техніка допомагає нам у житті?
— Як потрібно поводитися з технікою?
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів

  • Ірина Борисенко

    02 грудня 2018

    Дякую, корисно.

  • Ірина

    01 грудня 2018

    Дуже цікава, корисна розробка.Дякую

  • Свiтлана

    01 грудня 2018

    Дуже вдячна!

  • Тамара

    29 листопада 2018

    Чудові! У 1 класі обов'язково скористаюсь!