А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

«Допоможімо сонечку»

О. В. Шиян, учитель-логопед вищої категорії КЗ ДНЗ (ясла-садок) — центр розвитку дитини № 31 «Барвінок», м. Кам’янське, Дніпропетровська обл.
 
Інтегроване заняття для дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ ІІ–ІІІ рівнів

Завдання:
 
корекційно-освітні:
  • активізувати словниковий запас за темою «Дикі тварини», «Квіти», «Комахи»;
  • уточнювати знання про диких тварин, весняні квіти та комах;
  • учити робити узагальнення на основі певних ознак (відгадування тварин за описом);
  • закріплювати в активному словнику слова із протилежним значенням, назви площинних геометричних фігур;
  • заохочувати малят давати відповіді на запитання поширеними реченнями та формувати вміння будувати правильні фрази за малюнками-схемами;
корекційно-розвивальні:
  • вправляти у вживанні іменників однини у формі родового відмінка (лисиці, кабана);
  • формувати практичні навички в утворенні іменників зі зменшено-пестливими суфіксами (квітка — квіточка, роса — росичка);
  • привертати увагу до вживання у самостійному мовленні порядкових числівників (перша, друга, третя);
  • вправляти дітей в утворенні прикметників від іменників (круг — круглий);
  • розвивати звукову культуру мовлення (звуконаслідування комах);
  • вдосконалювати артикуляційну моторику (виконання артикуляційних вправ із віршованим супроводом);
  • розвивати дрібну моторику (використання нетрадиційних форм малювання на крупі пальчиками);
  • розвивати мовленнєве дихання, фонематичне сприйняття засобами логоритмічних вправ;
  • сприяти розвитку психічних процесів, позитивних емоцій;
корекційно-виховні:
  • виховувати пізнавальну активність до живої природи, ініціативність; уміння співпрацювати та поважати товаришів.
 
Обладнання: іграшки: білка, зайчик, ведмідь; 2 смужки («річки»): вузька, довга; широка, коротка; площинні зображення сонечка, хмарин (із малюнками-завданнями на звороті), квітів, картинки із зображенням комах; аудіозапис пісні «Промінчик» (муз. і сл. Н. Май); авторський віршований текст; роздавальний матеріал: тарілочки з кукурудзяною крупою.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель - логопед. Діти, відгадайте загадку. Хто завітав до нас у групу?
Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає. (Сонце)
 
Постановка мети
Учитель - логопед. Погляньте на наше сонечко. Воно прийшло до нас, але чомусь дуже сумне. Як ви гадаєте, чому воно таке? (Відповіді дітей.)
— Так, багато хмарок закривають його. Розгляньмо їх. Вони незвичайні, адже нагадують геометричні фігури. Ось ця нагадує круг. Вона яка? (Кругла.)
Квадрат — квадратна; трикутник — трикутна; овал — овальна.
— Розвеселімо сонечко. Для цього що можна зробити? (Припущення дітей.)
Щоб розвеселити, ми можемо співати, танцювати, говорити ласкаві слова, а перш за все намагатимемося прогнати хмарки.
 
II ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель - логопед. Діти, хмарки незвичайні, на них написано завдання. Ось на цій намальовано ялинку, а під нею — ведмедика. Певно, потрібно йти до лісу.
Ми веселі малюки
І крокуєм залюбки,
Сонечку допомагаєм,
Перешкоди подолаєм!
 
— Ось ми і дісталися лісу.
 
1. Вправа «Відгадай за описом»
Учитель - логопед. Проходьте, діти, на узлісся. Хто живе у лісі? (Дикі тварини.) Вони теж хочуть сонечко розвеселити, першу хмарку прогнати.
— Про кого загадка?
Він маленький, довговухий, всіх боїться, живе у лісі. (Про зайчика.)
  • Логопед дістає іграшку-зайчика.
Учитель - логопед.  А про кого ця загадка? Він величезний, бурий, клишоногий, не зграбний. Промовляє: «Е-е-е!». (Про ведмедя.)
  • Виставляє іграшкового ведмедика.
Учитель - логопед. Відгадайте наступного героя. Вона маленька, жвава, з довгим пухнастим хвостом, гризе горішки і стрибає з гілки на гілку. (Це білочка.)
  • Виставляє іграшкову білочку.
— Діти, чи всі лісові мешканці до нас завітали?
 
2. Вправа «Кого немає?»
Діти згадують відсутніх лісових мешканців.
Учитель - логопед. Я ставитиму запитання, а ви по черзі відповідайте. Немає кого? (Вовка, лисиці, кабана, їжака, мишки, жабки…)
 
3. Вправа «Хто що любить?»
— А тепер ми з’ясуємо, яка улюблена їжа у диких тварин.
  • Виставляє малюнки-схеми.
Учитель-логопед
  • Зайчик любить їсти моркву.
  • Білка любить гризти горішки.
  • Ведмідь любить їсти мед.
  • Мишка любить їсти зерно.
  • Кабан любить їсти жолуді.
  • Їжак любить їсти яблука.
— Із завданням ми упорались, тому перша хмарка тікає від сонечка.
 
4. Артикуляційні вправи з віршованим супроводом
Учитель-логопед. На наступній хмарці ми бачимо на звороті губки в посмішці. Що це означає? Це, певно, звірята хочуть навчитися виконувати вправи з губками та язичком. Допоможімо їм!
  • Діти виконують артикуляційні вправи.
Любим ми, як сонечко, посміхатися,
Із травичкою, із квітами вітатися,
 
Наш ведмедик, наш дружок,
Смачний злизує медок,
Тож і ви медок злиже,
Верхню губку оближе.
 
Ну, а білка-трудівниця
Все працює, не ліниться.
Тож і ви не сидіть,
Горішки в дупло закотіть.
 
І лисичка знає діло:
Хвостиком махає вміло,
Наші язички не дрімають —
Наче хвостиком, махають.
 
— Друга хмарка зникла.
— На звороті цієї хмарки зображено квітку з метеликом. Мабуть, це запрошення до квіткової галявини. Мандруємо далі.
 
Ми веселі малюки
І крокуєм залюбки,
Сонечку допомагаєм,
Перешкоди подолаєм!
 
5. Вправа «Назви ласкаво»
— Ми дісталися до веселої галявинки. Як тут гарно! Ростуть красиві квіти.
Ось кульбаба. Ми ласкаво називаємо її «кульбабка», мак — «мачок», ромашка — «ромашечка», «дзвінок» — «дзвіночок».
Над квітами літають комахи, а ласкаво — «комашки», бджоли — «бджілки», жук — «жучок»; росте трава — «травичка», на траві роса — «росичка».
 
6. Звуконаслідувальні вправи
— Цілий день працюють комахи. (Логопед виставляє картинки, а діти звуконаслідують комах.) Ось літають бджілки.
  • «Дз-дз-дз!» — пісня бджоли;
  • «З-з-з!» — дзвенять комарі;
  • «Сюр-сюр-сюр!» — сюркотить коник;
  • «Ж-ж-ж!» — полетів жучок;
  • «Фур-фур-фур!» — махає крилами метелик.
7. Динамічна вправа «Квіточки» зі словесним супроводом
 
— Уявімо себе квіточками!
 
Квіточки голівки
До сонця піднімають,
(Піднімають голову.)
Листочками зеленими
На вітерці тріпочуть.
(Руками імітують тріпотіння листочків.)
Дощиком тепленьким
Квіточки умились,
(«Умивання» обличчя.)
Увечері заснули —
Голівки нахилились…
(Нахиляння голівки вниз.)
 
— Третя хмарка зникла. Пропоную вам повернутися до дитячого садочка.
 
Ми веселі малюки.
І крокуєм залюбки,
Сонечку допомагаєм,
Перешкоди подолаєм!
 
8. Моделювання ситуації «Перешкода»
— На звороті цієї хмарини бачимо річку з місточком. Діти, попереду річки. Скільки їх? (Дві.)
— Які вони? (Перша — вузька, довга; друга — широка, коротка.)
— Як ми переберемося на протилежний берег вузької річки? (Переступимо, перестрибнемо.)
— А через широку річку? (Можемо перепливти.)
— На чому можна перепливти? (На човні, плоту, кораблі...)
— Молодці! Четверта хмарка зникає.
 
9. Малювання пальчиками на крупі
— На звороті останньої хмарки бачимо пензлика. Пропоную перетворитися на художників. Що слід спочатку намалювати? Так, ми намалюємо коло, а від нього відходитимуть сонячні промінчики. Наше сонечко ще називають «променистим», «яскравим». Тепер кожен з вас намалює сонечко.
  • Діти підходять до тарілочок з кукурудзяною крупою і малюють пальчиками сонечко. Звучить аудіозапис пісеньки «Промінчик».
 
III ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  • На дошці — веселе сонечко.
Учитель-логопед
Сонечко веселе радісно співає,
Промінці іскристі всюди посилає,
І травинка, й квіточка,
Пташка і дитинка —
Всі радіють сонечку,
Промінцям-перлинкам.
— Які чудові сонечка у нас! Остання хмарка зникла.
Ви, діти, гарно впоралися з усіма завданнями. Сонечко тепер веселе! А вам сподобалася наша подорож? Діти, ви молодці!
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

 
Dounload PDF

Відгуки читачів