Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Подорож до південної Америки. Урок географії для учнів 7-го класу із затриманням психологічного розвитку

В. М. Атаманенко, учитель географії, Шполянська ЗОШ-інтернат, Черкаська обл.

Навчальна мета: вивчати матеріал про загальну характеристику Південної Америки, найвизначніші місця материка; навчати учнів аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес учнів та навички колективної роботи, відбирати необхідну інформацію з різних джерел географічних знань.

Корекційна мета: формувати правильну звуковимову, рухливість розумових процесів, загальноінтелектуальні вміння; підвищити інтелектуальний рівень розвитку учнів.
 
Обладнання: мультимедія; презентація; атласи; географічні карти; продукти, вироблені з рослин, що походять з Південної Америки.
 
Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційна і нервово-психічна підготовка учнів
  • Метод — хвилинка позитиву
  • Перегляд відеоматеріалу про Південну Америку
2. Підготовка до основної частини уроку
  • Логопедична розминка
— Назвіть вулкани Південної Америки. (Чимборасо, Санґай, Гуаскаран, Котопахі, Льюйльяйльяко.)
 
3. Бесіда з проблемного запитання
— Що змінилося б у вашому житті, якби свого часу не виник материк Південна Америка?
(Демонстрування продуктів, вироблених з рослин, що походять з Південної Америки, зокрема: картопля, томат, какао, перець, арахіс, кока, кукурудза.)
 
4. Повідомлення теми, мети, завдання уроку
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Первинне ознайомлення учнів із навчальним матеріалом
Вступна розповідь учителя про загальну характеристику материка та його найвизначніші місця.
2. Усебічний аналіз вивченого
  • Зупинка перша. Екватор у столиці Еквадору місті Кіто
Розповідь учителя з демонструванням кадрів презентації.
  • Зупинка друга. Амазонка
Доповідь учня з демонструванням кадрів презентації.
 
Амазонка — найбагатоводніша та найдовша (6692 км) річка планети. Вона має найбільший у світі басейн (близько 7 млн км2), у якому може розміститися майже вся Австралія. Витоки Амазонки — в Андах, після їх злиття річка кілька тисяч кілометрів тече рівниною. У неї впадає 1100 приток. Уявлення про величезну масу води, що несе Амазонка, дає її глибина. У нижній течії вона становить понад 100 метрів. Щосекунди річка скидає в Атлантичний океан у 130 разів більше води, ніж Дніпро. Під час повені вона розливається на 80–100 км.
 
В Амазонці живуть найхижіша риба світу піранья, найбільша прісноводна риба планети арапайма — до 4-х метрів завдовжки. На берегах річки проживає анаконда — найдовша змія світу. У лісах Амазонії живе найменший птах — колібрі вагою його лише 2 г. Це єдина пташка, яка може літати задом наперед.
  • Фізкультхвилинка-руханка
  • Зупинка третя. Пустеля Атакама
Доповідь учня з демонструванням кадрів презентації.
 
— Атакама — пустеля в Південній Америці. Вона охоплює 1000-кілометрову смугу землі на тихоокеанському узбережжі Південної Америки. Атакама — це найсухіша пустеля Землі. Факти свідчать, що в деяких районах пустелі не випадали дощі з 1570 до 1971 року. Завдяки своєму неземному зовнішньому вигляду, пустелю Атакаму часто використовують як місце для зйомок фільмів з пейзажами Марсу. Деякі частини пустелі настільки посушливі, що жодна рослина чи тварина не може там вижити. Проте в пустелі зустрічаються скорпіони, пустельні оси та метелики, росте місцями трава та кактуси.
 
  • Зупинка четверта. Водоспад Анхель
Доповідь учня з демонструванням кадрів презентації.
 
— Анхель — найвищий у світі водоспад, розташований у тропічних лісах Венесуели, спадає з гори Ауянтепуй. Загальна висота водоспаду 979 метрів. Відкрив водоспад американець Джеймс Енжел. На честь нього і був він названий. У тридцяті роки минулого століття Джеймс займався пошуком алмазів і золотої руди, облітаючи важкодоступні райони Венесуели на своєму літаку. Уперше він побачив водоспад 1933 року. 1937 року Джеймс разом зі своєю дружиною і ще з трьома товаришами вирішив повернутися до Венесуели і детально досліджувати водоспад. Під час спроби посадити літак на вершину Ауянтепуї колеса літака застрягли в м’якому ґрунті, через що він накренився і був сильно пошкоджений. Джеймсу та його компаньйонам довелося повертатися пішки. Дивним чином, протягом одинадцяти діб пробираючись крізь джунглі, вони змогли дістатися до найближчого населеного пункту. Історія про його подорож дуже швидко поширилася світом. Водоспад розташований у глухій, дикій місцевості серед тропічних джунглів. Дістатися до нього можна тільки на моторному човні або гелікоптері.
 
  • Зупинка п’ята. Мачу-Пікчу
Доповідь учня з демонструванням кадрів презентації.
 
— Мачу-Пікчу — доколумбове місто інків, розташоване в Андах на висоті 2400 метрів. На вершині гірського хребта в сучасній країні Перу. Мачу-Пікчу також називають «містом у небесах», «містом серед хмар», «утраченим містом інків», воно є символом Імперії інків. Уважається, що місто було створене як священний гірський притулок великим правителем інків Пачакутеком за сторіччя до завоювання його імперії, тобто приблизно 1440 року, та функціонувало до 1532 року, коли іспанці вторглися на територію імперії, після чого місто залишили його мешканці. Іспанські конкістадори так і не дісталися до Мачу-Пікчу, тому це місто не було зруйноване. Понад на 400 років місто було забуте. Знову згадали про нього 1911 року.
Мачу-Пікчу — типове місто інків, що містить центральну площу, королівський палац, храм сонця, побудовані з багатокутних кам’яних блоків. Камені, з яких вони складені, оброблені настільки ретельно, що зрозуміло, що це житла сановників і вельмож. Через свої незначні розміри Мачу-Пікчу не може претендувати на роль великого міста — тут не більше ніж 200 споруд, здебільшого храмів, резиденцій, складів, будинків та інших приміщень для суспільних потреб. Уважають, що в місті проживало до 1200 чоловік, які поклонялися там богові Сонця Інті та обробляли сільськогосподарські культури на терасах. Немає ані писемних джерел, ані зображень, що дають змогу припустити його призначення. 2007 року Мачу-Пікчу удостоєний звання Нового чуда світу.
 
3. Осмислення та узагальнення вивченого (тестування)
4. Узагальнення основної частини уроку
5. Формулювання висновків за урок
 
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Аргументоване оцінювання учнів
2. Пояснення домашнього завдання
3. Настанова на відпочинок учнів
4. Організоване закінчення уроку
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

 
 
Dounload PDF

Відгуки читачів