А ви вже оформили передплату на 2019 рік?

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Морська подорож. Корекційно-розвивальне заняття для учнів 5-х класів

С. В. Федорченко, СЗОШ-інтернат № 11, м. Маріуполь

Цілі: надання психологічної підтримки учням 5-х класів в період адаптації до навчання в середній шкільній ланці, зняття емоційного напруження, підвищення мотивації до навчання, формування дружніх відносин у класному колективі та комфортного психологічного клімату.

Обладнання: аркуші паперу А-4, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці, листи А-1, малюнок вітрильника, музичний супровід, стрічка.
Час: 90 хв.

ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ВСТУП
Вправа «Добрий ранок!»
Кожному з учнів необхідно привітатися з сусідом праворуч і повідомити про щось хороше, приємне. Виконують по колу.
Психолог. Сьогодні ми з вами вирушаємо в морську подорож. Подорож у нас незвичайна. Протягом заняття ми повинні зрозуміти, які ваші найкращі якості допоможуть вам і знадобляться протягом тривалої подорожі в океані знань.
 
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа «Збираємо команду»
Кожний з учасників із кольорового паперу створює силует людини. Створений силует учні заповнюють так:
  • ГОЛОВА — що в житті найцінніше…;
  • ЛІВА РУКА — що я вмію робити…,
  • ПРАВА — чим я можу поділитися…;
  • ЛІВА НОГА — люблю рухатися…;
  • ПРАВА — хто мені допомагає…;
  • ТУЛУБ — про що я мрію….
Обговорення
  • Що вам було цікаво?
  • На що хочеться звернути увагу?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Що здивувало?
  • Чи знайшли ви спільні позиції з іншими учасниками? Якщо так, то з ким?
  • Який висновок можемо зробити?
Психолог. На перший погляд, можливо, всі п’ятикласники дуже схожі, але кожен із вас — індивідуальність. Отже, усі ми різні. Кожен зі своїм власним, неповторним внутрішнім світом.
 
Вправа «Мій корабель»
Намалюйте корпус корабля.
Намалюйте вітрила — їх має бути стільки, скільки у вас у 5-му класі улюблених навчальних предметів, і підпишіть їх.
На зовнішній стороні корпуса намалюйте рятувальні круги — їх має бути стільки, скільки у вас друзів у класі.
Намалюйте стільки якорів, скільки у вас труднощів у 5 класі, і запишіть їх.
 
Обговорення
  • Що ви відчували, коли виконували вправу?
  • На що хочеться звернути увагу?
  • Чим хочеться поділитися?
  • Що надає вам сили та енергії?
  • Що взяли для себе?
  • Що засмутило?
Вправа «Зрозумій мене»
Психолог. Для того щоб у подорожі все було до ладу, ви повинні розуміти друг друга майже без слів. Зараз вам за допомогою міміки і жестів потрібно інсценувати фрази.
 
Фрази для інсценування:
  • У нас на стоянці вкрали гвинт!
  • Пірати по правому борту!
  • Тримайтеся по центру на палубі!
  • Допоможи закріпити вантаж!
  • Гармату залило водою!
  • Бачу кита і двох дельфінів!
  • Тихо! Капітан спить!
  • Бачу землю!
  • Шлюпку на воду!
  • Риф ліворуч!
  • Кермо праворуч!
 
Обговорення
  • Що ви відчували, коли виконували завдання?
  • Що допомогло?
  • Що заважало?
  • На що більше звернули увагу?
Психолог. Ви молодці! А які якості допомогли вам впоратися із завданням? (Винахідливість, кмітливість, взаєморозуміння.)
 
Вправа «Тренувальна»
Психолог. Тепер настав час команді повчитися керувати справжнім кораблем. Спочатку ми з вами потренуємося на суходолі. Уся команда зв’язується однією стрічкою і рухається вперед, виконуючи такі команди:
Повний вперед!
Кермо праворуч!
Кермо ліворуч!
Ви сіли на мілину (усі одночасно повинні присісти).
Корабель наскочив на підводні рифи (усі дружно підстрибують).
 
Психолог. Ви молодці! А які якості допомогли вам впоратися із завданням? (Доброзичливість, старанність, взаємоповага.)
 
Вправа «Пісні про морську тематику»
Психолог. Ну а тепер ми всі разом вирушаємо в подорож на нашому кораблі.
Ваше завдання — згадати якомога більше пісень про море, кораблі, піратів, моряків.
 
Перший острів — «Острів гумору й кмітливості»
— Будь ласка, дайте відповіді на питання:
  • Що у моря одна, у водоспаду дві, а у річки немає! (Буква «О».)
  • Де можна за один день побачити білого ведмедя і пінгвіна? (У зоопарку.)
  • Хто швидше літає — мураха чи коник? (Ці комахи не літають.)
  • Де це буває: води багато, а напитися не можна? (На морі.)
  • Яка монета не давала спокою папузі капітана Флінта? (Піастр.)
  • Чи можна зустріти в природі панду в Південній Америці? (Ні, тільки в Китаї.)
  • Якщо мама — вода, а тато — вітер, то хто ж їхні діти? (Хвилі.)
  • Де це: є моря — плисти не можна, є шляхи, а не поїдеш, є земля, та не поореш? (На географічній карті.)
  • Що залишиться, коли в школі від цілого відняти чотири чверті? (Канікули.)
  • Які камені у морі? (Мокрі.)
  • Хто з головою занурюється у роботу? (Водолаз.)
  • Що це: тобі дано, а люди ним користуються? (Ім’я.)
  • Ким спочатку був дідусь? (Хлопчиком.)
  • За що учень виходить з класу? (За двері.)
  • Ви приїхали в Італію, але не знаєте італійської мови. Який овоч ви зможете купити, згадавши відому італійську казку? (Цибулину — чіполліно, чіполло.)
  • У якому морі немає жодної краплі води? (У намальованому)
Психолог. Молодці! А які якості допомогли вам впоратися із завданням? (Вміння думати, мислити логічно, допитливість.)
 
Рухлива гра «Буревій»
— Усе буває в подорожі, і попутний вітер, і ясне сонце, а може, навіть ураган. У нас з вами гра, називається «Буревій», але це веселий ураган і не для всіх. Отже, буревій для тих,…:
хто прийшов у школу з гарним настроєм,
у кого багато друзів,
у кого прикраса на волоссі,
хто поважає інших,
у кого коротка зачіска,
для всіх (усі сідають на свої місця).
 
Другий острів — «Очікування»
Психолог. Чого ви очікуєте від навчання у 5 класі?
 
Діти по черзі говорять, чого вони хотіли б навчитися в 5 класі:
— Я хотів би навчитися...
 
Третій острів — «Подяки»
Діти по черзі розповідають, за що вони вдячні початковій школі: «Я вдячний початковій школі…»
Психолог. Упродовж чотирьох років ви були як одна родина, і супроводжували вас країною знань і умінь дві чудовий феї — ваша перша вчителька і вихователька.
 
Творча майстерня
На знак подяки своїм першому вчителеві і вихователеві я пропоную вам зробити листівки-побажання. Ви можете написати слова подяки, любові, чудові побажання на майбутнє і прикрасити свої листівки. Учні виготовляють листівки і пишуть побажання вчителеві й вихователеві.
 
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Психолог. Наша подорож добігає кінця. Найважчі випробування, які стоять перед людиною, — це не шторм і вітер, а людські взаємини. Я вважаю, що у вас є все для того, щоб стати справжньою командою, ви вмієте дружити, чуєте і поважаєте одне одного, допомагаєте одне одному. І те, якими ви захочете стати, повністю залежить від кожного з вас і від усіх разом. Я вітаю вас із проходженням випробувань і бажаю великих успіхів на шляху до досягнення ваших цілей.
 
Поділіться, будь ласка, враженнями про те, що вам запам’яталося у нашій подорожі.
 
Вправа «Вінок побажань»
Кожен учень по черзі виголошує всім добре побажання і бере наступного за руку. У кінці утворюється коло, яке називається «Вінок побажань».
 
ЛІТЕРАТУРА
  1. Галіци на Л. Методика «Витинанка «Лялька»» //Психолог. — 2011.— № 40.
  2. Буланов Ю. І. Загадки для інтелектуальних розваг
    //Класному керівнику. Усе для роботи. — 2017. — № 11.
  3. http://psy.1september.ru
  4. http://www.psychologies.ru
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів