Психолог. Візьміть рожеві аркуші коротенько запишіть на них свої очікування від нашого сьогоднішнього заняття. Далі психолог збирає аркуші у скриньку.
Вправа «Ситуації»
Психолог. Кожній групі надають проблемну педагогічну ситуацію. Кожна група обговорює свою ситуацію і пропонує вихід з неї.
Ситуація 1: До класу увійшов учитель після уроку фізкультури. Діти збуджені. Наступний урок математика. Що необхідно зробити, щоб сконцентрувати увагу на собі і залучити дітей до уроку?
Ситуація 2: Ви зайшли у клас, а Вася сидить під партою. Дзвоник на урок вже пролунав. Ваші дії?
Ситуація 3. На уроці в одного вчителя постійно галасливо в класі. Він знайшов прийом: підійшов до дошки і щось написав. Що?
Психолог. Як відомо, дотепність, веселість педагога заряджає дітей оптимізмом, знімає перенапруження, дає емоційну розрядку. Більше того, гумор тісно пов’язаний із саморегуляцією. Людина з відчуттям гумору реально оцінює ситуацію і не зважає на обставини, що склалися, не втрачає душевної рівноваги. Тому необхідними умовами психічного здоров’я є домінування у педагогів оптимізму, ефективне використання ними прийомів комічного в педагогічному процесі.
Релаксаційна вправа «Море»
Психолог. Заплющте очі. Зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори. Уявіть берег моря. Зробіть глибокий вдих, повільний видих. Шумить морська хвиля, заспокоює і заколисує. Ви сидите на березі моря, близько біля води.
Ноги торкаються морської води. Повільно робите вдих, видих. Відчуваєте приємну прохолоду морської води. З кожним вдихом вода повільно входить у вас через ступні ніг, піднімається вгору по тілу аж до талії, як приплив. І з кожним видихом вона повертається згори вниз, як відплив. І знову приплив — вдих, відплив — видих… Вашому тілу приємно, спокійно. Вода омиває й очищає кожну частинку вашого тіла і зовні, і зсередини. Ви відчуваєте себе берегом моря, ви розчинились в піску, і вас омиває вода… Приплив — вдих, відплив — видих…
Ви злилися з природою. Ви частина природи.
Вам добре і приємно відчувати себе природою.
Рахуючи у зворотному напрямку розплющте очі: 5, 4, 3, 2, 1.
Вправа «Способи зняття напруження»
Психолог. У формі колажу вам необхідно зобразити способи зняття напруження та подолання стресу, якими ви користуєтесь щодня. Виготовляти колаж можна, використовуючи обладнання, яке є на ваших столах. На виконання завдання 7 хвилин. Після проводять обговорення та презентацію.
Психолог. Розглянувши ваші колажі, ми бачимо, що існує декілька способів зняття напруження, якими людина користується в повсякденному житті. Хтось їсть солодке, хтось приймає ванну, п’є, не поспішаючи, теп лий духмяний чай, робить фізичні вправи, слухає музику, вдається до шопінгу, спілкується з друзями та інше. Суть цих дій у тому, що вони вас відвертають, дають змогу відпочити від роботи, буденних справ, наповнюють вас теплом та душевною рівновагою. Отже, допомагають зберегти психічне здоров’я.
Вправа «Позбався зайвого»
Психолог. Візьміть білі аркуші паперу, що лежать перед вами. Напишіть або намалюйте на них свої погані думки, те, що вас дратує, те, що вам заважає зараз. Порвіть папірець на шматки і кидайте мені у відерце. Тепер зрозумійте: те, що ви написали, більше не існує. Воно вам не заважає.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Вправа «Очікування від заняття»
Психолог перечитує очікування, які є в скриньці, і запитує в учасників тренінгу, чи справдились вони.
Вправа «Визнач свій настрій»
Психолог. На початку заняття ми з вами визначали свій настрій за 12-бальною шкалою.
Повернімось до цієї вправи. Ще раз позначте свій настрій цифрою від 1 до 12. Порівняйте настрій на початку та в кінці заняття. У який бік змінився настрій? Отже, у більшості учасників настрій покращився.
Підбиття підсумку заняття
ЛІТЕРАТУРА
1. Кузьміна Т. Як допомогти вчителю зберегти своє здоров’я та подолати стрес / Т. Кузьміна // Психолог. — 2009. — №29. — С. 365–366.
2. Максименко С. Д. Психічне здоров’я школяра / С. Д. Максименко // Практ. психологія та соціальна робота. — 2002. — №3. — С. 16.
3. Токар М. Збереження психологічного здоров’я педагогів / М. Токар // Психолог. — 2007. — №47. — С. 287
Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?
Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!
Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/
