Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Побутовий жанр. Інтер’єр казкового палацу («Образотворче мистецтво», 6-й клас)

Д. Ф. Романченко, учитель образотворчого мистецтва Білозерської багатопрофільної гімназії ім. О. Я. Печерського, смт. Білозерка, Херсонська обл.

Мета:
навчальна: розширити знання учнів про жанри живопису; визначити особливості зображення побутових сцен; закріпити знання про закони лінійної перспективи;
розвивальна: удосконалювати вміння та навички зображувати інтер’єр у фронтальному розташуванні; розвивати просторове мислення, художньо-практичну компетентність;
виховна: прищеплювати любов та ціннісне ставлення до образотворчого мистецтва, інтерес до творчої діяльності.
Тип уроку: комбінований урок.
Основні поняття: побутовий жанр; лінійна перспектива; інтер’єр; лінія горизонту; точка сходження.
Оснащення
  • Візуальний ряд: комп’ютерна презентація «Подорож до музею»; навчальні плакати «Послідовність перспективної побудови фронтального інтер’єру»; дитячі малюнки на тему «Казковий палац».
  • Обладнання: медіазасоби.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Назвіть відомі вам жанри живопису. (Відповіді учнів.)
Яку назву має внутрішній вигляд приміщення? (Інтер’єр.)
Що таке лінійна перспектива? (Спосіб зображення предметів на площині відповідно до їхнього зорового сприйняття у просторі.)
Що таке точка сходження? Де вона лежить? (Уявна точка на лінії горизонту.)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
У ч и т е л ь. Сьогодні ми зробимо ще один крок, опановуючи світ живопису. Запрошую вас здійснити віртуальну екскурсію художнім музеєм.
Перегляд комп’ютерної презентації «Подорож до музею» (демонстрування творів побутового жанру: Т. Яблонська «Збирання огірків», Е. Деґа «Репетиція», М. Пимоненко «Різдвяні ворожіння», Б. Аттален «Весілля Леопольда I в Тюїльрі»).
  • Про що розповідають художники у своїх картинах?
 
  • Де відбуваються зображені події?
Відповіді учнів.
Це — твори побутового жанру. Сьогодні ви ознайомитеся з особливостями цього жанру, а також учитиметеся просторово мислити, фантазувати, будувати інтер’єр.
 
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Картини побутового жанру зображують сцени щоденної праці людей, відпочинку, народних свят тощо. У таких творах трапляються сюжети занять спортом, мистецтвом, родинного життя.
Побутові сцени часто розгортаються на тлі пейзажу або у приміщеннях будинків — житлових чи громадських.
Про що можуть повідати картини побутового жанру, події яких розгортаються в інтер’єрі? (Відповіді учнів.)
Саме в інтер’єрах художники залишили нам свідчення про побут, моду, інтереси й захоплення людей певної історичної доби.
 
Робота з підручником
Розгляньте репродукції картин у підручнику (с. 112) та визначте, яких змін зазнають предмети у перспективі.
 
Розповідь учителя
— Справді, предмети інтер’єру з віддаленням від глядача вглиб простору сприймаємо дедалі меншими. Сьогодні ви випробуєте свої сили у побудові інтер’єру казкового палацу у фронтальній перспективі. Учитель пропонує учням визначити фронтальний інтер’єр у відеоряді на дошці.
  • Який інтер’єр називають фронтальним? Візьміть до уваги: у фронтальному інтер’єрі видно три стіни, а фронтальна стіна — посередині, вона паралельна лінії горизонту. Інструктаж
У ч и т е л ь. Для того щоб правдиво намалювати інтер’єр, слід дотримувати законів лінійної перспективи. Згідно з ними, паралельні лінії меж стін із підлогою та стелею з віддаленням їх від глядача (за умовного продовження їх) сходяться в одній точці, що лежить на лінії горизонту.
Отже, основою для перспективної побудови інтер’єру є лінія горизонту, що проходить на рівні очей глядача.
 
Послідовність виконання роботи
Учитель виконує схематичний малюнок на дошці.
1. Намітьте лінію горизонту та позначте на ній уявну точку сходження.
2. Проведіть до неї лінії, що обмежують стіни, стелю й підлогу.
3. Промалюйте фронтальну стіну, що знаходиться посередині інтер’єру. Далі промалюйте вікна й двері оригінальної форми, зважаючи на перспективні зміни їхніх розмірів.
4. Деталізуйте зображення інтер’єру казкового палацу: прикрасьте залу палацу декоративними розписами, яскравими килимами, незвичними світильниками й меблями.
 
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
Учні виконують роботу з побудови інтер’єру казкового палацу у фронтальній перспективі під керівництвом учителя.
 
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Обговорення та оцінювання учнівських робіт
Домашнє завдання
Проголошення уроку завершеним
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів