Люблять книгу малюки

Інтегроване заняття в середньо-старшій групі

Мета:

старша група: продовжувати знайомство з дитячою книжкою; привчати дбайливо поводитися з книжкою; формувати практичне уявлення про склад, поділ слів на склади, засвоєння голосних та приголосних звуків; впізнавати звуки на початку слів у тексті; розширювати запас прикметників, що характеризують зовнішність, риси, поведінку тварин; встановлювати відповідність між цифрою та її назвою (числом), між групою предметів, що позначаються цим числом; закріплювати склад чисел у межах 10 за допомогою розкладання предметних множин на дві частини; продовжувати вчити розв’язувати приклади на додавання і віднімання за допомогою цифрових карток та лічильного матеріалу; закріпити назви днів тижня;


Люблять книгу малюки

Інтегроване заняття в середньо-старшій групі

Мета:

старша група: продовжувати знайомство з дитячою книжкою; привчати дбайливо поводитися з книжкою; формувати практичне уявлення про склад, поділ слів на склади, засвоєння голосних та приголосних звуків; впізнавати звуки на початку слів у тексті; розширювати запас прикметників, що характеризують зовнішність, риси, поведінку тварин; встановлювати відповідність між цифрою та її назвою (числом), між групою предметів, що позначаються цим числом; закріплювати склад чисел у межах 10 за допомогою розкладання предметних множин на дві частини; продовжувати вчити розв’язувати приклади на додавання і віднімання за допомогою цифрових карток та лічильного матеріалу; закріпити назви днів тижня;

середня група: привчати дбайливо поводитись із книгою; учити слухати та відповідати на запитання, запам’ятовувати окремі подробиці, що стосуються героїв, ситуації, в яких вони знаходяться, їх вчинки; закріплювати вміння дітей ділити слова на склади, поповнювати словниковий запас дітей прикметниками, що вказують на ознаки тварин; розвивати фонематичне сприйняття, вміння чути і виділяти у слові перший звук; закріпити знання дітей про кольори, геометричні фігури, їх величину; засвоювати лічбу предметів в межах 4, співвідношення цифри з числом і числа з цифрою; удосконалювати вміння орієнтуватись на аркуші паперу; виконувати завдання відповідно за зразком, вміння складати цілий предмет із декількох частин способом прикладання, розвиваючи м’язи кисті та пальчиків рук, логічне мислення; розвивати інтерес, готовність і нахили до творчої діяльності, бажання створювати власні художні образи; спонукати дітей до самостійності, активності та взаємодопомоги; виховувати любов до книжки, культуру користування нею, бажання і вміння створювати власні колективні книжки.

Матеріали: книги; цифри; лічильний матеріал; дидактичні ігри «Склади сніговичків та розстав їх по порядку», «Розклади рибку у відеречка», «Розсели слова в будиночки за кількістю складів», «Склади рукавичку»; картки «Домалюй сніжинки», «Обведи сніговичка за контуром», «Розфарбуй букви», «Розмалюй шапочки»; аркуші паперу з наклеєними рукавичками; пензлики; фарби; кольорові олівці.

Підготовка вихователя: опрацювання журналів «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», програми «Дитина», Базового компоненту дошкільної загальної освіти.

Попередня робота: ознайомлення дітей із народними казками про тварин; ­заохочування дітей до використання художніх творів різних жанрів в ігрових ситуаціях; виконання дітьми доручень-завдань додому (виготовлення разом із батьками власних книжок); проведення ігор для розвитку логічного мислення, сюжетно-рольової гри «Бібліотека», гри-драматизації «Рукавичка».

Словник: видавниче підприємство, друкар, ілюстрація.

— Діти, ми з вами знаходимось зараз в куточку книги. У нас тут багато книг. Давайте розглянемо одну з них. Аркуші книги сховані за обкладинкою. Обкладинка міцніша, тому вона захищає аркуші і тримає їх разом. Аркуші в книгах називаються сторінками. Зазвичай вони пронумеровані для зручності в користуванні. На обкладинці зазначається назва книги (вона написана великими літерами) та її автор. Давайте прочитаємо. (Діти читають.) Щоб книжка була красивою, яскравою, на обкладинці розміщують малюнок. Книги бувають різні за розміром, формою, кольором, матеріалом, з якого виготовлені. Здебільшого виготовлені вони з паперу. Такі книги виготовляються на великих видавничих підприємствах. У створенні однієї книжки беруть участь дуже багато людей: письменники, які пишуть твори, художники-оформлювачі, що створюють малюнки до цих творів, друкарі — люди, які друкують книги, і ще багато-багато спеціалістів. Кожного року видається багато нових та цікавих книг для дорослих та дітей. А ще є книги, які люди виготовляють власноруч. Ось книга, виготовлена Анею Яровою. Прочитавши її, можна дізнатися, яких звірів бачила вона під час екскурсії до зоопарку. А виготовлена вона з аркушів, на яких є фотографії з підписами.

Обкладинкою цій книзі є коробка від цукерок. Ось і ще одна саморобна книга. Вона виготовлена з тканини. На її сторінках можна побачити багато малюнків, а також пограти в цікаві ігри. В різних книжках можна прочитати вірші, оповідання, казки.

А як називаються люди, які пишуть вірші? (Поети)

— Яких поетів ви знаєте? (Діти називають поетів та їхні твори, декламують улюблені вірші.)

— Які оповідання ми з вами недавно читали? Хто є авторами цих творів? (Відповіді дітей.)

— Та найбільше ви любите слухати, звичайно,... казки!

Назвіть ваші улюблені казки.

— Однією з найулюбленіших вами казок є казка «Рукавичка». Як ви думаєте, якої пори року відбувається дія в казці? Чому ви так вважаєте? (Роздуми дітей.)

— Скільки звірят приходило до рукавички? Якщо уявити, що мишка прийшла до рукавички у понеділок, то хто прийшов у вівторок? В який день тижня прийшов Зайчик? А Лисичка? Вовчик? Яким по порядку прийшов Кабан? Ведмідь? Якого дня тижня?

— Невже так просто було звірятам по­трапити до рукавички? І справа навіть не в її розмірах.

Давайте уявимо разом із вами, що рукавичка в казці була чарівною, і щоб потрапити до неї, звірятам необхідно було виконати певні завдання.

1. Завдання Мишці.

Домалювати сніжинки, що падають із хмаринок.

Старша група — в межах 10; середня група — в межах 4.

2. Завдання Жабці.

Розселити слова в будиночках за кількістю складів.

3. Завдання Зайчикові.

Старша група — скласти сніговичків та розставити їх по порядку.

Середня група — обвести сніговичка за контуром, назвати величину та кольори частин, з яких він складається.

4. Завдання Лисичці.

Старша група — розкласти рибку у відповідні відеречка (розв’язування прикладів).

Середня група — скласти рукавичку (геометричний матеріал).

5. Завдання Вовчикові.

Старша група — розфарбувати букви, що позначають голосні звуки, червоним кольором, а букви, що позначають приголосні,— синім.

Середня група — розмалювати шапочки, щоб були однаковими.

6. Завдання Кабанові.

Вставити пропущені цифри: старша група — в межах 10; середня група — в межах?4.

7. Завдання Ведмедикові.

Потрібно запам’ятати всі слова, що починаються звуком [г], а потім назвати їх.

Я поїхав у дитячий садок на вантажівці. Раптом налетіли граки, але я дав їм гороху, і вони полетіли. Потім я зустрів білок і пригостив їх грибами та горіхами. А родина їжаків готувалась до зими, і я пригостив їх грушами. Всі були дуже задоволені.

— Молодці, діти, гарно впоралися з усіма завданнями!

А чи довго залишалися казкові звірята в рукавичці? Хто знайшов її? Так, собачка знайшов рукавичку, розлякав усіх звірів та й відніс рукавичку дідові. Ось і казочці кінець. Але так сумно, коли казочка закінчується. Коли ми заплющимо очі, перед нами постають образи героїв казочки. (Діти пантомімою зображають казкових героїв.)

— Для того щоб зберегти у пам’яті таку чудову казку, давайте намалюємо її. Кожен із вас обере одного найулюбленішого героя казки, і малюнок про те, як він біг до рукавички, буде ілюстрацією до нашої книжки. А ви будете називатись художниками-ілюстраторами. Чарівний завиток на кожному аркуші допоможе вам не повторюватись.

«Мозкова атака» (5 слів — 3 слова)

Діти характеризують кожного з героїв казки, називаючи 5 прикметників. Дитина, яка обрала для малювання саме цього героя, називає 3 найвдаліших слова, що, на її думку, найкраще його характеризують.

Наприклад: Мишка — сіренька, маленька, гострозуба, тонкохвоста, швидка (3 слова — сіренька, маленька, тонкохвоста).

Діти беруться до роботи. Індивідуальна допомога вихователя — за потреби. Позитивний аналіз робіт. З’єднати аркуші-ілюстрації разом, створивши саморобну книгу.

Сюрпризний момент

Непомітно в кімнаті з’являється рукавичка із солодощами. Діти пригощаються.

 

Відгуки читачів