Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Надійшла весна прекрасна. Година спілкування

Д. В. Болтромюк, вихователь ГПД, спеціаліст І категорії, ЗОШ І–ІІІ ст. № 2, м. П’ятихатки, Дніпропетровська обл.

Мета: формувати в учнів уявлення про весну як пору року; розвивати пізнавальну активність та зв’язне мовлення учнів; виховувати здатність сприймати красу природи, потребу її охороняти й примножувати.

Обладнання: ілюстрації природи навесні; гербарії; таблиці; малюнки.

Хід заходу
І. Актуалізація опор них знань
Учитель
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Наче дівчина в вінку.
Зацвіли луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
І. Франко
Бесіда
— Що вам подобається у навколишньому світі навесні? Послухайте звуки, що його наповнюють. Про що співає весна? Доберіть слова, що найбільш влучно відтворюють шум весняної води. (Шурхіт, спів, дзвін, хлюпання, булькіт.)
— Який настрій викликає у вас весняний капіж?
— Які зміни відбулися з деревами, кущами та квітами з настанням весни?
— Чим зайняті птахи?
— Які з них повертаються з теплих країв?
 
II. Повідомлення теми і мети заходу
— На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про чарівну пору року, сповнену барвами та першими сонячними променями, зокрема, про чарівницю весну.
III. Основна частина
1. Розповідь учителя
— Весна — пора захоплива й мінлива для всього живого на землі. Набухає бруньками все гілля, і незабаром проростуть листочки. Уже тепло, незабаром довкола все зазеленіє. А скільки співу, гомону дзвінкого!
 
На полі осідає сніг, а під ним дзюркотить вода. У лісі ще багато снігу, але він уже не такий білий і пухнастий, як узимку, а сірий, ніздрюватий. На пагорбах з’являються перші проталинки, підсихають південні схили ярів. Струмочки, проталинки, перші купчасті хмаринки — це і є початок весни.
 
2. С лухання вірша Н. Красоткіної «Весни багато людям не буває»
Весни багато людям не буває,
Вона жадана, світла і ясна,
Бо все навколо дружно зацвітає,
І радість, щастя всім несе весна.
Вона іде полями і лісами,
Дарує диво-квіти чарівні,
Співає і радіє разом з нами,
І довшають, стають тепліші дні.
А скільки сонця, радості і світла
Дає нам після довгої зими!
І ось уже уся земля розквітла...
Про весну тільки й мови між людьми.
Бо кращого у світі не буває,
Як сонця цвіт і співи голосні.
Тут кожна пташка й квіточка співає,
А дні тепленькі, сонячні, ясні.
3. Слово вчителя
— З настанням весни дерева прокидаються після довгого зимового сну. Коріння рослин вбирає з ґрунту вологу. Вода розчиняє поживні речовини, що відклалися в стовбурі, і несе їх до бруньок. Вони починають бубнявіти і готуватися до того, щоб стати листочками й квітками. Гарно навесні у березовому гаю! Стовбури молодих дерев яскраво блищать на сонці, і від цього стає ще світліше.
4. Гра «Упіймайте риму»
До нас, наче Фея, залетіла вона —
В зеленому одязі, в квітках... (Весна).
Серед лугу, наче діти,
Розцвіли весняні... (квіти).
З-під снігу, де джерельце ніжне,
Пробивсь до сонечка... (підсніжник).
Горить, пала на сонці цвіт,
Тому і зветься... (горицвіт).
На пагорбі, де рідний ліс,
Цвіте-красується... (нарцис).
 
А край долинки, де затінок,
Повивсь хрещатенький... (барвінок).
Ось на галявині Наталка
Побачила малу... (фіалку).
Одяг червоний він жупан,
Стоїть, пишається... (тюльпан).
— Навесні птахи повертаються додому. Можна почути нестерпний, веселий спів жайворонка, простежити, як шпаки заселяють шпаківні, а на луках з’являються чубаті жайворонки.
 
5. Фізкультхвилинка-гра «Як зберігати природу?»
  • Якщо ви любите весняну природу — підніміть руки.
  • Якщо вам подобаються квіти — посміхніться.
  • Якщо ви не збираєте великих оберемків квітів — плесніть у долоні над головою.
  • Якщо ви навесні майструєте шпаківні — поставте руки в боки.
  • Якщо до вашої кімнати залетів джміль, і ви намагаєтеся випустити його — змахніть руками.
  • Якщо ви переконані, що кожній людині необхідно піклуватися про природу,— простягніть руки своїм сусідам, візьміть їх за руки.
6. С лово вчителя
— Радіють весні птахи і звірі. Прислухайтеся, як весело співають синички, цвірінькають горобці, туркочуть голуби! Зимуючі птахи поступово переселяються до лісу, на поля, у парки. Навесні птахам вистачає корму в природі. Повертаються у рідні місця перелітні птахи. Вони заповнюють ліси й діброви, сади й парки, водойми і болота.
7. Гра «Весняні дарунки»
Завдання: закінчити речення.
Весна дарує кожному
Що треба — і що хочеться:
Полям — ... (сніги поталі),
Лісам — ... (траву і листя),
Птахам, що повертаються,
Дарує... (рідні гнізда),
А мамам — ... (перші квіти),
Річкам дарує... (вроду),
Зернятам — ... (теплу землю),
А сіячам — ... (роботу).
8. Робота над прислів’ями
Завдання: з’єднати частини прислів’їв.
  • Соловейко всю ніч співає — ...
    спізниться літо.
  • Коли квітень з водою, то...
    перед погожим днем.
  • Довгі бурульки на деревах — ...
    весна біля порога.
  • Побачив шпака — знай...
    травень з травою.
9. Робота в групах
Завдання: попрацювавши з анаграмами, відновити слова, що позначають поняття, притаманні весні.
ОСНЕЦ, ЕДЬН, АХМИР, ЕВІЧР, ОЩД, АПКІЖ, ІЙІН, АНМУТ.
IV. Підсумок заходу
1. Бесіда
— Як змінюються рослини навесні?
— Як тварини зустрічають весну?
— Чому навесні бубнявіють бруньки?
— Як змінюється природа у нашій місцевості?
2. З аключне слово вчителя
— Весна — це сонце і тепло. Весна — це радість усього живого, що прокинулось від зимового сну.
Весна — це зелен цвіт і пахощі квітів. Весна — це надія! Діти, бережіть природу, радійте життю! Піклуйтеся про навколишнє середовище!
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

 
 
Dounload PDF

Відгуки читачів