Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Інноваційні методи на уроках зарубіжної літератури

Н. М. Півень, учитель зарубіжної літератури Ковчинської ЗОШ І–ІІІ ст. ім. Л. П. Деполович, Куликівський р-н, Чернігівська обл.


Серед інновацій особисто я перевагу віддаю методу розвитку фантазії, «передбаченню», коли учні за ключовими виразами, словами, схемами визначають тему, мету, подальші дії на уроці. Такий методичний прийом, як робота в парах, використовую на уроках, коли дітям потрібно поділитися своїми думками, ідеями, обговорити почуте або прочитане. А метод «Мікрофон» дає змогу дітям швидко, по черзі відповісти на порушені питання. Часто цей прийом використовую наприкінці уроку, коли всім класом підбиваємо підсумки. Наприклад, учні відповідають на такі або подібні їм запитання.
  • Що вам сподобалося сьогодні на уроці, а що ви змінили б у ньому?
  • Що найкраще запам’яталося зі сказаного чи почутого?
  • Хто, на вашу думку, був сьогодні найактивнішим?
 
Доречним вважаю влаштування дискусій на уроці зарубіжної літератури за заздалегідь підготовленими запитаннями. Так, наприклад, вивчаючи роман Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»
в 11-му класі, пропоную подискутувати щодо таких питань.
  • Чи можна зробити зло в ім’я добра?
  • Раскольников: злодій чи страждальник?
  • Як у романі зображено теми падіння й духовного відродження?
  • У чому, на вашу думку, полягає трагедія Раскольникова?
  • Твір Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара» називають романом-трагедігю. У чому полягає особливість зображення трагедії у цьому творі?
Використовую також методики «Ґронування», «Асоціативний кущ», що спрямовані на стимулювання мислення всіх учнів, а не тільки тих, які першими тягнуть руки. Коли на уроці літератури необхідно дати порівняльну характеристику персонажів художніх творів (Остап та Андрій за повістю М. В. Гоголя «Тарас Бульба», Ровена та Ребекка за романом В. Скотта «Айвенґо», Ахілл та Гектор за поемою Гомера «Іліада»), доцільно використати метод «Кола Венна», який дає змогу побачити спільні й відмінні риси героїв, зобразити це графічно. Це, звісно, далеко не всі форми й методи роботи на уроці.
 
Важливий засіб зацікавлення учнів предметом — позакласна робота. Тому залучаю їх до участі у проведенні тижнів зарубіжної літератури, інтелектуальних ігор, літературних вечорів. По-
чинаючи з вересня 2010 року, два роки поспіль, я вела заняття гуртка «Юний кореспондент», робота в якому надала можливість охопити дітей різних вікових категорій.
 
На заняттях учні працювали над випуском журналу «Шкільний меридіан», де висвітлювали найважливіші факти шкільного життя та подавали цікаву й корисну інформацію для читання. Мої учні — постійні учасники різноманітних літературних конкурсів, предметних олімпіад. Я дуже ціную їхній дар поетичного слова, уміння внести щось нове, неповторне. Часто доводиться й самій складати поетичні рядки. Так, нещодавно побачила світ невелика рукописна збірка «Калинове намисто». Намагаюся все зробити для того, щоб і уроки, і позакласні заходи були цікавими, змістовними, щоб пробуджували любов до предмета, до книги.
 
Досить багато часу приділяю самоосвіті, передплачую фахові журнали, поповнюю навчальний кабінет новою методичною літературою, запозичую передовий педагогічний досвід учителів
не тільки області, а й усієї країни.
 
Література
1. Бондаренко М. Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності учнів на уроках світової літератури // Всесвітня література в сучасній школі. — 2012. — № 4.
2. Горький М. Про литературу. — К., 1954.
3. Копчук А. М. Виховання читацьких інтересів учнів.— К., 1985.
4. Пасічник Є. А. Українська література в школі. — К., 1983.
5. Сафарян С. Проблеми формування читацької компетенції школярів у світлі сучасного змісту шкільної літературної освіти // Всесвітня література в середніх
навчальних закладах України. — 2008. — № 10.
6. Чепелєва Н. В. Культура читання. — К., 1980.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів