Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Кмітливі будівельники. Корекційно-розвивальне заняття з математики та конструювання для дітей з вадами зору

О. Г. Бобух, С. А. Смотрик, вихователі, дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) спеціального типу № 27 «Ромашка», Черкаська обл.


Мета:

  • продовжувати вчити дітей рахувати предмети в межах трьох, удосконалювати вміння складати з частин ціле, знаходити відповідні геометричні фігури; уточнювати знання дітей про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), розрізняти поняття «один», «багато»; розуміти значення запитання «скільки?», давати відповідь «один» чи «багато»; відповідати на запитання: «Чого більше?»; удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі «на», «перед», «біля»; визначати та називати основні кольори (зелений, жовтий, червоний, блакитний, помаранчевий, сірий, білий); створити умови для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей за допомогою конструювання а саме: закріплювати розрізняти, називати і використовувати площинний будівельний матеріал різної форми, кольору та величини, формувати вміння викладати з конструктору різних форм і видів картини (зображення); створювати конструкції за власним задумом;
  • розвивати сенсорні здібності дітей, творчість, логічне мислення, дрібну моторику руки, пам’ять, увагу, культуру поведінки; викликати позитивні емоції під час спілкування, виховувати інтерес до математики та конструювання.

Частково ознайомити дітей з новим видом мозаїки — термомозаїкою.

Корекційна мета:

  • розвиток окорухової функції, простежувальної функції ока, фіксації погляду, кольоросприйняття і кольоророзрізнення, конструктивного праксису, координації пальців рук, цілісності сприйняття зображення, формосприйняття, окозорового сприйняття.

Цільова аудиторія: діти 4 року життя.

Обладнання: зал облаштований під зимову пору року, пазли «Потяг», конструктор «Монтесорі», «Денеша», малий настільний дерев’яний конструктор, «Реп’яшок», сліди білочки, аудіозапис звукових ефектів, облаштовані столи для індивідуальної роботи з конструктором, відео ролик про термомозаїку.

Попередня робота: вивчення віршів, пальчикової вправи, викладання картин з різних конструкторів геометричних форм, закріплення кольорів, поняття «один-багато», рахунок у межах трьох.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь

Підніміть, мої малята,
Свої гарні оченята.
Хто прийшов до нас сюди?
Подивіться навкруги:
Як гостей у нас багато!
Дуже раді їх вітати!
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки! Тупочуть ніжки!
Працюють голівки.
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаєм усім вам
Здоров’я й добра!

 

Вихователь. Малята, а яка зараз пора року? (Відповіді дітей.) Так, саме зима нам сніжок принесла.

  

Гімнастика для очей «Сніжок»

Зверху сиплеться сніжок,
Він легенький, як пушок.
Сніг тихесенько кружляє,
Все навколо застеляє,
А погляньте в далину —
Там дерева ждуть весну…
Свої віти розправляють
Та на сонечка чекають!

Вихователь. Друзі мої! А чи любите ви взимку подорожувати? (Відповіді дітей.)

Вихователь. Тож хочу запросити вас у веселу подорож! А на чому можна подорожувати? (Відповіді дітей.)

Вихователь. Ось послухайте загадку і відгадайте, на чому ще можна вирушити в подорож.

Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах. (Потяг)

Вихователь. Побудуймо потяг. (Відповіді дітей.) У мене є такі незвичайні пазли, з яких можна сконструювати потяг… Ви мені допоможете? (Складання готових форм з пінопласту вагончиків один за одним.)

Вихователь. Які ви гарні будівельники! Але у нас залишились деталі, які необхідно вставити в вагончики, інакше наш потяг не зможе вирушити в подорож. (Діти вставляють геометричні фігури у кожний вагончик.) Наш потяг не звичайний, а математичний і майже готовий до подорожі, але перш ніж він вирушить у дорогу, ви мені скажіть, скільки наш потяг має вагонів. (Діти рахують.)

  

Вихователь. Яку геометричну фігуру ви вставили в перший вагон? якого кольору? другий, третій? (Відповіді дітей.) (Під час відповіді дітей вихователь промінчиком обводить геометричні фігури.)

Вихователь. Так! Молодці, наш потяг готовий до відправлення. Ми можемо вирушати? (Відповіді дітей.) Ви будете пасажирами, а я машиністом (одягає форму) тому підходьте та отримуйте квитки, але будьте уважні — на цих квитках зображені геометричні фігури.

Ви сідаєте в той вагончик, геометрична фігура якого зображена на вашому квитку. (Діти сідають у потяг, вихователь перевіряє квитки кожної дитини і вирушають подорожувати.)

Приготувались? (Гудок)

«Пісня про потяг»

Наш потяг рушає, вагони біжать,
А в потязі нашім малята сидять.
Вліво-вправо повернулись,
Одне одному всміхнулись.
А в потязі наші малята сидять,
Та от і зупинка, час нам всім вставать.

Вихователь. Наш потяг прибув на станцію «Зимовий ліс». Малята, напевно тут хтось пробігав… погляньте, чиїсь сліди… Друзі! Ви чуєте? (З’являється білочка.)

  

Білочка. Привіт, мої малята, гарні хлопчики й дівчата! Я весела білочка! Рада, рада вас бачити в нашім зимовім лісі! Хочу поділитись з вами своїми гарними новинами. Мені на зимові свята подарували різноманітний конструктор, але я не знаю, як ним користуватись… Можливо, ви допоможете мені?

Вихователь. Друзі, ми допоможемо білочці? (Відповіді дітей.)

Білочка. Тож запрошую вас до себе на гостину.

Вихователь. Який різноманітний конструктор! Малята, білочка нас запрошує, тож сідайте зручно. Перш ніж дітки почнуть працювати, ми тебе, білочко, хочемо навчити, як пальчики потрібно підготувати до праці.

Білочка. Із задоволенням.

Пальчикова вправа (сидячи за столами)

Раз, два, три, чотири, п’ять!Вийшли пальчики гулять,
А назустріч їм вовчок,
Він зубами цок, цок, цок.
Ну а пальці не злякались,
В кулачок вони сховались,
І вовка по лобі цок… і заховались.

Вихователь. Молодці! Тепер стаємо до роботи. (Діти під муз. супровід викладають картину з геометричних фігур.)

Вихователь. Розкажіть білочці, що ви виклали. (Відповіді дітей.)

Вихователь. А яку геометричну фігуру вам нагадує сонечко? Будинок? Ялинка, трактор?... (Відповіді дітей.) У вас вийшли чудові роботи!

Білочка. Дякую вам за те, що ви показали мені, як потрібно грати з конструктором. Я дуже хочу запросити до себе своїх друзів і навчити їх конструювати. Дякую вам, до нових зустрічей! До побачення! (Виходить.)

Вихователь. І нам час вирушати далі. (Після виконання завдання діти повертаються на свої місця і з піснею вирушають далі.)

Вихователь. Чуєте гудок? Це станція «Коло друзів». (Діти виходять і чують сміх звірят.) Як тут весело! Малята, подивіться, скільки тут звірят. Хто сидить на пеньку? Хто стоїть перед будиночком? А хто стоїть біля ялинки ?А скільки разом звірят? (Відповіді дітей.)

Вихователь. Малята, придивіться уважно, чи однакового кольору шубки у звірят? Якого кольору шубка у зайчика, вовчиків, лисичок? А кого більше — зайчиків чи лисичок? Скільки їх? А зайчиків? (Відповіді дітей.) Молодці.

  

Вихователь. А щоб коло друзів у лісі було ще більшим, для лісових звірят змайструємо Смішариків за допомогою конструктору «Реп’яшок». (Діти складають друзів.) Молодці! Нагадайте мені, як ми назвали нових друзів звірят. (Відповіді дітей, вихователь запитує, якого кольору Смішарики.)

Вихователь. Тож запрошую вас, малята, дружно в коло ви ставайте і звірят всіх звеселяйте!

Гра-танок для звірів

Вихователь

На галяві лісовій,
Закружляв сніговій,
Крутить-виє завірюха…
Поховали звірі вуха,
Очі мружать і сидять,
Лише хвостики тремтять.
В різні боки вітер віє —
Вліво — вправо, знову вліво.
А звірі все сидять,
Мружать очі і тремтять.

Вихователь. Почалась завірюха і нам небезпечно залишатись у лісі, час повертатись до садочка. Наш потяг прибув на станцію «Найкращий садок».

Вихователь. Ось ми і повернулись. Малята, вам сподобалась наша подорож? (Відповіді дітей.) А на чому ми з вами подорожували? Кого ми зустріли на першій зупинці? Що нас білочка попросила? А на другій зупинці кого ми зустріли? Так! Кого ми змайстрували для звірят? (Відповіді дітей.) Молодці! А мені дуже сподобалось, як ми сьогодні весело провели час.

(Стукіт у двері. З’являється листоноша.)

  

Листоноша. Добрий день, малята! (Вітання дітей.) Я листоноша, принесла вам конверт від лісових мешканців. Всього найкращого, до побачення.

Вихователь. Цікаво, що в конверті? Відкриємо… (Вихователь відкриває конверт.) Як ви гадаєте, що це? (Відповіді дітей.) А ще тут квиток від лісових мешканців, у якому нас запрошують до кінотеатру. Що ж нам будуть показувати? Сідайте зручно, увага на екран. (Відео про термомозаїку.)

Вихователь. Я зрозуміла, що це фільм повчальний про незвичайну мозаїку, яка має незвичайну назву термомозаїка. (Вихователь пропонує дітям повторити слово «термомозаїка».) А як нею потрібно користуватись, ми щойно побачили з вами на екрані, і обов’язково спробуємо самі  наступного разу.

Вихователь. На сьогодні наша подорожгра закінчилася.

Будемо з вами прощатись, 

А завтра… в нові подорожі відправлятись …

До побачення.

ЛІТЕРАТУРА

1. Програма для ДНЗ компенсуючого типу для дітей з вадами зору. В. М. Ремажевської. Львів. 2010 рік.

2. Загадки для дітей Бібліотека часопису «Народознавство» Упорядник — кандидат філологічних наук М. К. Дмитренко.

3. «ВеселаАбетка» — складова великого сайту «Українське життя». Ідея та наповнення — Микола Владзімірський.

4. Загадки про транспорт українською мовою Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-transportukrayinskoyu-movoyu / Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

5. Пальчикові ігри для малят Разом до гармонії: розвиток дитини раннього віку. Методичний посібник / Авт.-упорядн.: І. В. Братусь, Н. В. Кошечко, О. Л. Нагула; За заг. ред. І. Д. Звєрєвої. — К.; Кобза, 2004; Caвiнa Л. П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят: Посiбн. для батьків i педагогів. — К. Школа.

6. Збірка дитячих пісень Ю. Воронюка «Веселий потяг»

7. Дитячі віршики про зиму за матеріалами книги «Зелене око. 1001 вірш. Антологія української поезії для дітей».

Dounload PDF

Відгуки читачів