Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою!

Оформити передплату

Тваринний світ України. 8 клас

Л. Г. Палій, Ріпкинська ЗОШ № 2, Чернігівська обл.

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про тваринний світ України та його різноманітність; сформувати поняття «фауністичні комплекси», «акліматизація», «реакліматизація»; сформувати вміння характеризувати видовий склад і наслідки впливу діяльності людини на тваринний світ; пояснювати закономірності поширення тварин на території України; удосконалити навички роботи з джерелами додаткової інформації та складання презентацій Power Point; удосконалювати вміння публічно виступати з використанням презентацій; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: підручники, атласи, мультимедійне обладнання, презентації, аудіозапис голосів птахів, Червона книга тваринного світу України.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
За два тижні до проведення уроку учні об’єднуються у 7 груп і отримують завдання: працюючи з додатковими джерелами інформації, підготувати повідомлення на задані теми у формі слайд-шоу, презентацій, альбомів або іншій наочній формі.
 
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Звучить аудіозапис «Голоси птахів» (шпак, жайворонок, ластівка, соловей, зозуля).
Учитель. За вікном — зима, до нас завітали весна і літо разом з голосами пернатих друзів. Спробуйте відгадати, чиї голоси ми почули. Компонент природи, якому присвячено сьогоднішній наш урок, на перший погляд, непомітний, але без нього неможливе життя.
 
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 
Учні презентують власні дослідження відповідно отриманої тематики. Учні інших груп роблять записи в зошитах основних моментів по ходу виступів груп та розповіді вчителя.
1-ша група. Різноманітність видового складу тваринного світу України.
2-га група. Зміни видового складу протягом кайнозойської ери.
 
Бесіда
Учитель. У неогеновий період в нашій місцевості водились жирафи, мавпи, шаблезубі тигри, на початку антропогенового періоду кайнозойської ери — мамонти, шерстисті носороги, північні олені. Зараз ми спостерігаємо зовсім інший видовий склад. Чому відбулися такі зміни? (Видовий склад залежить від природних умов.)
 
Прийом «Словникова робота»
Фауністичний комплекс — це тваринний світ, пов’язаний із певними рослинними угрупованнями. Існують такі фауністичні комплекси: лісові, степові, лучні, болотні, прісних водойм тощо.
3-тя група. Закономірності поширення фауністичних комплексів.
Учитель. Наразі на видовий склад тваринного світу дедалі більше впливає діяльність людини.
4-та група. Негативний вплив діяльності людини на тваринний світ.
Учитель. Поряд з прикладами негативного впливу діяльності людини на тваринний світ можна навести приклади позитивного впливу.
5-та група. Акліматизовані та реакліматизовані види фауни України.
 
Бесіда
Створення Червоної книги тваринного світу є прикладом позитивних намірів людства щодо тваринного світу.
  • З якою метою створили Червону книгу?
  • Як її ідею втілюють у життя?
6-та група. Рідкісні і зникаючі види тварин України.
 
Вправа «Аукціон ідей»
Які природоохоронні заходи ви б запропонували для збереження окремих видів тварин, фауністичних комплексів, тваринного світу загалом? Ідеї повинні бути максимально реальними, виходячи з сучасного рівня розвитку людської діяльності.
7-ма група. Рекордсмени української фауни.
 
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  • Опрацювати відповідний матеріал у підручнику.
  • Записати рідкісні та зникаючі, реакліматизовані види тварин нашої області.

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів