Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Як бути успішним вчителем. Заняття з малодосвідченими вчителями

Н. Г. Коваль, Руськополянська ЗОШ, Черкаська обл.

Мета: створити умови для розкриття ресурсних можливостей особистості; відчути себе творцем свого професійного шляху; усвідомити власні досягнення; формувати навички ефективної взаємодії в системі «учитель — учень».

Обладнання та необхідні матеріали: ватмани, фломастери, олівці, паперові метелики, картки із завданнями.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Правила роботи групи
Психолог. Перед початком нашої роботи ми маємо скласти та обговорити правила роботи нашої групи. Дотримуючи цих правил, наша робота буде більш плідною та організованою.
Наприклад:
Принцип дотримання часу;
  • доброзичливе ставлення, звертання один до одного на ім’я;
  • конфіденційність того, що відбувається в групі;
  • активність;
  • рівність прав всіх учасників;
  • повага до того, хто висловлюється;
  • добровільність участі у вправах;
  • використання принципу «тут і тепер» та ін.
 
Вправа «Знайомство»
Психолог. Тож розпочнімо наше заняття та познайомимося одне з одним. Серед різнокольорових візитівок оберіть той колір, який вам найбільше імпонує та подобається. Напишіть на ньому своє ім’я. Усі ви знаєте, що
вибір певного кольору свідчить про певні риси характеру людини та поведінку. За бажанням ви можете знайти цю інформацію в Інтернеті та дізнатися, що говорить обраний вами колір про ваш характер.
 
Після завершення вчителі говорять своє ім’я та розповідають, що їм найбільше вдається, за які здібності (хобі) їх хвалять. Аркуш з іменем прикріплюють до одягу на видне місце.
 
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Психолог. Ви зі мною погодитеся, що всі люди, незважаючи на вік, люблять казки, легенди, міфи. Тому я запрошую вас прослухати легенду про успішного педагога.
 
Жив собі на світі юнак на ім’я Вчитель. Усе в нього було: і молодість, і краса, і енергійність. Однак він розумів, що йому все ж не вистачає майстерності та досвіду, щоб бути справді успішним педагогом.
  • Шановні вчителі, а якої риси чи якості вам не вистачає, щоб відчувати себе успішним?
(Відповіді учителів)
Дякую. Продовжимо нашу мандрівку.
 
Одного разу вирішив наш герой іти у світ шукати успішного педагога, щоб навчитися в нього мудрості та майстерності. Зібрали йому старійшини все, що мали: книги, теоретичні знання, практичні навички і на завершення вручили давній папірус, який підтверджував приналежність молодого Вчителя до величного та шанованого в народі роду Педагогів.
 
Довго йшов наш молодий герой, стомившись, сідав перепочити та почитати книгу, але, пам’ятаючи про свою мрію, рухався далі. На березі річки він зустрів художника і запитав у нього, чи не бачив він поблизу успішного педагога.
— А який він? — запитав художник. — Який має зовнішній вигляд? Які риси характеру, які якості?
— Не знаю, я про це не замислювався…
— А як же ти його будеш шукати, якщо навіть не знаєш, який він?Але не засмучуйся, я тобі допоможу. Тримай аркуш та пензлі. Намалюй його та опиши. Тоді ти зможеш швидше його знайти. (Кожен вчитель схема-
тично малює образ вчителя та записує його якості.)
  • Які ви помітили спільні риси?
Рушив юнак далі. За цей час він встиг перечитати всі книги, які отримав від старійшин, але все ще так і не знайшов успішного педагога. Сидів він, сумував і незчувся, як до нього підійшов хлопчик. Запитав, чому він сумує. Розповів йому вчитель свою історію, на що хлопчик відповів:
— А я хочу щоб мене навчав педагог…
  • Продовжте, будь ласка, фразу. Як ви вважаєте, якими хочуть бачити педагогів сучасні діти?
Продовжуємо.
— А я хочу, щоб мене навчав педагог справедливий, який зможе знайти вихід із будь-якої ситуації, завжди веселий, артистичний сучасний.
— А чи зможу я таким стати? — задумався молодий вчитель. — Треба перевірити.
— Нумо перевіряти разом. Я пропоную вам розіграти педагогічні ситуації, де один буде грати роль педагога, а інший роль учня. Спробуйте знайти справедливий вихід із ситуації, використайте ваш артистизм, енергетику.
 
Ситуація 1
Учитель дає завдання учневі, але той не хоче його виконувати, і при цьому заявляє: «Я не хочу цього робити!»
Ситуація 2
Учень розчарувався своїми успіхами, у нього виникають сумніви з приводу того, що коли-небудь він зможе засвоїти матеріал, і він говорить вчителеві: «Як ви думаєте, чи зможу я коли-небудь навчатися на відмінно і не відставати від інших у класі?»
Ситуація 3
Після того як ви провели декілька уроків, учень заявляє вам: «Я не думаю, що Ви як вчитель зможете нас чого-небудь навчити».
 
Обговорення
  • Як ви почувалися в ролі вчителя? учня?
  • Чи швидко вам вдалося знайти потрібні слова?
  • Як ви вважаєте, що в цей момент відчував учень, з якою метою він говорив ці слова?
  • Шановні «учні», чи сподобалися вам відповіді «вчителів»?
— Продовжуймо нашу мандрівку.
Наш герой також успішно впорався із завданням, і він, повеселівши, рушив далі. У лузі він зустрів веселу дівчинку, яка, співаючи пісень, збирала польові квіти.
— Що ти тут робиш?
Збираю лікарські рослини, кожен сорт кладу в окремий мішечок, приношу додому і ми з мамою їх сушимо та лікуємо людей. Нам потрібно назбирати багато рослин, тому що лікуватися приходять навіть із сусідніх сіл.
— І ти щодня приходиш сюди, щоб збирати таку велику кількість росли? Невже ти не втомлюєшся, невже тобі не набридає?
— Ні — здивовано відповіла дівчинка.
— І в тебе жодного разу не виникало бажання покинути все це? — запитав молодий вчитель.
  • А чи виникало у вас таке бажання? Як ви з ним справлялися?
— Що ж відповіла дівчинка?
— Звичайно, ця робота може здатися тяжкою, але я її люблю, люблю бувати на свіжому повітрі, слухати щебетання птахів, шелест вітру в лузі. А ще мені подобається дарувати людям радість, лікуючи їх. Їхні щирі слова подяки я не проміняю ні на що. Я вважаю, що кожна людина може отримувати задоволення від улюбленої справи.
  • А за що ви любите свою роботу? Чим вона вам подобається, чим ви їй завдячуєте? Запишіть на аркушах.
Подорожуючи світом та спілкуючись з іншими, наш молодий вчитель дійшов свого висновку про успішного педагога.
  • А який висновок ви можете зробити для себе?
ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
 
Учасники висловлюються, чи здійснилися їх очікування та що вони корисного отримали від заняття. Перевішують своїх метеликів з квіточок на веселку.
 

Сподобалась тема?
Бажаєте отримувати сучасні педагогічні матеріали вчасно та легко?

Найкращий спосіб бути поінформованим про освітні новини та мати завжди поряд актуальні та сучасні розробки уроків — передплатити журнал!

Інструкція, як оформити передплату на http://osnova.com.ua/help/8/

Dounload PDF

Відгуки читачів

  • Алла Гричина

    11 грудня 2017

    непогано