Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

свято «Казка — скарбниця народної мудрості»

В. Й. Сінкевич, учитель вищої категорії, старший учитель, Зайцівська ЗОШ I–III ст.,

Донецька обл.

Мета: розширити уявлення учнів про героїчні, побутові, чарівні казки; поглиблювати дитячі уявлення про етику людських стосунків: довіря, щирість, вдячність; розвивати творчі здібності учнів; виховувати віру у перемогу добра над злом.


свято «Казкаскарбниця народної мудрості»

В. Й. Сінкевич, учитель вищої категорії, старший учитель, Зайцівська ЗОШ I–III ст.,

Донецька обл.

Мета: розширити уявлення учнів про героїчні, побутові, чарівні казки; поглиблювати дитячі уявлення про етику людських стосунків: довіря, щирість, вдячність; розвивати творчі здібності учнів; виховувати віру у перемогу добра над злом.

Зала святково прикрашена, на сценіказкова хатинка, дерева.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо у дивовижний світ казки. Казкице перлини народної мудрості. Саме вони навчають нас бути добрими, чуйними, справедливими, працьовитими. У казкових героях ніби втілилась споконвічна народна мрія про всесильного захисника скривджених або про звичайного трудівника. Від раннього самого дитинства вони дарують нам радість, переконують нас у тому, що творчість народу справді безсмертна.

Сьогодні, малята,

Урок незвичайний,

Та для всіх нас

Він буде повчальний.

Перед нами казка двері відкрила

І в гості всіх нас запросила.

Разом з героями будемо мандрувати

Та всі перешкоди дружно долати.

Тож слухайте дружно, малята,

Казку вже час розпочати,

Назви казок за ключовими словами назвати.

  Гарна жінка, швидка на язик, чоловік, заєць, пан, бублики, ковбаса. («Язиката Хвеська»)

  Ведмідь, лисиця, заєць, кабан, мало, мясо, кіт, дерево, злякалися. («Пан Коцький»)

  Дід, сини, баба, коза, кленовий листочок, місточок, лісочок, водички, червоні чоботи, ворота. («Коза-Дереза»)

А зараз, діти, ми подивимося казочку «Коза-Дереза» й допоможемо героям виконати казкове завдання.

Ось так, в дорогу-путь, чекають звершення нас тут!

У великому селі,

У маленькій хатці

Жив старий дідусь собі

З бабою і дітьми.

Господарство в них було,

Хоч і невеличке.

Дружно всі тут працювали

Й кізоньку свою любу доглядали,

Вранці до лісу пастись виганяли,

А ввечері додому приганяли.

Дід козу тут зустрічав,

Червоні чоботи взував

Та про пашу все питав.

Та коза лиха була

Правду не казала.

Дітей з бабою щораз

Гарно обмовляла.

А дідусь, хоч і старенький був,

Козі не повірив.

І капосну тварину

До лісу відправив.

Йде козасльози ллє,

Все по лісу бреде

Та за собою вузлик везе.

Ось і хатка невеличка,

Тут і тепла пічка.

І господар хутко зник.

Чому мені тут не жити? —

Й зажила собі гарненько.

Час минає, наш господар з лісу повертає

Та до своєї хатинки швиденько поспішає,

А там щось страшне та рогате.

Швидше тікай, зайчику, з хати!

Сидить бідолаха та й плаче,

А той звір перед очима все маяче.

Та ось із лісу лиска вибігає

І у зайчика питає:

Чому, побігайчик, плачеш?

Поселився в мене звір:

Не великий, не малий,

Роги на мене свої наставляє,

В хатку увійти не дозволяє.

Добре, горю твоєму допоможу

І звіра чужого прожену.

А ви, дітки, не сидіть і завдання швиденько розвяжіть!

Вікторина «З якої це казки

Учитель зачитує уривки з казок, діти відгадують їх назву.

Не перемогла звіра лисичка

Та й побігла додому хитра сестричка,

А зайчик все слізки гіркі проливає,

Свого визволителя дожидає.

Тут вовчисько, сірий братик, з лісу виглядає,

На нашого зайчика скоса поглядає та й гадає:

Чому побігайчик сльози проливає?

А зайчик йому й відповідає:

Поселився в мене звір:

Не великий, не малий,

Роги на мене свої наставляє,

В хатку увійти не дозволяє.

Добре, допоможу тобі,

Зайчику, мій брате,

Доведеться лиш тобі

Портрет відгадати.

Упізнай за малюнком!

Учитель демонструє дітям малюнки до казок. Учні називають казку і розповідають або зачитують уривок, що стосується того чи іншого малюнка.

Завдання зайчик розвязав

І цим вовка злякав.

Побіг наш сіромаха,

Бо відчув, що він невдаха.

Знову зайчик зостався біля хатки сидіти,

Слізки свої гірко лити.

Коли чує: хтось крадеться до його хатки:

Хро-хро-хро! Хро-хро-хро! —

В мене тепле хутро,

В мене гостре ікло.

Чому, зайчик, плачеш?

Чому, зайчик, скачеш?

Поселився в мене звір:

Не великий, не малий,

Роги на мене свої наставляє,

В хатку увійти не дозволяє.

Не плач, сірий!

Можу доказати й це завдання розвязати.

Гра «Хто я

Учитель описує героя, учні впізнають його і називають казку, в якій описаний цей персонаж.

Та не вдалося і йому ворога прогнати,

Ні ікло, ні хутро не допомогли звіра подолати.

Що за диво-дивина

Рак повзе прямо із ставка,

На козу наступає,

Клешнею за ногу кусає.

Злякалася наша коза,

Помчалася прямо в поля.

Тут рак переможцем виступає

І цікаві завдання розвязати дозволяє.

Конкурс-змагання «Влуч у ціль»

На картках написані назви казок. Необхідно розподілити їх відповідно до типу казок.

Чудово сьогодні ви працювали!

Завдання разом успішно всі розвязали.

Спитати хочеться мені:

А чи навчились ви чогось, чи ні?

Дуже рада я за вас!

Показали ви справжній клас!

 

Відгуки читачів