ПОВІСТЬ ІВАНА ФРАНКА «ПЕРЕХРЕСНІ СТЕЖКИ» 10 КЛАС
Т. С. Бернвальдт, викладач-методист української філології вищої категорії КВНЗ «Бериславський педагогічний коледж імені В. Ф. Беньковського», Херсонська обл.
ТЕМА. Повість І. Франка «Перехресні стежки» — твір про пошуки українською інтелігенцією шляхів національного, соціального та духовного визволення народу.
Мета:
— учити аналізувати зміст повісті, визначати сюжетні лінії та проблематику, пояснювати символічність назви твору, аналізувати вчинки героїв;
— дослідити зовнішні та внутрішні конфлікти повісті І. Франка «Перехресні стежки», акцентуючи увагу на соціальних пошуках письменника;
— розвивати уміння самостійної узагальнювальної роботи учнів, усного мовлення, удосконалювати навички аналізу художнього твору;
— виховувати почуття поваги до своєї нації.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи і прийоми: бесіда, виразне читання, робота в групах, аналіз твору, літературний диктант, тестова перевірка знань.
Обладнання: тексти твору; підручники, інтерактивна дошка.
Інтерактивні прийоми: «Асоціативний кущ», «Мікрофон».
Випереджувальне завдання: прочитати повість «Перехресні стежки».