На допомогу вчителю

mon.gov.ua, ed-era.com


У день української мови в рамках спільного проекту МОН та платформи ЕdEra у відкритому доступі з’явилися методичні рекомендації вчителям, як зацікавити дітей читанням та письмом.

Новими для України технологіями роботи зі школярами на уроках української мови у відеоматеріалах поділилися директор та вчитель української мови в НВК «Новопечерська школа», а також тренер Міжнародного проекту «Читання та письмо для розвитку критичного мислення».
 
Наразі представлено 5 цікавих відео, які допоможуть вчителям початкової школи заохотити школярів до вивчення української мови, навчити дітей формулювати власну думку та допомогти їм сформувати навички письма, використовуючи технології «Щоденні 5», письмо для себе, сторітелінг, RAFT та кубування.
 
«Коли ми говоримо про 21 століття, йдеться не лише про сучасний технологічний світ, а про глобальний простір, побудований на пошані, довірі, співпраці та єднанні думок у пошуках нових ідей — у внеску кожної людини у спільну мету. Все це не з’являється саме собою, це результат роботи освітніх систем, що ґрунтуються на потребах сучасної економіки», — пояснює у вступному слові необхідність змін у сучасній системі освіти України директор НВК «Новопечерська школа» Ірена Корбабіч-Путко.
 
Про нові для більшості українських вчителів техніки — «Щоденні 5» та письмо для себе — розказує вчитель української мови, заступник директора НВК «Новопечерська школа» Марина Пристінська. Вона наголошує, що основне завдання цих методик — розвивати в дітей бажання письмово викладати власні думки. «Письмо для себе — це письмо у вільній формі, без зосередження на правилах і структурі. Цей вид діяльності як гра без жорстких правил, що спонукає до творчості, появи нових ідей та самовираження», — зазначає Марина Пристінська.
 
Про рафтинг, кубування та сторітелінг в окремих відео на EdEra розповідає тренер Міжнародного проекту «Читання та письмо для розвитку критичного мислення» Інна Большакова.
 
Зокрема, суть методики кубування — допомогти учню створювати повноцінні тексти описи або тексти міркування. Також цю методику використовують для обговорення з учнями різних тем, які вони вже знають, для виявлення так званих «темних місць».
 
Для того щоб використовувати цю методику, знадобиться куб, який можна виготовити самостійно з цупкого паперу, тканини, або інших матеріалів. На кожній грані фігури написано вказівки, які повинен використовуватиучень, розмірковуючи про певну тему. Це повинно допомогти школярам комплексно осмислювати та описувати тему, яку вони вивчають. 
 
Назва методики “Рафт (RAFT)” розшифровується як роль, аудиторія, формат, тема. Основне завдання учня в рамках цієї діяльності — висловити, описати та розповісти основні міркування на задану тему з точки зору певного обраного персонажа, вживаючись у роль. При цьому учень має врахувати особливості аудиторії, до якої він звертається, та обрати потрібний формат тексту. У відео Інна Большакова на прикладах пояснює, як учитель може використати таку методику в класі та які інструменти використовувати для кращої організації цієї діяльності.
 
Не менш важливою є методика сторітелінгу, за допомоги якої учень вчиться формулювати свої думки та розповідати про себе. Використання вчителем такої методики — гарний привід для учня описати свої вчинки та почуття, проаналізувати власні дії, оцінити наслідки та зробити висновки на майбутнє.
 
«Сторітелінг успішно використовують у бізнесі для просування брендів та товарів на ринку. 2006 року ця технологія була визнана бізнес-ідеєю року. Молодші школярі надзвичайно люблять слухати та розповідати про себе історії. Та чи вміють вони їх писати? Зробіть крок назустріч життю та заохотьте дітей писати історії про те, що трапилось з ними, або з тими, хто поруч!» — звернулася до вчителів початкової школи Інна Большакова.
 
На платформі EdEra вже викладено відеоматеріали з методичними рекомендаціями до п’яти програм початкової школи — літературного читання, англійської мови, математики, інформатики та української мови. Крім того, до відеоматеріалів з математики додалися нові ролики з цікавими для вчителів методиками.
 

ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ДО ОНОВЛЕНОЇ ПРОГРАМИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

Про методики викладання, що допоможуть впровадити зміни в початковій школі після оновлення програм та зробити процес навчання в 1–4 класах цікавішим, на сайті EdEra розказує модератор оновлення програм з англійської мови Тетяна Бєляєва. Зараз на сайті EdEra можна знайти 6 відео з методичними рекомендаціями та цікавими порадами для вчителів англійської мови.

 

 
«Модель викладання англійської мови та роль учителя на уроці поступово має бути змінена. Від учителецентризму переходимо до учнецентризму, обираємо такі моделі проведення уроків, щоб учні більше працювали, а вчитель грав роль старшого помічника та координатора», — зазначає у вступному відео Тетяна Бєляєва.
 
Серед найцікавіших прийомів, що Тетяна Бєляєва радить учителям, є, зокрема, використання ляльки як носія англійської мови для наочності. Лялька має спілкуватися лише англійською і допомагати вчителю та учням урізноманітнювати уроки. Тетяна Бєляєва наголошує, що діалоги, які ведуть з лялькою, мають розвиватися — ставати складнішими, враховувати теми, які зараз проходять учні. 
 
«Дуже важливо використовувати наочність для створення опор для дітей під час засвоєння нових слів або граматичних правил. В інтернеті є багато ресурсів, де можна знайти яскраві ілюстрації великого формату для слів, що вивчаються. Варто використовувати також книжки великого формату, які можна демонструвати дітям на уроках», — додає Тетяна Бєляєва. 
 
Ще один цікавий спосіб вчити англійську — створення проектів. Це можуть бути як склад ніші проекти, так і прості, на кшталт створення англомовних плакатів. На відео детально пояснюється, як проводити проектну діяльність та даються корисні поради вчителям, як зробити проект максимально корисним для засвоєння англійської мови.
 
Тематично відео поділяються на:
— Відео щодо ключових змін до програми початкової школи з англійської мови.
— Відео щодо впровадження усного курсу в першому класі.
— Відео щодо фонетичного фокусу під час навчання англійської мови.
— Відео щодо письма англійською мовою.
— Відео щодо створення міні-проектів.
 
«Я хочу щиро подякувати ще одному модератору з оновлення програми з англійської мови — Наталії Харченко з міста Суми, яка зробила дуже вагомий внесок в оновлення програми та створення відеоматеріалів для порталу EdEra. Також нам допомагали Олена Барсук, Алла Омельяненко та Ніна Баженова, без яких ми б не змогли зробити такий великий обсяг роботи », — зазначає Тетяна Бєляєва.
 
Заступник Міністра освіти Павло Хобзей наголошує, що відеоматеріали для вчителів до оновлених програм мають стати помічниками, які допоможуть впровадити зміни у життя. 
 
«Ми розуміємо, що підручники залишилися старими і вчителям потрібна допомога та підтримка у впровадженні новацій. Саме тому Міносвіти спільно з платформою ЕdEra створили і виклали додаткові відеоматеріали у відкритому доступі. Зміни в 1–4 класах — перші кроки на зустріч Новій український школі. У 2018 році діти мають піти в перший клас Нової школи, щоб підготуватися до того часу, ми маємо вже зараз розпочати ґрунтовну роботу з педагогами», — зауважив Павло Хобзей.
 
Проект оновлення програм початкової школи та підготовка відеоматеріалів здійснені спільно МОН та проектом EdEra за підтримки Міжнародного благодійного фонду «Відродження».
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 8633
 
Догори