Передплатна кампанія з січня 2019 закінчилася! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Тестова лихоманка

ЗНО очима Ради читачів

Аліна Басова

Вже півроку учні, батьки та вчителі живуть в останній гонці за нібито знаннями. Інноваційне введення ЗНО в освіті перевернуло майже всі сфери життя школярів. За останній місяць інформаційний сайт ЗНО посів перше місце за відвідуванням. Плітки про існуючі в продажу сертифікати пролізли де тільки можна та стали найпопулярнішими. Вчителі-предметники, що викладають найпопулярніші предмети в ЗНО, кажуть, що почалися справжні «жнива», бо хвилини репетиторства розписані аж до самого вечора.


Тестова лихоманка

ЗНО очима Ради читачів

Аліна Басова

Вже півроку учні, батьки та вчителі живуть в останній гонці за нібито знаннями. Інноваційне введення ЗНО в освіті перевернуло майже всі сфери життя школярів. За останній місяць інформаційний сайт ЗНО посів перше місце за відвідуванням. Плітки про існуючі в продажу сертифікати пролізли де тільки можна та стали найпопулярнішими. Вчителі-предметники, що викладають найпопулярніші предмети в ЗНО, кажуть, що почалися справжні «жнива», бо хвилини репетиторства розписані аж до самого вечора.

Як відреагувало суспільство, ми побачимо, коли пройдуть хоч перші дні цього самого ЗНО, а як реагують вчителіми вирішили дізнатися за допомогою дистанційного інтервю з членами Ради читачів нашого журналу. Спасибі, любі читачі, що активно підтримуєте звязок із нами, і завдяки Вам ми маємо майже повну картину думок та реакцій щодо ЗНО з усіх куточків України.

Питання інтервю були простими: «Як вплинуло введення ЗНО на навчальний процес у Вашій школі? З якими недоліками організації ЗНО Ви зустрілисьОсь що надіслали у відповідь колеги.

Ганна Демида, м. Кривій Ріг: «Сам навчальний процес не змінився, працюємо, як і раніше, за навчальними планами. Батьки та діти шукають різні шляхи досягнення мети. Недоліком є те, що інформаційні збірники, які поступили у школи, потрібно було випустити і роздати учням ще у вересні».

Тетяна Кучер, м. Старокостянтинів, Хмельницька обл.: «Введення ЗНО вплинуло на навчальний процес позитивно. Більш організувало учнів. Відповідальніше почали ставитися до своєї роботи і вчителі, бо ЗНО це певною мірою й оцінка праці вчителя. Недоліки, звісно, є. Запізно прийшли зошити з тренувального тестування, що значно скоротило час на підготовку. А ще великим недоліком є строки. Раніше вступ у вузи був у липні, а тепер ЗНО з української мови — 22 квітня, тобто вкрадено два місяці з часу, відведеного на підготовку».

А ось що пише нам учитель української мови та літератури ЗОШ 89 м. Донецька Людмила Антипова: «Діти стали серйознішими, відповідальнішими, більш самостійними у здобутті знань». На противагу попередньому оптимістичному листу збентежений лист вчительки Новоалексіївської ЗОШ 2 Генічеського району Херсонської обл. Марини Ілляшенко: «Учні та їхні батьки дуже стривожені, намагаються зрозуміти нові умови вступу до вузів. Люди вже втомилися від експериментів і нічого доброго від нововведень не очікують. Учителі хвилюються ще більше, бо практика показує, що на робочих уроках деякі відмінники, що дуже переживають, пишуть гірше, ніж невстигаючі учні, які просто «навмання» вгадують відповідь. Так де ж обєктивність перевірки знань

«Ми не готові до таких нововведень, спочатку потрібно навести порядок у країні, а тільки потім штурмувати освіту. По-друге, якщо державну мову потрібно здавати усім випускникам, не можу зрозуміти, а для чого тоді українська літературазапитує вчитель української мови та літератури Любов Пушко з Івано-Франківської обл.

«Тестові завдання дуже важкі; можливо, діти з профільних класів можуть з ними упоратись, але в нашій сільській загальноосвітній школі поки що немає такого»,— хвилюється Лідія Очеретяна, вчитель російської мови та літератури з Одеської обл.

«Ніякої освітньої катастрофи не сталося впевнена Антоніна Малюга із Запорізької обл.

«Додалося більше сумбуру для вчителів та невпевненості дітям щодо їх майбутнього вступу до ВНЗ. Цієї невпевненості додають повідомлення, що ВНЗ будуть проводити додаткові іспити, окрім сертифікатів ЗНО. Несправедливо це і до випускників, що закінчили школу 2–3 роки тому та хочуть вступати на заочне відділення»,— скаржиться Тетяна В. з м. Черкаси.

«Знання стали якіснішими!!!» радіє Тетяна Романцова з Рівненської обл.

«В одинадцятому класі іде справжнє полювання не за оцінками, а за знаннями. Але відсутність творчості у тестах бентежить, над цим треба працювати»,— вимагає Марія Титарчук з Вінницької обл.

Багато суперечливого, бачите самі; як завжди: скільки людей, стільки і думок. Нещодавно мене приголомшила одна моя знайома директорка школи, розповівши, що в останні місяці одинадцятикласники не ходять до школи. Їх батьки знають про це, бо самі найняли їм репетиторів, щоб діти готувалися до ЗНО, незважаючи на навчання у школі. Вчителі предметів, за якими не складають ЗНО, говорять, що до їх предметів зовсім ставлення погіршилося: «Що нам Ваш предмет, його ж не здавати». А ще мені сподобався вислів: «Ви що, не бачите: не до Вас зараз». У київській школі, з педкоректності не назву її номер, три вчителі української мови купили собі лікарняний, щоб не витрачати час на звичайні уроки, а гарно підробити репетиторством.

На парті у власному кабінеті прочитала: «ЗНО задовбала, новітня освіта». Проблема є, про неї можна писати і говорити не один день. Тож давайте, шановні колеги, обговорювати її разом! Пишіть нам, шановні читачі, які ваші власні думки з цього приводу? Як ви долаєте вище перелічені проблеми? Як думаєте, до чого нас це приведе? Своєрідний учительський портал на сторінках нашого журналу пропонує вступити у дискусію!

 

Відгуки читачів