Електронна передплата!

Доступ до улюблених видань
у будь-який час,
за будь-який період,
з будь-якого пристрою
!

Оформити передплату

ГРА-ДРАМАТИЗАЦІЯ ЯК ЗАСІБ МОВЛЕННЄВОГО ТА ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

М. І. Матковська, м. Івано-Франківськ

Гра — один з видів дитячої діяльності, що є природнім станом, потребою дитячого організму; вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають найбільш активно.

Для дітей дошкільного віку, які страждають на мовленнєві розлади, ігрова діяльність зберігає своє значення й роль як необхідна умова всебічного розвитку їхньої особистості. Первинний дефект та супутні вторинні відхилення розвитку, що спостерігаються у дітей-логопатів, впливають і на їхню ігрову діяльність у цілому та на поведінку у грі. Діти з мовленнєвими порушеннями досить часто втрачають можливість спільної діяльності з однолітками в грі частіше через нездатність висловити свою думку, страху виглядати смішними, незважаючи на те, що правила й зміст ігор їм доступні. Ослаблення умовно-рефлекторної діяльності, нестійкість пам’яті, уваги, неврівноваженість, рухове занепокоєння, метушливість, мовленнєва стомлюваність утруднюють включення цих дітей у колективні ігри. Порушення загальної й мовленнєвої моторики призводять до швидкого стомлення дитини в грі. У дітей-логопатів часто виникають труднощі за потреби швидкої перебудови динамічного стереотипу, тому в іграх вони не можуть відразу переключатися з одного виду діяльності на іншій. Діти-логопати схильні до гальмівних процесів, проявляють у грі боязкість, млявість, їхні рухи скуті, вони швидко втомлюються. Дітям із підвищеною збудливістю бракує зосередженості, уважності й наполегливості в доведенні гри до кінця. Такі діти вимагають частої зміни подразників.


Доступ до статей відкрито тільки для передплатників. Надішліть копію передпланої квитанції або оформте електронну передплату, і ви матимете можливість читати статті на сайті.

Відгуки читачів