Зворотний зв’язок

І. І. Гришина, директор ВГ «Основа»

 

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

У першому півріччі цього року Видавнича група «Основа» проводила анкетування передплатників журналів. Для нас завжди була важливою думка читачів щодо змісту видань і якості послуг, які ми впроваджуємо. Зізнаюсь, що з нетерпінням очікувала на результати цьогорічного опитування: яким буде зворотний зв’язок, чи відбудеться він узагалі, чого зараз хочуть освітяни від фахових видань?

Світ навколо нас швидко змінюється, і редакційні політики журналів змінюються теж відповідно до ваших потреб, настроїв, умов праці й життя, шановні читачі. Традиційно після вивчення ваших анкет ми збираємось і знову переосмислюємо стратегії видавництва. Адже саме читачі спрямовують нас у наших планах. Кожна анкета і кожне ваше слово має значення. Тому пишіть нам більше і створюйте журнали разом з нами!
 
А зараз — кілька фактів за результатами анкетування.
 
98 % наших респондентів використовують журнали в роботі постійно, а не за певної потреби. Це свідчить про актуальність матеріалів та їхню практичну спрямованість. 
 
50 % респондентів серед мотиваційних чинників передплати журналів ВГ «Основа» як найцінніший виділили допомогу в професійному зростанні, для 23 % це джерело інформації, 9 % педагогів завдяки журналу відчувають причетність до вчительської спільноти, для 7 % журнал допомагає вивільнити додатковий час, решта читає журнали тому, що для них їх передплачує бібліотека. Загалом, для 89 % респондентів передплата на фаховий журнал є особистим усвідомленим вибором на користь професіоналізму, поінформованості, ефективності та корпоративного натхнення.
 
58 % респондентів оцінили якість журналу найвищими 10 балами, 24 % поставили нам 9 балів, ще 12 % — 8 балів, решта — 4 % — від 7 до 4 балів. І це означає, що нам є куди зростати.
 
Нарешті писанина від руки відходить у минуле. 81 % наших респондентів готується до уроків за комп’ютером, 12 % звертаються до комп’ютера час від часу, 7 % комп’ютером не користуються. І це гарна новина для розвитку освітніх е-проектів.
 
Приємно, що лише 4 % респондентів не знають про посібники «Електронний конструктор уроку». 21 % з тих, хто знає, купує і користується ними.
 
75 % респондентів користуються на уроках медіапрезентаціями з ЕКУ, 33 % роблять це лише на відкритих уроках, 41 % — постійно, 1 % — роблять власні презентації. Бачимо, що медіа-презентації стають дедалі популярнішим навчальним інструментом в учительському арсеналі.
 
Несподіваним виявилося ставлення респондентів до конспектів уроків, поданих на дисках ЕКУ. 53 % користувачів редагують готові або створюють власні уроки, лише 15 % користуються готовими розробками, і майже третина (32 %) не користуються готовими уроками взагалі. Підкреслюю, що в цьому пункті йдеться про розробки, подані на дисках ЕКУ. Чи відображає ця статистика загальні тенденції в освіті щодо ставлення учителів до готових планів-уроків — не знаємо. Утім, це доволі цікава тема для окремої розмови – чи не стомилися вчителі від конспектів уроків? Якими мають бути сучасні посібники для вчителя? Пишіть нам про це — обговоримо!
 
Щодо програм лояльності. Виявляється, що лише 8 % респондентів користуються програмою лояльності «120 балів», 44 % не знають про цю програму взагалі, і 48 % знають, але не користуються. Можу лише ще раз порадити нашим передплатникам заощаджувати кошти й перетворювати витрачені на передплату гроші на знижки або на передплату в подальші періоди.
 
17 % мають проблеми з доправленням журналів. Мушу нагадати, що ВГ «Основа» намагається впливати на процес доправляння видань, яке здійснює Укрпошта. За 8 років існування нашої програми «Загублений номер» проблеми з доправленням ми вирішували у 100 % випадків. Підтримування наших передплатників у питанні доправлення, забезпечення належного сервісу від держпідприємства «Укрпошта», фінансування Видавництвом програми «Загублений номер», самовіддана праця людей, які працюють з вашими скаргами, є одним із реальних прикладів того, як ми дбаємо про наших дописувачів. Тож звертайтеся!
 
Особливо тішить, що вже 37 % наших респондентів є постійними користувачами соцмереж. Це — ознака нового часу. На сьогодні вже не існує монополії на інформацію. Інтернет і соцмережі зробили світ пласким і горизонтальним. Люди спілкуються одне з одним, утворюють групи, а відстань до перших осіб освіти — в один клік: читай щодня, коментуй, звертайся. Видавнича група «Основа» теж має сторінки в соцмережах. Для вас це — ще більше різноманітної інформації, новин, світлин та зв’язків у професійному світі.
 
63 % респондентів уже знають про можливість оформлення передплати за допомогою скретч-карток. Це дешевше, ніж на Укрпошті, і до того ж швидше й зручніше. 
 
45 % знають про програму «Атестація під ключ», пропоновану в журналах ВГ «Основи». У відгуках респонденти писали, як допомогла їм ця програма під час атестації. Запрошуємо всіх охочих.
 
77 % знають про програму «Методичний банк» на сайті ВГ «Основа». Це — кілька десятків тисяч статей в електронному доступі зі зручною навігацією.
 
Майже половина респондентів бере участь в Інтернет-марафонах ВГ «Основа». Додамо, що цьогорічний марафон виявився рекордним. Понад 5000 педагогів долучились до наших вебінарів. Це був потужний вибух думок, коментарів та емоцій, який триває і після ефіру.
 
Про новини видавництва 38 % дізнаються з постійних розсилань, 29 % — з нашого сайту, 23 % — зі сторінок журналу, 9 % — із соціальних мереж і 1 % — за телефоном від представника ВГ «Основа». І це означає, що всі канали працюють, а вчитель може вибирати джерело інформації на свій смак.
 
95 % респондентів високо оцінили якість методичних посібників ВГ «Основа» (від 10 до 8 балів), 5 % поставили нашим книгам 7 балів.
 
А тепер міркування стосовно нецифрових даних.
 
Спробувавши узагальнити ваші побажання щодо змісту журналів, ми виявили певну тенденцію.
 
Ми отримали багато запитів на кшталт «ще більше»: кольорових вкладок, додатків, практичних розробок, дидактичних матеріалів, плакатів тощо. Одразу зауважимо, що ми обмежені масою журналу та його ціною. Але ми насправді хочемо й можемо давати вам більше. Тому, починаючи від цього року, ми збільшуємо обсяги журналів за рахунок розміщення додаткової його частини на сайті видавництва (посилання шукайте у своєму журналі). Цей ресурс ми насичуватимемо й надалі.
 
Учителі просять більше інформації про закордонний досвід, методики і технології із загальної педагогіки, «родзинки» майстерності. Тож, реагуючи на цю потребу українського вчительства, ми з радістю започатковуємо в усіх журналах нову рубрику з матеріалами такого спрямування. Адже завдяки іноземній педагогічній літературі, Інтернету, деяким креативним освітнім заходам на кшталт EdCamp Ukraine та риториці нової міністерки освіти Л. Гриневич ми зараз повсюдно відчуваємо глобалізацію в освітній галузі. Такі світові тренди та явища, як компетенції ХХІ століття (ХХІ century skills) і компетентнісний підхід до формування нового змісту освіти, міжнародні системи оцінювання (PISA, що зайде в Україну з 2018 року), критичне мислення, фінансова грамотність, філософія для дітей, емоційний інтелект, медіатехнології та інше, поступово змінюють нашу свідомість та моделі навчання. 
 
Говорячи про нові тенденції, ми все ж таки залишаємося вірними собі у форматах подання інформації — просто про складне, лаконічно, доступно й зручно для застосування на практиці. А ще — креативно й посучасному оформлене. Ми впевнені, що ані школа, ані призначені для неї методики не мають бути понурими та надто серйозними. Ми — за те, щоб пустити більше сонця у світ шкільного життя! Більше посмішок, іронії та свободи!
 
Тому в основному методичному журналі «Педагогічна майстерня» у нас з’явились комікси про агентів змін, новий проект ВГ «Основи» ШКОЛАПЛЮС (сучасний безкоштовний інтернет-сервіс для вчителів) популяризує свої послуги через кумедний мультсеріал про Марію Іванівну, а книги із серії «Нові формати освіти» ми ілюструємо рукописними записами, веселими малюнками та схемами mind-map, що разом полегшують сприйняття матеріалу.
 
Шановні респонденти! Дякую вам за те, що знайшли час і відповіли на наші запитання!
Шановні дописувачі! Дякуємо, що ви з нами!
Ваші відгуки завжди були для нас чудовим стимулом для розвитку й самовдосконалення. Ми працюємо для того, щоб не тільки відповідати вашим сподіванням, але й випереджати їх.
Ми чуємо вас і завжди відкриті для пропозицій.
 
Завжди ваша, Інна Гришина та колектив Видавничої групи «Основа».
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4288
 
Догори