Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ

О. А. Дула, НВК, с. Чорнявка, Черкаська обл.


Мета: сформувати в учасників навички групової взаємодії, ефективного спілкування, активного слухання; стимулювати пізнання себе, самоаналіз особистісних особливостей, сприяти згуртуванню педагогічного колективу, підвищити зацікавленість учасників одне одним, зрозуміти унікальність кожного, місце кожного в різноманітті цього світу і відчути себе частиною цього прекрасного світу; розвивати увагу, відчувати партнера.
 
ХІД ЗАНЯТТЯ
>> Привітання
 
>> Вправа «Чому я вибрала професію вчителя»
Психолог. Праця вчителя важка й відповідальна. Ми завжди маємо бути у формі. Щодня на нас дивляться тисячі очей. Але насамперед ми повинні пам’ятати, що ми — люди. Кожний з нас це особистість, зі своїми «плюсами» і «мінусами».
 
>> Вправа «Я — людина»
Один із учасників тренінгу сідає в середині кола і каже: «Я — людина…». Решта по черзі доповнюють речення якостями, характеристиками цієї людини. Характеристики мають бути лише позитивними.
Обговорення
- Що ви відчуваєте, коли вам говорять, яка и людина?
- Чи погоджуєтесь ви з цими якостями?
- Що б ви доповнили самі?
 
>> Інформаційне повідомлення
Згуртованість колективу — це поняття, що розкриває особливості міжособистісних відносин у колективі, єдність ціннісних орієнтацій, єдність цілей і мотивів діяльності в межах спільної діяльності. Дружні контакти під час роботи і після неї, співпраця і взаємодопомога формують гарний соціально-психологічний клімат. 
 
Фактор, що впливає на соціально-психологічний клімат колективу, обумовлений індивідуальними та психологічними особливостями кожного з її членів. Крізь призму особистісних особливостей людини заломлюються всі впливи на неї як виробничого, так і невиробничого характеру. Тому для формування соціально-психологічного клімату колективу мають значення не стільки психологічні якості членів, скільки ефект їх поєднання. 
 
Загальна мета — досягти хороших міжособистісних стосунків (специфіки формальних і неформальних організаційних зв’язків у колективі і співвідношення між ними), демократичного рівня в колективі, оптимального рівня психологічної сумісності колективу.
 
>> Вправа «Поміняйтеся місцями»
Учасники сидять на стільцях у колі. Ведучий виходить на середину кола і вимовляє: «Поміняйтеся місцями ті, хто ... (вміє смажити яєчню)». У кінці називають будь-яку ознаку чи вміння. Завдання тих, хто володіє названими умінням або ознакою, — помінятися місцями. Завдання ведучого — встигнути сісти на будь-яке місце, що звільнилося. Той, хто не встиг сісти, стає новим ведучим.
 
>> Вправа «Прекрасний сад»
Учасники сидять у колі. Ведучий пропонує спокійно посидіти, можна заплющити очі і уявити себе квіткою. Яким би ти був? Які б у тебе були листя, стебло, а може, шипи? Ти був би високою чи низькою квіткою? Яскравою чи не дуже? 
 
А тепер, після того, як всі уявили це, намалюйте свою квітку. 
 
Далі учасникам пропонують вирізати свою квітку.
 
Потім всі сідають у коло. Ведучий розстеляє всередині кола полотно будь-якої тканини, бажано однотонної, роздає кожному учаснику по шпильці. Полотно править за садовий колумбарій, який потрібно засадити квітами. Всі учасники по черзі виходять і прикріплюють свою квітку. Пропонуємо помилуватися «прекрасним садом» і відбити цю картинку в пам’яті, щоб вона виділила свою позитивну енергію. Слід відзначити, що хоч квітів існує й багато, але всім вистачило місця, кожен зайняв тільки своє, те, яке вибрав сам. Окремо звернути увагу на те, в оточенні яких різних, несхожих одна на одну квіток росте твоя. Але є і спільне — у якоїсь квітки це забарвлення, у якоїсь — розмір або форма листя. І всім без винятку потрібні сонце і догляд.
 
>> Вправа «Тінь»
Мета: розвивати увагу, відчувати партнера. Учителі об’єднуються в пари. Завдання «тіні» — точно та одночасно повторювати рухи партнера. Партнери міняються ролями.
Музичний супровід: повільні мелодії.
 
>> Слово для натхнення «Монах і виноград»
Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав кожного, хто заходив до обителі. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу його пригостили ґроном винограду. Але монах не став його їсти. «Краще віднесу настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше», — вирішив монах. А настоятель монастиря подумав, що правильним буде пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс ґроно винограду і побачив хлопчика, який грався. «Дитині треба дати», — подумав він і поклав у дитячі рученята велике ґроно. Хлопчик біг територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт. Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до старенького і пригостив його виноградом.
 
>> Вправа «Скриня змін»
Мета: визначити кроки, які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі та з дітьми. Учасникам пропонують відповісти на запитання: що я хотів би змінити в стосунках з колегами і чим для цього можу поступитися?
 
Усі пропозиції записують на клейних стікерах і приклеюють до плакату «Скриня змін».
 
>> Підсумок
«Будь-яка праця у нас містить елементи самодіяльності, гри. Ми — не за гру в праці, а за продуктивну працю на основі самоуправління із систематичними ігровими елементами», — любив говорити видатний педагог О. Захаренко. Він вважав, що праця тоді приносить задоволення і результат, коли творчість у ній — найнеобхідніший елемент.
Dounload PDF

Відгуки читачів