Що я знаю про Батьківщину? Заняття-аукціон

Я. О. Кацубо, вихователь ГПД, ЗОШ І–ІІІ ст. № 20, м. Чернівці


Мета: учити дітей любити навколишній світ, те місце, де живеш, щоб будувати щасливе життя на землі; поглиблювати знання про нашу державу — Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати гармонійну особистість; сприяти розвитку пізнавального інтересу; виховувати почуття патріотизму, бажання рости гідними громадянами України.

Обладнання: ілюстрації, роздавальний матеріал, відеоматеріал, подарунки.

 
Хід заходу
 
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Перевірка готовності до заняття
3. Створення ситуації успіху
 
 
В и х о в а т е л ь
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
 
— Про яку святиню йдеться у вірші? (Про Україну)
 
 
ІІ . Повідомлення теми і мети заняття
 
— Сьогодні у нас не звичайне заняття, а заняття-аукціон. Чи знаєте ви, що таке аукціон?
 
Аукціон — це процес купівлі та продажу товарів або послуг, виставлених на торги, що приймає ставки, а потім продає товар або послугу за найвищою ціною. У будь-якому аукціоні є ведучий, який веде торги. Сьогодні це буду я. У мене також є і свій помічник — це учень 2-го класу. Ви — учасники аукціону — докладатимете всіх зусиль задля того, щоб виграти подарунки, які я виставлятиму на торг. Подарунки ці виграватимете не за гроші, а за інші скарби — це ваші думки та ґрунтовні відповіді.
 
Сьогодні на аукціоні розігруються такі сюрпризи:
1. М’які іграшки із улюблених мультфільмів.
2. Лялькове містечко та прикраси для дівчат.
3. Спеціальні крейди для малювання на асфальті.
4. Солодощі.
5. Книга справжнього українця.
 
Усі виграні подарунки ми віднесемо до нашої ігрової кімнати і надалі гратимемося з ними на ГПД.
 
Оголошую аукціон відкритим! Хай вам щастить!
 
Звучить Державний Гімн України.
 
 
ІІІ . Актуалізація опорних знань
 
— Яка пісня лунала? (Гімн України)
— Як ви гадаєте, чому саме ця пісня, а не інша? Що вона символізує? (Відповіді дітей.)
— Кожен із вас знає, що гімн — один із символів України.
— Які асоціації у вас виникають зі словом Україна? Наприклад, у мене перша асоціація — це Батьківщина... (Відповіді дітей.)
 
 
ІV. Аук ціон
 
І тур. Бліцопитування «Що я знаю про Батьківщину?»
 
— Суть першого туру полягає в тому, що вам потрібно якнайшвидше відповісти на поставлене запитання, але дотримуючи «золотого правила» нашого сьогоднішнього аукціону: «Не викрикуй, не крутись, не підказуй і не метушися!».
 
За правильну відповідь ви отримуєте фішку. Яка команда дасть більше правильних відповідей і отримає найбільше фішок, та і виграла наш перший лот.
  • Назва держави, у якій ми живемо. (Україна)
  • Основний Закон України. (Конституція)
  • Який колір має Державний Прапор України? (Синьо-жовтий)
  • Урочиста пісня, що є символом держави. (Гімн)
  • Чим прикрашали в давнину свої помешкання українці? (Рушниками)
  • Як називають людей, які проживають в Україні? (Українці)
  • Як називається найбільша річка України? (Дніпро)
  • Яка мова в Україні є державною? (Українська)
  • Що зображено на Державному Гербі України? (Тризуб)
  • Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
  • Яких українських письменників ви знаєте?
  • З якими країнами межує Україна?
  • Які ріки протікають в Україні?
  • Яких українських співаків ви знаєте?
 
— Вітаємо оплесками команду..., яка отримує перший виграний лот.
 
 
ІІ тур. Гра «Аукціон слів»
 
— Пригадайте міста України. У цьому турі нам допоможе клубочок. Ми спробуємо створити павутинку. Ми передаватимемо одне одному клубок із нитками, називаючи місто України. Команда, яка не знає відповіді, не бере участі у конкурсі. Отже, яка команда дасть більше відповідей, та й перемогла. Увага! Гра починається!
 
 
III тур. Гра «Дешифрувальник»
 
— Якнайшвидше розшифруйте прислів’я, записане на картці. Поясніть його зміст та намалюйте символ України.
  • номуКож имла явос ростона (Кожному мила своя сторона).
  • зеБ тьківБанищи маєне дилиню (Без Батьківщини немає людини).
  • Аз оїсвм рамєк рцесе литьбо (За своїм краєм серце болить).
— Які символи України вам відомі? (Відповіді дітей.)
 
Фізкультхвилинка
— Як ви знаєте, у кожній грі, телепередачі є музична пауза. Тому зараз я пропоную вам перевтілитися на танцюристів, і дивлячись на екран, спробувати відтворити рухи.
(Діти виконують танцювальні рухи.)
— Молодці! Поаплодуйте одне одному, адже ваш танок був неперевершеним.
— Якщо ви знаєте, що наша держава сильна, єдина, дайте одне одному руку.
— Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватися про нашу Батьківщину — Україну, сплесніть у долоні.
— Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, сплетіть руки вгорі.
— Якщо ви впевнені, що слід з повагою ставитися до Герба, Прапора і Гімну, підведіться.
 
 
ІV тур. Гра «Чарівні окуляри»
 
— Саме вони допоможуть нам визначити переможців. ??
 
Завдання. Дібрати слова-ознаки, що характеризують українця або українку. Наприклад: українець який? — сильний...
 
— Наш аукціон добігає кінця. Подарунки вже закінчуються, але є ще один сюрприз... Ви зможете його побачити та отримати тільки після виграшу.
 
 
V тур. «Подарунок для любої Батьківщини»
 
— Кожна команда отримує чистий аркуш паперу, а кожен учасник отримує по одному кольоровому олівцю. Ви маєте колективно зобразити подарунок-картину, обов’язково використати свій колір. Представляючи малюнок вашої команди, повинні розповісти вірш про Україну, який ви приготували.
 
 
V. Підсумок заняття
 
1. Підсумкова бесіда
— На цьому наш аукціон завершений!
— Про яку країну ми сьогодні говорили? (Україна)
— Хто вона для нас? (Відповіді дітей.)
— Кожен із вас знає, що зараз дуже нелегко на Батьківщині. А особливо тим солдатам-патріотам, які відстоюють нашу Батьківщину. Тому, я впевнена, що кожен із вас їх підтримує, зичить їм наснаги, терпіння та віри в перемогу.
 
Зараз я пропоную на знак підтримки обійняти Україну теплом своїх долоньок і зігріти її любов’ю, добром, наснагою, вірою. У кожного з вас є долоньки, прикріпіть їх навколо карти України. (Діти прикладають долоньки до карти.) Тепер я впевнена, що сила ваших дитячих долонь захистить нашу Україну. Пропоную всім помолитися за неї!
 
 
2. Молитва за Україну
 
Дівчинка читає «Молитву за Україну».
 
Боже великий, єдиний,
Нам Україну храни,
Волі і світу промінням
Ти її осіни.
Світлом науки і знання
Нас, дітей, просвіти,
В чистій любові до краю
Ти нас, Боже, зрости.
Молимось, Боже єдиний,
Нам Україну храни,
Всі свої ласки-щедроти
Ти на люд наш зверни.
Дай йому волю, дай йому долю,
Дай доброго світу,
Щастя дай, Боже, народу
І многая, многая літа.
 
 
3. Прощання
 
— Наше заняття хочу завершити словами поета Володимира Сосюри.
 
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Dounload PDF

Відгуки читачів