Використання арт-технік на групових заняттях

Н. І. Гіль, учитель образотворчого мистецтва ЗОШ І—ІІІ ст. № 7, м. Прилуки, Чернігівська обл.


КОМУНІКАТИВНЕ МАЛЮВАННЯ
 
Учні утворюють пари. У кожної пари — аркуш паперу, на якому партнери спільно створюють малюнок за певною темою. Під час малювання вербальні контакти відсутні: учні спілкуються за допомогою образів, ліній, фарб.
 
Після завершення роботи — обговорення процесу малювання: обговорюються не стільки художні достоїнства твору, скільки думки, почуття партнерів, їхнє ставлення одне до одного в процесі малювання.
 
 
СПІЛЬНЕ МАЛЮВАННЯ
 
Кілька дітей мовчки малюють на одному аркуші (наприклад, настрій, якісь почуття і т. ін.). Завершивши роботу, учні обговорюють участь кожного члена групи, його внесок у загальну справу та особливості взаємодії з іншими учасниками.
 
 
ДОДАТКОВЕ МАЛЮВАННЯ
 
Група учнів створює малюнок, передаючи аркуш по колу,— один починає малювати, другий продовжує…
 
 
КАЗАНОК ВІДМІННОГО НАСТРОЮ
 
Учитель пропонує дітям стати чарівниками та «приготувати» відмінний настрій: «Для цього є чарівний рецепт! Сьогодні ми варитимемо настрій. Покладемо трохи пустотливих веселощів, 100 грамів пустощів, 200 грамів добрих жартів і все це варитимемо 3 хвилинки. Потім додамо небесної синяви й пару сонячних зайчиків, покладемо ще свої кращі сни та лагідний голос мами.
 
Тепер ми це перемішаємо! Зазирнемо під кришку...
 
А там у нас не варення! Там наш відмінний настрій!» Для виконання цієї вправи обирають яку-небудь ємність (казанок). Потім діти вирішують, що з чарівних інгредієнтів вони намалюють, зліплять з пластиліну чи зобразять у інший спосіб, та беруться до роботи.
 
Коли всі складові готові, учитель промовляє чарівний рецепт, а діти кладуть до ємності відповідні компоненти.
 
Після завершення виконання вправи всі висловлюють свої думки, розповідаючи про те, що хотіли б змінити в рецепті, додати щось своє, що ще хотіли б «зварити».
 
 
МАПА МОГО ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ
 
Учитель демонструє учням мапи, промовляючи: «Перед вами лежать різні географічні мапи, що можуть розповісти про те, як розташовані материки, океани, моря, гори; про особливості природи; про різні країни та народи.
 
На мапі відображено все, що змогли відкрити й вивчити люди. Хоча колись наша Земля була зовсім незвіданою, людям було мало відомо про те, що їх оточує.
 
Але все це світ зовнішній. А є ще особливий світ — внутрішній. У кожної людини він свій — дивовижний, неповторний і дещо незвіданий.
 
Створімо мапи нашого внутрішнього світу. Вони будуть схожими на географічні, але всі назви на них будуть особливими: наприклад, Океан любові чи Гора сміливості. Спочатку позначте те, що вже відкрили в собі та добре знаєте. Залиште місце для подальших відкриттів». 
 
Після виконання завдання учні влаштовують «екскурсії» мапами своїх однокласників.
 
 
МОЯ ЕМБЛЕМА
 
Емблема — це відмітний знак, умовне зображення, що символічно відображує якусь ідею, людей, предмети.
 
Що символізує тебе? Які предмети найяскравіше відображують твій спосіб життя, інтереси, плани?
 
Спробуй створити власну емблему. Після виконання завдання учитель пропонує учням презентувати свої емблеми.
 
 
ЛІТЕРАТУРА
1. Комарова Т., Коллективное творчество детей /
Т. Комарова, А. Савенко. — М., 1998.
2. Котляр В. Образотворча діяльність дошкільників /
В. Котляр. — К., 1986.
Інтернет-ресурси
yy http://sotrud.ru/dosta/
yy http://www.b17.ru/article/artgruppovaya_rabota_
risunok_po_krugu/
Dounload PDF

Відгуки читачів