За здоров’ям з рюкзаком. Спортивна розвага

Н. М. Студьонова, вихователь-методист дошкільного підрозділу Краснопавлівського НВК, Лозівський р-н, Харківська обл.


Під музичний супровід на спортивний майданчик заходять три команди: команда 1-го класу та дві команди старших груп ДНЗ: «Джмелик» та «Бджілка».
 
 
Вихователь
У всьому світі, кожен зна,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина —
Це наша славна Україна!
 
Діти розповідають вірші про Батьківщину, про Україну.
 
Вихователь запитує про їх малу Батьківщину — рідне селище — і пропонує помандрувати його околицями, але перед цим спочатку об’єднатися в команди. Для цього потрібно відгадати загадку.
Я крилатий і пухнастий,
Золотистий і смугастий
І завжди, коли лечу,
Дзвінко й голосно дзижчу. (Джміль)
 
— Джміль та бджілка дуже гарні й корисні комахи. У своїх пухнастих кожушках вони літають з квітки на квітку і збирають нектар, а потім переробляють його на запашний мед, який так полюбляють і дорослі, і малі. Адже він не тільки добре смакує, але дає силу та здоров’я, лікує від хвороб. Тож джмелів та бджіл потрібно берегти!
 
Командам необхідно пригадати деякі відомості про свій край.
 
 
Дидактична гра «Скажи швидко»
 
Завдання для дітей першого класу
1. Хто заснував Київ?
2. Які назви вулиць нашого селища ви знаєте?
3. На якій вулиці розташований наш ліцей?
4. Які моря знаходяться на території України?
5. Як називається водойма, що знаходиться на території Краснопавлівки?
 
Завдання для дітей старшої групи
1. Яке головне місто України?
2. Яка головна вулиця столиці?
3. Які гори є в Україні?
4. Як називається найбільша ріка України?
5. Як називається наше селище?
6. Як називається наш навчальний заклад?
7. Як називається ваша група?
 
 
Командна гра-естафета «Склади рюкзачок»
 
Змагаються дві команди. Потрібно скласти предмети в дві купи — два рюкзаки. За сигналом вихователя гравцям потрібно побігти і вибрати необхідний предмет для походу, принести його до свого рюкзака. Виграє та команда, яка швидко та правильно збере у свій рюкзак необхідні речі, діятиме злагоджено.
 
— Молодці, діти! Рюкзаки зібрали! Можемо вирушати в похід. Шикуйтеся одне за одним, у нас є ведучі та ті, хто замикають. Рушаймо! 
 
Під музичний супровід діти йдуть за ведучим до першої перепони.
 
  • Гра естафета з дощовиками
Беруть участь дві команди.
— А ось і перша перепона, яку потрібно здолати,— заболочена місцевість. Як її можна подолати? (Перестрибуючи з купини на купину.)
 
  • Естафета «Перейди болото»
Команди перекладаючи два обручі, перестрибують у них, щоб не «замочити ноги болотом».
 
  • «Оздоровчий біг по біговій доріжці» (розминка)
Усі команди біжать разом. Після пробіжки звертають увагу на квіти, що знаходяться в обручах.
 
  • Рольова гра «Назви квітку, біля якої зупинився»
1. Як називається квітка, біля якої ти зупинився?
2. Чи належить вона до лікарських рослин?
3. Коли її потрібно зривати?
4. Що можна нею лікувати?
5. Чи можна рвати у букетики і чому?
 
  • «Подолаймо смугу перешкод!» (проводиться на спортивному майданчику)
1. «Підйом на гору» — до брусу приставлена похила лавка, діти піднімаються по ній за допомогою мотузки, прив’язаної до дерева.
2. «Перехід через глибокий яр» — дві паралельні мотузки прив’язані до дерева, дітям потрібно пройти по них.
3. «Подолаємо завали дерев» — переступання через мотузки, високо піднімаючи ноги.
4. «Перехід через струмочок» — перестрибнути через дві мотузки (уявна неширока річечка).
 
— Ось ми і подолали перешкоди. Які ви молодці! Ви були сміливими, мужніми, уважними, допомагали одне одному. Продовжуємо наш похід.
 
На спортивному інвентарі розташовані картинки із зображенням птахів.
 
— Скільки тут птахів! Як вони називаються?
— Що може загрожувати птахам у зимовий період?
— Де вони зимують?
— Чи всі повертаються на свої місця гніздування?
 
  • Екологічна гра «Птахи, додому!»
Галявина поділена мотузкою на дві частини. Одна частина означає «місце зимівлі», інша «гніздування птахів».
 
— Діти, ви — птахи. За сигналом летіть з вирію додому, зупинятися можна тільки на обручах. Якщо обруч буде накритий карткою, то це означає, що місце за якоїсь причини зникло або не придатне для приземлення і на нього сідати не можна. Птахи, які не встигли зайняти обручі, відлітають, тобто залишають гру.
 
— А тепер розглянемо, які предмети зображені на картках, що накривають обручі. Вони допоможуть з’ясувати причини зникнення місць гніздування птахів. (На картках зображені сміття, хімічні речовини, нафта, рушниця тощо.)
 
Вихователь спонукає дітей прибрати всі чинники, що заважають повернутися на місця гніздування.
 
— Молодці! Ви добре попрацювали! А тепер погляньмо, якими дружними ви стали під час походу.
 
  • Естафета «Чия команда найспритніша?»
Діти шикуються одне за одним. Кожна дитинапритуляє животом м’яч до того, хто стоїть попереду неї. Потрібно пересуватися колоною, не загубивши м’яча.
 
— Наш похід завершується. Вам сподобалося? (Відповіді дітей.)
 
— Що нового ви дізналися? (Відповіді дітей.)
 
— А мені найбільше сподобалося, що ви дружно, злагоджено працювали, проявили самостійність, допитливість. Наш край чудовий! Пізнавайте, любіть, бережіть його! Від нас залежить, яким він буде в майбутньому. А зараз я запрошую вас до дружнього вогнища поспівати.
 
Діти під гітару виконують пісню «Голубой вагон».
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 3792
 
Догори