Передплатна кампанія з січня 2019 закінчино! Що робити далі?

Подробиці...

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Профілактика професійного вигоряння. Психологічний тренінг для учителів

О. В. Суходольська, гімназія «Ерудит», м. Київ


Мета: сформувати в учасників навички групової взаємодії, ефективного спілкування; стимулювати пізнання себе, самоаналіз особистісних особливостей.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
 
Звучить мелодійна, легка, заспокійлива музика.
  • Привітання
  • Вправа «Що мені в собі найбільше подобається…»
— Праця вчителя важка й відповідальна. Ми завжди маємо бути у формі. Щодня на нас дивляться тисячі очей. Але насамперед ми повинні пам’ятати, що ми люди. Кожний з нас це особистість зі своїми перевагами та недоліками.
 
  • Вправа «Я — людина»
Один із учасників тренінгу сідає в середині кола і каже «Я — людина …». Решта по черзі доповнює речення якостями, характеристиками цієї людини. Характеристики мають бути лише позитивними.
 
— Що ви відчуваєте, коли вам говорять, яка ви людина?
 
— Чи погоджуєтесь ви з цими якостями?
 
— Що б ви доповнили самі?
 
  • Вправа «Хочу. Мушу»
Напишіть 10 або більше речень, які починалися б зі слів «Я хочу…»
 
Напишіть речення, які починалися б зі слів «Я мушу / Я повинен…».
 
— Що легше було писати?
 
— Як ви підходите до завдання, яке не хочете робити? Як ви розв’язуєте цю ситуацію?
 
— Важливо навчитись своє «Я повинен» перетворювати у «Я хочу». Для досягнення цього потрібно свідомо зосередитися на позитивних сторонах того, що необхідно зробити чи виконати.
 
Зараз я вам нагадаю історію про двох людей, яким дали по склянці води. Один сказав: «Вона наполовину повна, і я вдячний за це». А другий розсердився: «Вона наполовину порожня, і я почуваюся обдуреним».
 
Різниця між цими людьми полягає не в тому, що вони мають, а в тому, чим вони володіють. Люди, які вміють бути вдячними, цінують те, що мають, більш щасливі, ніж ті, хто почувається обдуреним і чиї «склянки» завжди наполовину порожні.
 
— А тепер подивіться у той список «Я мушу…» і подумайте, що потрібно зробити, щоб воно перетворилося у «Я хочу…» і щоб вам справді захотілося те виконати.
 
Ми почуваємося щасливими коли у нас добрі стосунки, взаємини з іншими людьми. У нашому випадку це стосунки в нашому колективі.
 
  • Вправа «Рівень щастя»
Назвати у відсотках рівень свого щастя, мотивуючи, чому ми не відчуваємо щастя на всі 100%.
 
Людей можна поділити умовно на 2 групи: тих, хто причину всіх негараздів бачить у зовнішньому середовищі, в інших людях, обставинах, у долі, і тих, які шукають причини всіх подій у собі.
 
Але більше завжди шансів у тієї групи людей, які шукають причину в собі, які вірять, що багато чого в житті залежить від них самих. Корисно прийняти гіпотезу про те, що думки людини мають властивість притягувати події, обставини. Тому, якщо ми будемо впевнені у собі, вірити у своє «Я» і намагатися змінитися у кращу сторону, це неодмінно станеться. І, навпаки, думки можуть притягувати і те, що небажане, отже, якщо ви будете думати про погане, це неодмінно станеться. Мисліть позитивно!
 
— Що нам допомагає розуміти одне одного? (Відвертість у спілкуванні, взаємоповага одне до одного)
 
У спілкуванні важливо ставити відкриті запитання, тоді співрозмовникові легше відповідати.
 
  • Вправа «У великому колі»
Учасники кидають м’яч будь-кому і ставлять запитання. Інший учасник, якому кинули м’яч, має відповісти на запитання і кинути м’яч іншому, ставлячи запитання. Гра триває.
 
  • Вправа «Ти мені дуже потрібний»
Кожен з учасників вибирає двох колег, яким говорить: «Ти мені дуже потрібний», мотивуючи цей вислів, чому саме. Вимовляють ці слова щиро, дивлячись одне одному у вічі.
 
Обмін думками учасників тренінгу.
 
  • Вправа «Фантазії»
- Якби ви могли на тиждень помінятися місцями з кимось, з ким і чому ви б це зробили?
- Якби Фея пообіцяла виконати 3 бажання, що б ви побажали?
- Якби ви могли читати найпотаємніші думки, яку б людину ви обрали?
 
Обмін думками учасників тренінгу.
 
  • Слово психолога
— Всі ми живемо не в казці, а в реальному житті, але в кожного з нас є мрії. Ми маємо усвідомити, що наше життя утворено з минулого, теперішнього і майбутнього.
 
 
ПРИТЧА «ТРИ МУДРЕЦІ»
 
Троє мудреців посперечалися про те, що важливіше для людини — її минуле, сьогодення або майбутнє. Один з них сказав:
 
— Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чого я навчився в минулому. Я вірю в себе, зважаючи на те, що мені добре вдавалися ті справи, за які я раніше брався. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре, або схожі на них. Я дивлюся на вас зараз, бачу ваші посмішки і чекаю ваших заперечень, тому що ми вже не раз сперечалися, і я вже знаю, що ви не звикли погоджуватися з чим-небудь без заперечень.
 
— А з цим неможливо погодитися, — сказав інший. — Якби ти мав рацію, людина була б приреченою, як павук, сидіти день у день у павутині своїх звичок. Людину робить його майбутнє. Не важливо, що я знаю і вмію зараз, — я буду вчитися того, що потрібно мені в майбутньому. Моє уявлення про те, яким я хочу стати через два роки, набагато реальніше, ніж мої спогади про те, яким я був два роки тому, тому що мої дії залежать зараз не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди, не схожі на тих, кого я знав раніше. А розмова з вами цікава мені тому, що я смакую тут захопливу боротьбу і несподівані повороти думки.
 
— Ви зовсім випустили з уваги, — втрутився третій, — що минуле і майбутнє існують тільки в наших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. І незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки в сьогоденні. Тільки в сьогоденні можна щось змінювати у своєму житті; ані минуле, ані майбутнє нам не підвладне. Тільки в сьогоденні можна бути щасливим: спогади про минуле щастя — сумні, очікування майбутнього щастя — тривожне! А коли я починаю суперечку, я повинен враховувати те співвідношення сил і той візерунок аргументів, які склалися в конкретний момент.
 
І мудреці довго ще сперечалися, насолоджуючись неспішною бесідою. І невідомо, хто з них переміг у суперечці.
 
  • Підбиття підсумків
Dounload PDF

Відгуки читачів