Ми всі — дружна спортивна сім’я (для учнів молодших класів та їхніх батьків)

Г. І. Зюкова, спеціалізована школа № 181 «Дьонсурі», м. Харків


Завдання: 1) прищеплювати любов до фізичної культури та спорту; 2) розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички; 3) зміцнювати здоров’я; 4) виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки; 5) формувати класний колектив.

Інвентар: баскетбольні м’ячі; тенісні ракетки та м’ячі; стільці; хустинки; гімнастичні лави; мішки; кошики; аудіозаписи із засобами їх відтворення.

 

ХІД ЗАХОДУ
 
Свято відбувається у спортивній залі, де знаходяться вболівальники та гості.
 
Лунає спортивний марш. До зали входять учасники свята.
 
Ве д у чий. Дорога шкільна родина, гості! Сьогодні ми зібралися на наше фізкультурно-художнє свято, щоб позмагатися у силі, спритності, винахідливості, кмітливості та активно відпочити. Радий бачити вас здоровими, бадьорими, готовими до фізичних випробувань. Змагання проводитиме вчитель фізичної культури.
 
Представлення членів журі.
 
Учитель. Учасники змагань, слухайте мою команду! У дві команди з однаковою кількістю дорослих і дітей об’єднайтеся! Команди, рівняйсь! Струнко! Вільно!
 
Кожній команді необхідно обрати капітана (бажано з-поміж дорослих), придумати назву команди та привітання. Команди готові? 
 
Команди (разом). Готові!
 
Команди вітають одна одну, капітани рапортують учителеві про готовність до змагань.
 
Учитель. Команди, уважно послухайте умови та правила змагань. Змагання відбуваються у три етапи.
 
У перерві між ними — показові виступи спортсменів-старшокласників, предметна вікторина, номери художньої самодіяльності. Розпочнімо перший тур змагань!
 
 
1-й ЕТАП
 
  • Естафета «Баскетболіст»
Учасник за сигналом веде м’яч до баскетбольного щита та кидає його в кошик. Зловивши м’яч, він передає його наступному гравцеві, який повторює дії першого. Команда, яка фінішувала першою, отримує 100 очок, другою — 50 очок.
 
  • Естафета з обручами
За сигналом учасник біжить до позначки та назад, перестрибуючи через обруч начебто через скакалку. Команда, яка фінішує першою, отримує 100 очок, другою — 50 очок.
 
  • Естафета «Подорож по горах»
Бігову доріжку поділити на три рівні частини. За сигналом учасники у першій частині стрибають на лівій нозі, у другій — на правій, у третій — на обох ногах, назад повертаються бігом і передають естафету наступному учасникові.
 
Команда, яка фінішує першою, отримує 100 очок, другою — 50 очок.
 
Судді підраховують очки. У перерві виступають гімнасти.
 
Ведучий. Увага! Повідомляємо результати першого туру змагань.
 
Учитель. Зараз — конкурс капітанів! Капітани команд, на середину зали кроком руш!
 
 
2-Й ЕТАП
 
  • Конкурс на спритність
Капітани отримують тенісні ракетки та м’ячі. За сигналом вони підбивають м’яч ракеткою, поки він не впаде додолу.
 
Гравці кожної команди вголос рахують, скільки ударів виконав капітан. За кожний удар — 10 очок.
 
  • Конкурс на координацію
Капітани сідають на стільці, їм зав’язують очі. За сигналом вони обидва мають підвестися, повернутися праворуч і виконати два кроки, потім те саме ліворуч, далі — ліворуч два кроки та знову ліворуч — два кроки (має вийти квадрат).
 
Судді визначають капітана-переможця. Виступ спортсменів-дзюдоїстів.
 
Учитель. Увага! Пропонуємо невеличку спортивну вікторину. За правильну відповідь команда отримає 10 очок.
 
Орієнтовні запитання
1. Який м’яч найважчий і який найлегший? (Набивний і тенісний)
2. Скільки гравців у футбольній команді? (11)
3. Скільки білих фігур у шахах? (16)
4. Із якою періодичністю проводять Олімпійські ігри? (Один раз на 4 роки)
5. Які ігрові види спорту включено до програми літніх Олімпійських ігор? (Футбол, волейбол, баскетбол, гандбол, хокей на траві, теніс, настільний теніс, бадмінтон, водне поло)
6. Скільки гравців у волейбольній команді? (6)
7. Скільки гравців у баскетбольній команді? (5)
8. Які фізичні якості ви знаєте? (Сила, витривалість, спритність, гнучкість, швидкість)
9. Які спортивні стилі плавання вам відомі? (Вільний, кроль на грудях, кроль на спині, батерфляй, брас)
10. Які види веслування ви знаєте? (Академічне, на байдарках, на каное, на ялах, на шлюпках)
 
Судді підбивають підсумки вікторини. Виступають артисти з танцювальною програмою.
 
 
3-й ЕТАП
 
Учитель. Розпочинаємо третій тур змагань.
 
Передачі м’яча обома руками над головою
 
Учасники шикуються у колону по одному, у напрямного — м’яч.
 
За сигналом він піднімає м’яч над головою та передає його наступному гравцеві. Коли м’яч дійде до останнього гравця в колоні, той із м’ячем перебігає вперед і повторює дії попереднього напрямного.
 
Гру завершено, коли перший напрямний займе своє місце.
 
Команда, яка фінішує першою, отримує 100 очок, другою — 50 очок.
 
  • Велика естафета
За сигналом учасник має пролізти по гімнастичній лаві, потім підвестися, залізти у мішок, дострибати до кошика з м’ячем, узяти м’яч і поцілити ним у визначену мішень.
 
Потім бігом повернутися назад і передати естафету наступному учасникові.
 
Команда, яка фінішує першою, отримує 100 очок, другою — 50 очок.
 
Судді підбивають підсумки третього туру. Виступає вокальна група.
 
Ведучий надає слово суддям змагань.
 
Судді підбивають підсумки та оголошують команду-переможницю.
 
Ведучий. Відомо, що фізична культура має велике значення в житті кожної людини. Особливо важливим є цей вид діяльності для молодших школярів, адже саме в цьому віці відбувається становлення всіх життєвоважливих органів і систем організму. Він сприяє розвитку у них не лише фізичних якостей, але й моральних.
 
Основним компонентом системи фізичного виховання учнів початкових класів є ранкова гімнастика.
 
Перегляньте новий комплекс ранкової гімнастики, що підготував для вас учитель фізичної культури разом зі своїми вихованцями.
 
Під музичний супровід учні виконують вправи.
 
Ведучий. Наше свято завершилося. Будьте здорові! До нових зустрічей!
Dounload PDF

Відгуки читачів