Добрий день, пісочку! Інтегроване заняття у II молодшій групі

С. М. Ярославцева, вихователь, ДНЗ (ясла-садок) №1 «Олімпієць», м. Гола Пристань, Херсонська обл.


Програмований зміст: формувати уявлення малят про об’єкти неживої природи, зокрема пісок; дати поняття про властивості, колір піску; виховувати пізнавальний інтерес до довкілля; закріплювати знання основних кольорів; розвивати фантазію, творчість, дрібну моторику рук, тактильну чутливість, увагу, пам’ять, мовлення, здатність до самовираження; прищеплювати інтерес до спільної діяльності; виховувати дружні стосунки, працьовитість.

Матеріали: пісочниця з піском; іграшкова піщинка (маленька жовта гумова іграшка); поливальниця з водою; дитячі набори для гри в пісочниці (совочки, формочки); іграшка зайчик; палички для малювання на піску; різнокольорові кульки.

 

Хід заняття
 
  • Оздоровча хвилинка «Я — листочок»
Виховател ь . Я — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець, наче кличе за собою. Я відриваюся від гілочки і злітаю... Як хороше кружляти над землею! А коли втомлюся, опущусь на неї та відпочину.
— Діти, куди впав листочок? (На пісок)
— Ви любите гратися піском? (Так)
— Де граєтеся пісочком? (У пісочниці)
 
Пісочниця
В дитсадочку у дворі
Гарна є пісочниця,
В ній веселій дітворі
Завжди гратись хочеться.
В теплу днину залюбки
Радісно й завзято.
Бавляться тут малюки —
Хлопчики й дівчатка.
 
— Розгляньмо нашу пісочницю. На яку фігуру вона схожа? (На квадрат)
— А ця пісочниця на яку фігуру схожа? (На круг)
— Якого кольору пісочниця? (Діти називають кольори.)
— Якого кольору пісочок? (Жовтого)
 
Діти підходить до пісочниці.
 
— Привітаймося з пісочком!
 
Вихователь пропонує малюкам торкнутися піска по черзі пальчиками однієї руки, потім — усіма пальчиками одночасно — «Пальчики вітаються».
 
— Настав час привітатися кулачками. (Малюк стискає кулачок з піском, потім повільно висипає його з руки.)
 
— «Долоньки вітаються з піском». (Діти торкаються піска всією долонею, внутрішньою, а потім — тильною стороною.)
 
— «Ручки радіють пісочку». (Діти перетирають пісок між пальчиками, долоньками.)
 
— Малята, погляньте: до нас завітала Піщинка. Вихователь дістає попередньо приховану в пісочниці гумову іграшку Піщинку.
 
Діти вітаються з нею.
 
— Піщинка завітала до нас на гостину. Вона хоче дізнатися, чи гарно і правильно ми граємо з пісочком. Дітки, який пісочок на дотик? (Сухий)
 
— Насиплемо його на долоні та нахилимо долоньки. Що відбудеться з піском? (Пісочок висипається.)
— Який він? (Сухий)
— Його висушили сонечко і вітерець. Пограймо з пісочком!
 
Йдуть ведмежата.
(Діти кулачками натискають на пісок.)
 
Стрибають зайчики.
(Натискають пальчиками.)
 
Біжать жучки.
(Рухаються всіма пальчиками, імітуючи рух комах.)
 
Мишки ховаються в нірки.
(Діти роблять пальчиками нірки.)
 
— Піщинка просить допомогти їй зібрати кульки, що вона розгубила в пісочку.
 
  • Дидактична гра «Знайдіть кульки, назвіть колір»
Діти в піску знаходять кульки та називають колір.
 
 
Фізкультхвилинка
 
Піщинки
Всі малята стали прямо,
Всі змахнули враз руками,
Навкруги себе покрутились,
На пісок перетворились.
Лєра, Саша, Назар, Софійка —
Кожен з вас тепер піщинка.
А піщинок-діточок
Кличе вітер у танок!
 
(Діти кружляють відповідно до слів вірша.)
 
— Стих вітер і всі наші піщинки впали на землю. З вітром літають сухі піщинки. Який ще буває пісочок? З якого пісочка можна ліпити? (З мокрого)
 
— Покличмо дощик! Він намоче пісочок для того, щоб ми погралися з мокрим піском.
 
 
Дощик
Іди, дощику, іди,
На городи і сади,
На траву і квіти,
Що садили діти.
 
(Вихователь у цей час поливає пісок у пісочниці з поливальниці.)
 
— Який пісок? (Мокрий)
— Дітки, хто до нас завітав? (Зайчик)
— Зайчик плаче. Чому?
 
Зайчик. Я грався в пісочку, і діти засипали очі мені піском. Як боляче!
— Бідний зайчик! Пожаліймо його! Не плач, Зайчику! Погладимо його по голівці. (Діти гладять зайчика.)
— Діти, як потрібно гратися з пісочком? (Тут не можна битися, кусатися та в очі піском кидатися.)
— Що можна робити з піском? (Грати, будувати, ліпити)
— Покажемо Зайчику і Піщинці, як ми можемо гратися з мокрим піском. Наліпимо пасочок і подаруймо їх казковим героям!
 
Подивіться, як я буду робити пасочку. (Вихователь показує, а діти ліплять.)
 
— Піщинці та Зайчику дуже сподобалися ваші пасочки! Молодці!
 
Нагодуймо всіх наших гостей хлібчиком, адже вони вже зголодніли.
 
  • Виконання потішки «Печу, печу хлібчик»
— На згадку намалюймо сонечко на піску, щоб воно зігрівало своїми промінцями кожну піщинку і все навколо.
 
Вихователь роздає дітям палички і просить намалювати сонечко: спочатку — кружечок, а потім — навколо нього промінці.
 
— Дітки, вам сподобалося гратися з пісочком? (Так)
— Яким він буває? (Сухим і мокрим)
— Хто до нас приходили? (Зайчик і Піщинка)
— Що ми робили? (Відповіді дітей.)
— Піщинка пригощає всіх цукерками.
 
(Діти дякують і прощаються.)
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 2659
 
Догори