Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Командотворення шкільного класу. Проводимо тренінг

Д. Д. Гірко, СЗОШ смт. Високий, Харківська обл.


Мета: розвиток психологічної культури навичок спілкування, командної роботи учнів середньої і старшої школи; розвиток єдності, групової ідентифікації учнів.

Учасники: учнівські колективи середньої і старшої школи.

Очікуваний результат: підвищення навчальної та просоціальної активності учнів.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ
 
  • Ритуал зустрічі «Ми — одна сім’я» (5 хв)
Учні стають у коло, беруться за руки. Психолог просить учнів повторювати за ним такий вислів: «У цьому колі друзі всі, ну і звісно — я і ти. Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому, хто справа. Ми — одна сім’я».
 
  • Повідомлення мети і змісту занять (5 хв)
— Шановні друзі! Мета тренінгу — єднання класу і побудова ефективної командної взаємодії. Єднання — це можливість для класу стати одним цілим, командою для досягнення конкретних цілей. Ви маєте спільні цілі: навчання в школі, здобуття знань для майбутньої професії. І для того, щоб більш ефективно досягати цілей, ви потребуєте підтримки, і ви можете її отримати у своєму класі. Адже згуртований колектив, команда досягає успіху.
 
  • Обговорення правил поведінки на заняттях (10 хв)????
  • Вправа «Очікування» (5 хв)
 
  • Гра «Шосте почуття» (15 хв)
Вивчення рівня єдності групи. Для цього учням пропонуємо відповісти на запитання, але не від себе, а так, як би, на їхній погляд, відповіла більшість учнів класу. Відповіді учні повинні записувати мовчки і на кожне запитання дати тільки один варіант відповіді.
 
Запитання
  • ???? Який у більшості групи найулюбленіший день тижня?
  • ???? Яка найулюбленіша пора року ?
  • ???? Яке найулюбленіше число? (Від 1 до 9)
  • ???? Яку геометричну фігуру вибрала би група? (Прямокутник, квадрат, трикутник, коло)
  • ???? Який найулюбленіший колір у групи? (Зелений, синій, жовтий, червоний)
 
Після виконання першої частини завдання психолог знову зачитує варіанти відповіді, а кожний учень підіймає руку в тому випадку, якщо прозвучала його відповідь. Чим більше учнів дають подібні варіанти відповіді, тим більше балів вони отримують.
 
Основне правило під час підрахунку балів: кожний учень за відповідь отримує стільки балів, скільки учасників дадуть такий же варіант відповіді, як і він. Якщо ніхто із інших учасників такий варіант відповіді не дає, то учень отримує нуль балів.
 
Учні підраховують загальну кількість балів і отримують інформацію про ступінь розвитку у себе «шостого почуття».
 
  • Вправа «Важливі уроки життя» (15 хв)
Психолог просить учнів ознайомитись з матеріалами під загальною назвою «Важливі уроки життя» і обрати один вислів, який їм здається в цей момент найбільш актуальним.
 
Важливі уроки життя
  • Важливо не те, що з нами трапилось, а те, як ми вийшли з ситуації, що склалася.
  • Зреагувати набагато легше, аніж подумати.
  • Ми відповідальні за свої вчинки незалежно від того, які почуття ми переживаємо стосовно них.
  • Ніколи не варто говорити дитині, що її мрії безглузді та нереальні. Складно придумати щось більш трагічне та образливе, якщо вона вам повірить.
  • Довіра будується роками, а руйнується протягом кількох секунд.
  • Важливо не те, що ти маєш у цьому житті, а те, хто поруч із тобою.
  • Простіше запалити одну маленьку свічку, ніж проклинати темряву.
  • Двоє можуть одночасно дивитись на одну і ту саму річ, але бачити дещо абсолютно протилежне.
  • Багато говорити і багато сказати — це не одне і те саме.
  • Що чесніша людина, то менше вона підозрює інших у нечесності.
  • Краще розумно мовчати, ніж нерозумно говорити.
  • Дружба закінчується там, де починається недовіра.
  • Перемагає лише той, хто вірить.
  • Ми не стільки потребуємо допомоги від друзів, скільки впевненості, що ми її отримаємо.
  • Чудеса трапляються там, де в них вірять, і чим більше вірять, тим частіше вони трапляються.
  • Найкращий спосіб зробити дітей хорошими — це зробити їх щасливими.
  • Щоб повірити в добро, треба почати його робити.
 
Після цього кожен з учасників коротко говорить про те, який з уроків він обрав і чому саме цей.
 
Обговорення
  • Чому, на вашу думку, деякі з вас обрали однакові вислови? (Люди усі різні, але є спільні цінності)
  • Яке значення життєвих цінностей у спілкуванні людей?
 
  • ???? Вправа «Душа класу» (10 хв.)
— Уявімо, що в нашому комп’ютері є унікальна програма, яка може допомогти створити нову людину. Це ваш новий однокласник. Яким ви хочете бачити його? Зараз я дам кожному по 5 чистих карток. Запишіть на кожній з них якості однокласників, які ви найбільше цінуєте. (2 хвилини на виконання завдання)
 
А тепер підрахуймо кількість однакових карток і з’ясуймо, які якості особистості трапляються у ваших відповідях найчастіше. (Картки групують і підраховують кількість однакових.) Отже, яку людину можна вважати душею класу? Виділімо п’ять якостей, які частіше повторюються.
 
Обговорення отриманих результатів у загальному колі.
????
  • Вправа «Мій подарунок класу» (30 хв)
— Поміркуймо, що ми можемо подарувати вашому класу, щоб він був більш успішним, згуртованим? Скажіть, що кожний з нас подарує класу. Я, наприклад, дарую вашому класу оптимізм і взаємну довіру.
 
Далі кожний з учасників говорить, що він хотів би подарувати класу.
????
  • Заключне слово психолога (30 хв)
Наш тренінг добіг кінця. Хочу спитати у вас, що нового ви узнали? Що корисного винесли для себе, для класу?
 
 
ЛІТЕРАТУРА
1. Бочелюк В. Й. Інтегративні процеси командотворення групи: соціально-психологічний та етнічний аспекти — Луганськ: СНУ, 2013. — 264 с.
2. Горбунова В. В. Психологія командотворення: ціннісно-рольовий підхід до формування та розвитку команд — Житомир: ЖДУ, 2014. — 378 с.
3. Равикович Н. Е. Тренинг командообразования — М.: Генезис, 2003. — 111 с.
Dounload PDF

Відгуки читачів