На те ми й люди, щоб добро творити. Виховний захід у 1-му класі

Т. А. Пізня, учитель початкових класів, спеціаліст І категорії, спеціальна ЗОШ-інтернат І–ІІ ст., м. Шпола, Черкаська обл.


Мета: сприяти формуванню таких якостей, як доброта, делікатність, тактовність; розвивати самосвідомість дитини; виховувати розуміння загальнолюдських цінностей, шанобливе ставлення до старших, турботу і піклування про молодших, слабких.

Обладнання: квітка, малюнки, оповідання, прислів’я.

 

Хід заходу
 
У ч и т е л ь. Добрий день, друзі та шановні гості! Ми зібралися сьогодні разом, щоб довести всім, що людина живе для того, щоб творити добро. Привітаймо наших гостей!
 
У ч н і (разом)
Доброго ранку! — всіх я вітаю!
Доброго ранку! — людям бажаю!
Доброго дня вам! — щиро вітаюсь.
Будьте здорові! — людям всміхаюсь.
 
У ч и т е л ь. Це все правильно, адже українці, промовляючи слова вітання, привітно усміхаються, даруючи іншій людині заряд бадьорості та гарного настрою.
 
Діти, ви підготували прислів’я про добро. Зачитайте їх, будь ласка!
 
1 - й у ч е н ь. Світ не без добрих людей.
2 - й у ч е н ь. Добре слово, що добрий день.
3 - й у ч е н ь. Добро творити, себе веселити.
4 - й у ч е н ь. Плати добром за добро.
5 - й у ч е н ь. Коли радість даруєш іншому, радієш сам.
 
У ч и т е л ь. Молодці, діти! Ви назвали прислів’я про добро, а зараз ми з’ясуємо, що для вас є добро.
 
 
Дидактична гра «Чарівна квітка»
У ч и т е л ь. Продовжте речення: «Для мене добро — це...».
 
Варіанти відповідей дітей:
Для мене добро — це...
  • добра вчителька;
  • щаслива сім’я;
  • багато друзів;
  • гарний одяг.
  • багато іграшок;
  • гарні вчинки;
  • бути ввічливим.
У ч и т е л ь. Отже, все, що ви говорили, це і є добро.
 
Діти, прочитайте записані на дошці слова відомого історика Василя Осиповича Ключевського, що є девізом нашого уроку.
 
У ч н і (хором): «Добра не та людина, яка вміє робити добро, а та, яка не вміє робити зло».
 
У ч и т е л ь. А тепер послухайте оповідання В. Сухомлинського «А серце тобі нічого не сказало?». Які почуття викликає прочитане?
 
(Учитель читає оповідання. Діти відповідають.)
 
— Що означають слова «милосердя», «милосердний»?
Милосердя — добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.
Милосердний — людина, яка виявляє милосердя, схильна, готова до добрих учинків.
 
  • Бесіда за прочитаним
— Чи можна сказати про Андрійка, що він добрий, милосердний? Поясніть свою думку.
— Як повинен був зробити Андрійко, щоб не образити вчительку і виявити синівську турботу?
— Що йому мало наказати серце?
— Які почуття викликало прочитане оповідання?
 
  • Інсценування народної байки «Сонце і Блискавка»
Звучить музика. Наперед виходять Сонце та Блискавка.
 
Ч а р і в н и к. Якось зустрілися на небі Блискавка та Сонце.
Б л и с к а в к а (звертаючись до Сонця). Сонечко, чому люди тебе люблять, а мене — ні? Твоїй появі радіють, а моєї лякаються? Адже я така ж яскрава, як і ти.
С о н ц е. Хіба ти не знаєш, що і тварина, і людина любить тепло та ласку?
Б л и с к а в к а. Якщо я вдарю у сухе дерево і воно спалахне, людям також буде тепло від полум’я. Та це їх не влаштовує!
С о н ц е. Блискавко, твого тепла вистачає лише на короткий спалах, та й він більше лиха приносить, ніж користі. А моє тепло тривале, від нього усе квітує і радіє.
 
У ч и т е л ь. Чого вчить байка? (Відповіді дітей.)
— Якщо чиниш добре, то і на серці добре, а злі справи нікому радості не приносять, навіть тому, хто їх чинить.
 
  • Гра «Так чи ні?»
— Діти, пограймо в гру «Так чи ні?».
 
Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я назвала, ви відкриваєте долоньки, а якщо ні — складаєте кулачок.
  • Доброта — найбільша окраса душі;
  • бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим;
  • насміхатися з чужого горя;
  • допомагати людям похилого віку;
  • захищати слабкого;
  • бути завжди ввічливим;
  • ображати інших;
  • піклуватися про тварин;
  • чинити погані вчинки;
  • шанувати працю інших людей;
  • хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
  • шанувати батьків.
 
  • Фізкультхвилинка
Діти виконують відповідні рухи.
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре гратися надворі!
Добре вчитися у школі!
Добре плавати в ставку!
Добре те, що я живу!
 
1 - ш а у ч е н и ц я
Я слова чарівні знаю,
Вивчила охоче!
Я в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі.
 
2 - г а у ч е н и ц я
— Доброго здоров’я, Галю!
— Добрий день, Оленко!
Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
 
3 - т я у ч е н и ц я
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «На добраніч!»,
Як лягаю спати.
 
4 - т а у ч е н и ц я
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«Вдячна вам», «будь ласка» —
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
 
5 - т а у ч е н и ц я
«Всім привіт!», «Іди здорова!»,
«Дякую красненько!» —
Ось яка чарівна мова
Радує серденько.
 
У ч и т е л ь. Ми завітали в казку. Казкові герої зараз розкажуть про себе, а ви назвіть їх імена.
 
Ч е р в о н а Ш а п о ч к а. Я дуже люблю свою бабусю, яка живе за лісом. Я дбаю про неї та часто ношу їй пиріжки.
 
К і т у ч о б о т я х. Я в скрутну хвилину завжди поруч зі своїм господарем. Заради його щастя мені довелося битися з Людоїдом.
 
Д ю й м о в о ч к а. Незважаючи на свій маленький зріст, я врятувала ластівку.
 
У ч и т е л ь. Наші герої раді, що ви знаєте про їхні добрі вчинки. Які добрі вчинки робили ви в своєму житті? (Відповіді дітей.)
 
Мовленнєво-логічне завдання «Утвори вислів»
 
У ч и т е л ь. З’єднайте слова з двох стовпчиків так, щоб утворилися вислови.
  • Не бери...
  • Говори лише...
  • Сказав — ...
  • Не впевнений — ...
  • Помилився — ...
  • Забув — ...
  • правду.
  • не обіцяй.
  • зроби.
  • визнай.
  • перепроси.
  • чужого.
Дитина розповідає вірш.
 
Все — із доброго чи злого —
Починається з малого.
Хліб — маленької зернини,
Дощ — із чистої краплини.
День турботою почнеться,
Проганяй мерщій дрімоту —
І рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло
Хоч мале та добре діло.
 
У ч и т е л ь
Навчаймося добра,
Як вчаться мови діти,
Щоб потім все життя
Його, святе, творити.
 
— Пам’ятайте: добро, зроблене вами, повернеться вам добром.
   
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 6021
 
Догори