Наш край у ХХІ ст. Вступ до історії України. 5 клас

Івацко О. Л., Будівельнівський НВК, Глухівський р-н, Сумська обл.


Мета: відтворити у пам’яті учнів поняття «незалежність», «сільська рада»; розкрити зміст діяльності населення Білокопитівської сільської ради після розпаду Союзу Радянських Соціалістичних Республік; показати приклади життя «керівної еліти», зокрема духовенства, держслужбовців, медиків, вчителів, у селі Білокопитове та Студенок Глухівського району Сумської області; розвивати вміння висловлювати власну думку, працювати з додатковими історичними джерелами, діставати інформацію з логічно-опорних схем, усних та письмових, речових історичних джерел; виховувати повагу до культурної спадщини України та свого краю, шанобливе ставлення до старшого покоління, почуття людяності.
 
Очікувані результати
 
Після уроку учні зможуть:
  • ?? тлумачити основні поняття теми: священик, голова сільської ради, незалежність, сільська рада, криза, відбудова, школа;
  • ?? розповідати про історію незалежної України;
  • ?? висловлюватися щодо того, яким може бути внесок кожної родини у загальне процвітання свого краю.
 
Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.
 
Обладнання: фотоматеріали з історії с. Білокопитове, с. Будівельне та с. Заруцьке часів незалежності; відеоролик «Я запитую — ти відповідаєш»; відеоролик «Про село розкажуть його мешканці»; відеоролик «Послання майбутнім поколінням»; відеоролик «Історія Глухівського району»; фотокартки «10 видатних особистостей села»; картки із завданнями; папір формату А4, фломастери, мікрофон; мультимедійна презентація «Заснування села Студенок»; картки для методу «Риб’ячий скелет».
 
 
Хід уроку
 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
 
Повідомлення теми та цілей уроку.
 
 
ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
Учитель. От і завершився навчальний рік, ми з вами закінчуємо вичення курсу «Вступ до історії України». Вправа «Не знав, та ще й забув»
 
(Учням видають аркуші, на яких потрібно написати, що найбільше запам’яталося з курсу «Вступ до історії України».)
 
Учитель. Сьогодні наш передостанній урок. Поступово ми дізналися, як жило і розвивалося наше рідне село впродовж. Тепер нам належить поставити останню крапку і проаналізувати розвиток Білокопитівської сільської ради протягом 25 років незалежності України.
 
 
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
 
Учитель. Наш урок має декілька етапів. Назви цих етапів написані на дошці. Протягом кожного етапу ми будемо переглядати відео та презентації, коментувати їх, малювати і фантазувати, обговорювати й дискутувати.
 
Етапи
  • Згадай!
  • Наш район.
  • Привіт, туристи!
  • Село очима нашими.
  • 10 відомих.
  • Увага, нащадки!
Учитель. Отож, наш перший етап! 
 
 
  • Згадай!!!
Учитель. Багато чого цікавого ми вже вивчили з вами.
 
Але чи добре ви все пам’ятаєте ? Це питання зацікавило й учнів старших класів. Тому вони кожному з вас підготували відеозапитання. Перегляньмо їх і надамо відповіді. 
 
Бачу, згадали усе швидко. Тож можемо переходити до наступного етапу.
 
 
  • Наш район
Учитель. Усі знають свою поштову адресу? Країна? Область? Район? Село? Історія нашого села неможлива без історії нашого Глухівського району. Отож ми з нею ознайомимося, переглянувши відео «Історія Глухівського району».
 
(Після перегляду — обговорення учнями побаченого у довільній формі.)
 
Тепер розгляньмо історію нашого краю часів незалежності.
 
(Учні розглядають сучасні матеріали.)
 
А зараз — наступний етап.
 
 
  • Привіт, туристи!
Учитель. Наша країна — країна з необмеженими туристичними ресурсами. Нашому селу теж є чим привабити туристів — погляньте лишень скільки людей влітку відпочивають на нашому ставку. Цікавим для них буде байкарський зліт «Північні землі». А що б ви могли розповісти туристам?
 
  • Вправа «Туристична карта»
(Учням видають папір формату А4 і фломастери. Вони мають намалювати карту свого села і позначити на ній цікаві для туризму об’єкти.)
 
Учитель. Впоралися на відмінно, повісьмо наші карти на дошку! Рухаємося далі. 
 
  • Село очима нашими
Учитель. Нещодавно ми з вами ходили на екскурсію вулицями рідного села й записали відео, у якому ви розповідали (а точніше, намагалися розповісти) про село, у якому мешкаємо. Сьогодні ми переглянемо з вами наш голлівудський блокбастер.
 
Метод «Мікрофон»
Що б ви ще додали про своє село?
 
Учитель. Переходимо до наступного етапу.
 
 
  • 10 відомих
Учитель. Кожен з вас знає майже кожного іншого жителя свого села, адже ми всі народилися й виросли в ньому. А хто є найбільш відомий, зараз спробуємо з’ясувати.
 
  • Вправа «Вгадай, хто я»
(Учням пропонують картки з фотографіями жителів с. Білокопитове.)
 
Відповідь
 
1-ша картка: 1 — голова Білокопитівської сільської ради О. В. Милка; 2 — аматори сцени Білокопитівського сільського клубу Н. В. Тюльпа та М. О. Тутук, 3 — директор Будівельнівського НВК В. М. Часницька, 4 — директор Заруцького вапнового заводу В. О. Кузьмін.
 
2-га картка: 1 — фельдшер Білокопитівського ФАПу Г. В. Севрюк; 2 — настоятель церкви Покрова Пресвятої Богородиці с. Білокопитове протоієрей Л. Шумицький; 3 — ветеран І. М. Синиця, 4 — найстаріша жителька с. Будівельне З. С. Ларіонова з учителем історії Будівельнівського НВК О. Л. Івацко.
 
Учитель. Про наших односельців писали в районній газеті «Глухівщина».
(Учитель демонструє приклади видань.)
 
  • Увага, нащадки!
 
Учитель. Тепер, коли ми ознайомилися із сьогоденням нашого села, пропоную вам записати відеозвернення до ваших наступників, які вивчатимуть курс «Вступ до історії України» наступного навчального року.
 
У нашому розпорядженні телефон з відеокамерою, а поки ви міркуєте, що саме сказати, пропоную вашій увазі минулорічне відеозвернення п’ятикласника Андрія Севрюка.
 
 
ІV. УЗАГАЛ ЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИ ЗАЦІЯ ЗНАНЬ
 
  • Метод «Риб’ячий скелет»
(Учням пропонують схему з намальованим риб’ячим скелетом. Завдання — написати, що найбільше запам’яталося з уроку.
 
Скільки кісточок на скелеті — стільки ж записів. Аналізування виконаного завдання.)
 
 
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
 
Учитель. Сьогодні ми всі плідно попрацювали. Пропоную вам самостійно оцінити свою роботу за 12-бальною системою.
Dounload PDF

Відгуки читачів