Особливості впровадження інтернет-технологій на уроках контролю

С. О. Луговська, директор Рівнянської ЗОШ І–ІІІ ст. № 2, Новоукраїнський р-н Кіровоградська обл.


У завданнях для тематичної контрольної роботи хочеться не тільки охопити весь матеріал, перевірити рівень його засвоєння, а й увести різноманітні види діяльності, які допоможуть школярам у майбутньому. Практикую виконання онлайнових контрольних робіт. Для цього на аккаунті Google Chrome у сервісах обираю форми і створюю контрольні роботи. Заздалегідь пропоную учням на шкільному сайті перейти за вказаним посиланням, яке розміщую в стислому повідомленні. Більшість учнів залюбки виконує їх.

Визначимо переваги онлайнових контрольних робіт.
1. Учні працюють у зручний для них час, у комфортній обстановці.
2. Для того щоб виконати роботу, потрібно володіти певними комп’ютерними навичками, у такий спосіб втілюємо довічний освітній принцип — використання міжпредметних зв’язків:
  • створювати власний акаунт у зазначеному браузері;
  • володіти навичками набору українською та англійською мовами;
  • працювати з клавіатурою;
  • залучати учнів до наповнення шкільного сайту, адже посилання розміщую на ньому; учні, виконавши роботу, переглядають інші матеріали, залишають коментарі, заповнюють анкети;
  • учити працювати з інтернет-ресурсами;
  • учити працювати з онлайновими формами.
3. Усі учні можуть виконати таку контрольну роботу, а на уроці — тільки присутні. Учні, які відсутні через хворобу, працюють удома.
4. Зекономлений час відводжу для аналізу художніх творів.
5. Деякі завдання можна зробити обов’язковими, тоді учні не зможуть надіслати роботу.
6. Учні після відправлення мають змогу порівняти свої відповіді з відповідями однокласників.
 
У той же час використання цієї технології має певні недоліки.
 
1. Не всі учні мають персональні комп’ютери, доступ до Інтернету, тоді виникає потреба виконувати роботу в комп’ютерному класі на уроці зарубіжної літератури чи після уроків.
2. Відсутня можливість створювати великі творчі роботи, лише міні-твори.
 
 
Що потрібно врахувати вчителю?
1. Пам’ятати, що Google під рукою, а він знає все!
2. Завдання добирати не стільки репродуктивного характеру, скільки творчо-пошукового.
3. Завдань «на знання» має бути небагато.
4. Тестові завдання намагаюся підбирати з ефектом новизни, щоб учні відчули потребу знайти потрібну інформацію в Google. 
 
Контрольні роботи розміщую на своєму Google-диску в папках. Для аналітичної роботи це справжня знахідка, адже результати сервісом порівнюються, підраховуються, систематизуються за допомогою діаграм різних видів. Для цього потрібно натиснути «Створити форму», «Показати підсумки відповідей». Учитель одразу бачить, на які теми потрібно звернути увагу, з якими учнями попрацювати більше. Такі контроль ні роботи візуально простіше перевіряти.
 
І насамкінець хочу висловити вдячність Буртовому Сергію Вікторовичу, Чалій Марині Станіславівні за здобуті знання, ідеї, навички, необхідні для створення онлайнових контрольних робіт.
Dounload PDF

Відгуки читачів