Ми і наш настрій

Заняття з мовленнєвого спілкування у старшій групі

Н. О. Богуч, спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист, ДНЗ №18 «Вербиченька», м. Черкаси


Програмовий зміст: закріпити вміння складати колективну сюжетну розповідь, ураховуючи задум і побажання своїх товаришів, та встановлювати зв’язки між почуттями та мімікою; розвивати усвідомлене ставлення до себе як до вільної самостійної особистості та до своїх обов’язків, що визначаються зв’язками з іншими людьми; виховувати співчуття, співпереживання, бажання пізнавати людей, робити добрі вчинки.

Матеріал: фланелеграф, демонстраційний матеріал для викладання на фланелеграфі, демонстраційний малюнок, індивідуальні картки з малюнками, картки з предметними зображеннями, цифри.

 

Попередня робота: читання творів (В. О. Сухомлинський — оповідання «Чому мама так хвалить?», «Яблуко в осінньому саду»; казки «Як здивувався Мурко», «Як котові соромно стало», «Пихатий півень»; М. Стеценко — оповідання «Новий велосипед», «Гіркий апельсин»); заучування віршів та прозових уривків.
 
 
Хід заняття
 
Вихователь . Діти, сьогодні ми поговоримо про настрій. Який буває настрій у людини? (Радісний, сумний, веселий)
 
— А що впливає на настрій людини? (Різні випадки у житті, хвороби, музика, погода, люди і т. ін.)
 
— Дуже багато чого впливає на настрій, але ми повинні намагатися завжди мати гарний настрій. Що може найшвидше допомогти нам створити собі веселий настрій? (Самі собі, подарунок, музика, спорт, погода, відпочинок)
 
Спробуємо поліпшити собі настрій — прикрасимо нашу уявну галявину квітами.
 
— Пограймо в гру «Твоя галявина».
 
 
Гра «Твоя галявина»
 
Діти отримують уявні картонні галявинки, на яких — аплікації із квітів. Використовуючи цифри, вони виконують завдання — вказують цифрою кількість квітів, або знаходять цифру, що більша на 1 або менша на 1 від кількості квітів на галявинці.
 
— За виразом ваших облич зрозуміло, що квіти поліпшили вам настрій. Дуже хочеться, щоб такий веселий настрій у вас залишився надовго. Для цього скажімо про себе три найкращих слова. За відповідь отримаєте листочок і прикрасите ним дерево. Воно зразу стане красивішим.
 
Діти промовляють слова: «Я розумний, добрий; я струнка, ніжна, синьоока і т. ін.», отримують за це листочки і прикрашають ними дерево.
 
— Як ви вважаєте, чому саме листочки ви отримали за гарні слова про себе? (Дерева приносять користь людям; вони прикрашають землю і т. ін.)
 
— Серед такої краси, яку створили ви власноруч, можуть і чудеса траплятися. Маю чарівну паличку. Утворімо коло і, передаючи одне одному паличку, складімо разом красиву розповідь про білочку, яка святкувала свій день народження на лісовій галявині
 
Діти складають колективну розповідь, викладаючи графічними малюнками сюжет на фланелеграфі.
 
— Уявіть ситуацію: ви зустріли друга, а він сумний. Як би ви поліпшили йому настрій за найкоротший час? (Діти розповідають смішинки, скоромовки, смішні історії, а також про свої дії — подарували б іграшку, почастували смачненьким, обнійняли, заспівали б пісеньку і т. ін.)
 
— Малята, вправою «Струмочок» об’єднаймося у дві команди і позмагаймося у розумовій спритності.
 
 
Гра «Телеграфісти»
 
Діти промовляють скоромовки на швидкість. Виграє команда, яка за певний час більше промовила скоромовок.
 
 
Гра «Хто швидше?»
 
Діти визначають складову будову слова, змагаючись у часі. Визначають команду-переможницю.
 
— Ви всі радісні, на ваших обличчях посмішки. Але інколи обличчя має інший вираз. Тоді, мабуть, і настрій невеселий. Я назву вам ситуації, а ви мімікою покажіть свої враження від уявленої картини.
 
• На клумбі розквітли красиві квіти.
• Ви посварились із товаришем.
• Ви з’їли кислий лимон.
• Ви злякалися злого собаки.
• У вас заболів зуб.
• Ви сумуєте за мамою і т. ін.
(Діти імітують свої враження.)
 
— Друзі, ми робили добрі справи, розповідали смішні історії, одним словом, намагалися собі та комусь поліпшити настрій. Але можна це зробити завдяки ніжним, ласкавим, теплим, приємним, лагідним словам. Усі ці слова можна вмістити в одному слові — «комплімент». Компліменти дуже швидко поліпшують настрій. Їх людина повинна чути найчастіше, тоді вона буде радісною. Діти, хто з вас кому хоче сказати комплімент? Підійдіть і скажіть. (Діти говорять одне одному компліменти.)
 
— У нас сьогодні на занятті присутні гості. Я сподіваюся, що вони вам уже встигли сподобатися. Хто з вас, малята, хоче сказати компліменти гостям? (Діти говорять компліменти гостям, а гості — дітям.)
 
— Ми сьогодні ще раз поговорили про настрій людей. Я сподіваюся, що ми всі ще раз переконалися, що для гарного настрою людині потрібні... (Діти продовжують: друзі, здоров’я, мир, музика, сім’я, Батьківщина і т. ін.)
 
— Діти, а тепер виразом свого обличчя покажіть настрій від нашого заняття. (Діти відображають настрій позитивною мімікою.)
 
— Я також отримала велике задоволення від нашої зустрічі! Залишайтеся завжди такими ж веселими і радісними.
Dounload PDF

Відгуки читачів