Передплатну кампанію на 2019 рік розпочато!

Оформити передплату за пільговими цінами

Бажаєте зекономити на передплаті?

Пропонуємо вам стати учасником програми лояльності «120 балів»!

 

Дізнатися більше

Весняні квіти. Нетрадиційні способи малювання. Малювання повітряними кульками. Урок образотворчого мистецтва

Н. Ю. Бабіченко, спеціаліст вищої категорії, ЗОШ І–ІІІ ст. № 11, м. Сміла, Черкаська обл.


Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну (удосконалення духовної складової здоров’я); соціальну (продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, проявляти ініціативу, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисту мету та виконувати різні ролі та функції у колективі); громадянську (шанобливе ставлення до природи); формувати предметні компетентності: учити малювати фарбами весняні квіти в техніці натискання, правильно розміщувати малюнок на папері, заповнювати зображенням усю площину аркуша; розвивати естетичні смаки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: репродукції картин (К. Білокур «Весняні квіти», О. Шовкуненко «Тюльпани і бузок»); тека «Червона книга України. Рослини»; зразки малюнків; презентація; музичний супровід; пензлики; фарби; повітряні кульки.

 

Хід уроку
 
І. Організаційний момент
 
 
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
 
 
1. Хвилинка гарного настрою
 
 
У ч и т е л ь. Посміхніться одне одному.
— Зобразіть радість.
— Заплющте очі. Уявіть, що ви квіточки. Рановранці лагідне сонечко почало пригрівати ваші голівоньки-квіточки. Ви посміхнулися сонечку, простягнули до нього свої листочки, розтулили пелюсточки назустріч новому дню і... прокинулися.
— Якою квіточкою ви себе уявили? (Відповіді учнів.)
 
 
2. Слово вчителя (під перегляд презентації)
 
— Напевно, немає жодної людини, яка хоч раз у житті не помилувалася квітами. Яскраве забарвлення, чудовий аромат і неземна їх краса не залишають нікого байдужим. Вони проникають нам у душу, викликають захоплення.
 
Вони прикрашають наше життя, поліпшують нам настрій своєю неповторною красою та ароматом. За допомогою них ми передаємо свої емоції, почуття, прихильність, повагу, вітаємо зі святом. Чарівні квіти — такі тендітні й такі прекрасні!
 
 
3. Проблемне запитання
 
— Як ви вважаєте, що можна зробити, щоб помилуватися чарівністю квітів, але не зривати їх?
 
 
ІІІ . Робота над темою уроку
 
1. Повідомлення теми та завдань уроку
— Тема нашого уроку: «Весняні квіти».
 
Сьогодні на уроці ми:
  • малюватимемо весняні квіти в техніці натискання;
  • правильно розміщуватимемо малюнок на па-пері;
  • ознайомимося з репродукціями картин відомих художників;
  • відчуємо себе справжніми митцями і намалюємо весняні квіти.
 
 
2. Бесіда
 
— З настанням весни все оживає, прокидається від сну. Зимові холодні кольори поступаються місцем теплим. Яскравіше світить сонечко і з його теплом весна додає кольорів Землі. З’являються перші весняні квіти. Які весняні квіти ви знаєте?
— Зверніть увагу на дошку. Перші вісники весни — це і первоцвіт, і проліски, і підсніжники, і ряст. Вони розквітають найпершими, тому в людей виникає бажання зірвати їх і принести додому. Щороку кількість квітів зменшується. Саме тому більшість із них занесено до Червоної книги.
 
3. Споглядання й аналіз репродукцій картин
— Погляньте на репродукції картин відомої української художниці Катерини Білокур.
 
Вона зобразила перші весняні квіти: проліски, котики, фіалки.
— Що ви відчуваєте, дивлячись на цю картину?
— Які кольори використала художниця?
— У натюрморті «Тюльпани і бузок» відомий український художник Олексій Шовкуненко використав більш насичені яскраві кольори.
— Який настрій викликає у вас картина?
— Що об’єднує ці картини?
 
 
Фізкультхвилинка
Ми — метелики чудові,
Маємо крильця кольорові.
Над квіточками літаємо,
Втоми ми не знаємо.
Пташку злякались —
Під квітку сховались.
Пташка полетіла,
Ми за парти сіли.
 
4. Інструктаж щодо виконання практичної роботи
 
— Спробуємо намалювати весняні квіти: фіалки, кульбабки або гіацинти. Ми будемо користуватися широким і середнім пензликами, а також маленькою повітряною кулькою. Працюватимемо в одній техніці — натискання.
— Спочатку обираємо формат аркуша. І гіацинт, і фіалка, і кульбабки мають високу ніжку, тому кладемо аркуш вертикально.
— Далі обираємо квіти, що ви малюватимете.
— Беремо суху повітряну кульку, на її кінчик наносимо широким пензликом ту фарбу, якого кольору квітка.
— Зверху вниз притискуємо кульку до аркуша паперу.
— Малюючи фіалку, обираємо фіолетовий колір і, не сильно притискаючи, ставимо п’ять відтисків, це відповідає кількості пелюсток.
— Якщо ви вирішили малювати гіацинт, то шляхом притискання кульки надаємо квітці овальної форми.
— Щоб намалювати кульбабку, притискаємо кульку щільніше, але так, щоб вона не лопнула.
— Після нанесення квітів більш тоншим пензликом домальовуємо стебло і листочки. Стежте, щоб ці деталі були доречними і відображали зміст вашого малюнка.
 
 
5. Повторення правил техніки безпеки
 
  • Пензликом працюйте обережно, щоб не завдати шкоди собі й сусідові по парті.
  • Не крутіться і не заважайте іншим!
  • Пензлики кладіть на підставочку.
  • Користуйтеся серветками або ганчірочками.
  • Намагайтеся працювати охайно, не розбризкувати фарбу.
Динамічна пауза
 
 
6. Самостійне виконання роботи
 
— Поети оспівують красу квітів у віршах, художники — в картинах, а композитори — у своїх музичних творах. Ви будете працювати під музичний супровід видатного польського композитора Фредеріка Шопена «Весняний вальс».
 
(Індивідуальна робота з учнями, які потребують допомоги.)
 
 
ІV. Підсумок уроку
 
— Які квіткові побажання ви подарували б одне одному?
 
Перегляд та демонстрування дитячих робіт.
 
 
Література та інтернет-ресурси
1. Демчук М. Нетрадиційні техніки // М. Демчук //Палітра педагога.— 2001.— № 3.— С. 22–23.
2. http://ru.wikipedia
Dounload PDF

Відгуки читачів