Весняні квіти. Нетрадиційні способи малювання. Малювання повітряними кульками. Урок образотворчого мистецтва

Н. Ю. Бабіченко, спеціаліст вищої категорії, ЗОШ І–ІІІ ст. № 11, м. Сміла, Черкаська обл.


Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну (удосконалення духовної складової здоров’я); соціальну (продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, проявляти ініціативу, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисту мету та виконувати різні ролі та функції у колективі); громадянську (шанобливе ставлення до природи); формувати предметні компетентності: учити малювати фарбами весняні квіти в техніці натискання, правильно розміщувати малюнок на папері, заповнювати зображенням усю площину аркуша; розвивати естетичні смаки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: репродукції картин (К. Білокур «Весняні квіти», О. Шовкуненко «Тюльпани і бузок»); тека «Червона книга України. Рослини»; зразки малюнків; презентація; музичний супровід; пензлики; фарби; повітряні кульки.

 

Хід уроку
 
І. Організаційний момент
 
 
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
 
 
1. Хвилинка гарного настрою
 
 
У ч и т е л ь. Посміхніться одне одному.
— Зобразіть радість.
— Заплющте очі. Уявіть, що ви квіточки. Рановранці лагідне сонечко почало пригрівати ваші голівоньки-квіточки. Ви посміхнулися сонечку, простягнули до нього свої листочки, розтулили пелюсточки назустріч новому дню і... прокинулися.
— Якою квіточкою ви себе уявили? (Відповіді учнів.)
 
 
2. Слово вчителя (під перегляд презентації)
 
— Напевно, немає жодної людини, яка хоч раз у житті не помилувалася квітами. Яскраве забарвлення, чудовий аромат і неземна їх краса не залишають нікого байдужим. Вони проникають нам у душу, викликають захоплення.
 
Вони прикрашають наше життя, поліпшують нам настрій своєю неповторною красою та ароматом. За допомогою них ми передаємо свої емоції, почуття, прихильність, повагу, вітаємо зі святом. Чарівні квіти — такі тендітні й такі прекрасні!
 
 
3. Проблемне запитання
 
— Як ви вважаєте, що можна зробити, щоб помилуватися чарівністю квітів, але не зривати їх?
 
 
ІІІ . Робота над темою уроку
 
1. Повідомлення теми та завдань уроку
— Тема нашого уроку: «Весняні квіти».
 
Сьогодні на уроці ми:
  • малюватимемо весняні квіти в техніці натискання;
  • правильно розміщуватимемо малюнок на па-пері;
  • ознайомимося з репродукціями картин відомих художників;
  • відчуємо себе справжніми митцями і намалюємо весняні квіти.
 
 
2. Бесіда
 
— З настанням весни все оживає, прокидається від сну. Зимові холодні кольори поступаються місцем теплим. Яскравіше світить сонечко і з його теплом весна додає кольорів Землі. З’являються перші весняні квіти. Які весняні квіти ви знаєте?
— Зверніть увагу на дошку. Перші вісники весни — це і первоцвіт, і проліски, і підсніжники, і ряст. Вони розквітають найпершими, тому в людей виникає бажання зірвати їх і принести додому. Щороку кількість квітів зменшується. Саме тому більшість із них занесено до Червоної книги.
 
3. Споглядання й аналіз репродукцій картин
— Погляньте на репродукції картин відомої української художниці Катерини Білокур.
 
Вона зобразила перші весняні квіти: проліски, котики, фіалки.
— Що ви відчуваєте, дивлячись на цю картину?
— Які кольори використала художниця?
— У натюрморті «Тюльпани і бузок» відомий український художник Олексій Шовкуненко використав більш насичені яскраві кольори.
— Який настрій викликає у вас картина?
— Що об’єднує ці картини?
 
 
Фізкультхвилинка
Ми — метелики чудові,
Маємо крильця кольорові.
Над квіточками літаємо,
Втоми ми не знаємо.
Пташку злякались —
Під квітку сховались.
Пташка полетіла,
Ми за парти сіли.
 
4. Інструктаж щодо виконання практичної роботи
 
— Спробуємо намалювати весняні квіти: фіалки, кульбабки або гіацинти. Ми будемо користуватися широким і середнім пензликами, а також маленькою повітряною кулькою. Працюватимемо в одній техніці — натискання.
— Спочатку обираємо формат аркуша. І гіацинт, і фіалка, і кульбабки мають високу ніжку, тому кладемо аркуш вертикально.
— Далі обираємо квіти, що ви малюватимете.
— Беремо суху повітряну кульку, на її кінчик наносимо широким пензликом ту фарбу, якого кольору квітка.
— Зверху вниз притискуємо кульку до аркуша паперу.
— Малюючи фіалку, обираємо фіолетовий колір і, не сильно притискаючи, ставимо п’ять відтисків, це відповідає кількості пелюсток.
— Якщо ви вирішили малювати гіацинт, то шляхом притискання кульки надаємо квітці овальної форми.
— Щоб намалювати кульбабку, притискаємо кульку щільніше, але так, щоб вона не лопнула.
— Після нанесення квітів більш тоншим пензликом домальовуємо стебло і листочки. Стежте, щоб ці деталі були доречними і відображали зміст вашого малюнка.
 
 
5. Повторення правил техніки безпеки
 
  • Пензликом працюйте обережно, щоб не завдати шкоди собі й сусідові по парті.
  • Не крутіться і не заважайте іншим!
  • Пензлики кладіть на підставочку.
  • Користуйтеся серветками або ганчірочками.
  • Намагайтеся працювати охайно, не розбризкувати фарбу.
Динамічна пауза
 
 
6. Самостійне виконання роботи
 
— Поети оспівують красу квітів у віршах, художники — в картинах, а композитори — у своїх музичних творах. Ви будете працювати під музичний супровід видатного польського композитора Фредеріка Шопена «Весняний вальс».
 
(Індивідуальна робота з учнями, які потребують допомоги.)
 
 
ІV. Підсумок уроку
 
— Які квіткові побажання ви подарували б одне одному?
 
Перегляд та демонстрування дитячих робіт.
 
 
Література та інтернет-ресурси
1. Демчук М. Нетрадиційні техніки // М. Демчук //Палітра педагога.— 2001.— № 3.— С. 22–23.
2. http://ru.wikipedia
Dounload PDF

Відгуки читачів