Ціннісні орієнтири педагогічної діяльності вчителя біології
В. Ю. Карпенко, учитель біології, заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської гімназії № 46 ім. М. В. Ломоносова
Зміни в суспільстві призвели до змін не тільки в якості знань, а й у особистості. Проблема формування соціально-життєвих компетентностей є однією з найважливіших проблем, яка постала перед людством у XXI столітті, у тому числі й в освіті. Учитель сьогодні повинен усвідомлювати, що сучасна соціалізація випускника не обмежується лише його підготовкою до вступу до вищого навчального закладу. Спрямування навчального процесу на розвиток умінь, що допомагатимуть майбутньому випускнику мобільно орієнтуватися у швидкоплинних соціальних умовах, — це завдання, яке постає перед кожним учителем, у тому числі й учителем біології.
У статті розкрито педагогічні умови забезпечення прагматизації та практичної спрямованості біологічних знань на розвиток соціально життєвих компетентностей, пов’язаних з уміннями самостійно оволодівати новими знаннями та використовувати їх у конкретній діяльності. Тільки через самодіяльність можна знайти своє місце у складному багатогранному суспільстві.