Майстри чарівної країни

Заняття-казка у середній групі

Л. О. Очеретяна, вихователь-методист, спеціаліст вищої категорії, старший вихователь; Н. Б. Горідько, вихователь, ДНЗ №19 «Світлячок», м. Сміла, Черкаська обл.


Мета: розвивати пізнавальні здібності дітей, навички креативного конструювання; закріпити вміння лічити в межах 5 (кількісною та порядковою лічбою), знання геометричних фігур; формувати вміння розрізняти поняття «широкий — вузький», «високий — низький», «великий — малий», їх відносність; учити орієнтуватись у просторі, описувати положення предметів один відносно одного; удосконалювати навички виконання самостійних дій з предметами, орієнтування на площині, уміння доводити власну думку, робити висновки; стимулювати розвиток творчої уяви, логічного мислення; виховувати дружелюбність, культуру спілкування, інтерес до логічних та креативних завдань.

Обладнання: різні заввишки дрібні іграшки; палички для лічби; набори геометричних фігур; 3 обручі; дидактичні картки до гри «Що — спочатку, а що — потім»; магнітофон; аудіозапис.

 

Хід заняття
 
Звучить таємнича музика.
 
Вихователь. Сьогодні ми полинемо до чарівної казкової країни і перетворимося на дивомайстрів: умілих, розумних, талановитих. Ми самі сконструюємо математичну казку і дізнаємось усі таємниці її героїв.
 
  • Інтерактивна пізнавальна казка
В одній казковій країні жили два друга: один високий, другий — низький.
 
— Оберіть собі героїв вашої казки. (Діти обирають.)
 
Настали холоди, тому їм знадобилися будиночки, щоб ховатися від негоди.
 
— Який будиночок ви побудуєте вищому героєві? (Вищий) Нижчому? (Нижчий)
 
— Скільки паличок ви використали під час побудови вищого/нижчого будинку? (Міркування дітей.)
 
— На скільки паличок один будинок вищий за інший? (Відповіді дітей.)
 
— Якої форми будинки? дахи? (Відповіді дітей.)
 
— Стало тепло і затишно їм у будиночках. Проте почастішали дощі. Почав пролітати сніг. Брудно стало у їхній країні. Вони вирішили, що потрібно побудувати доріжку, щоб можна було гостювати одне в одного.
 
— Допоможіть друзям. (Діти будують доріжки.)
 
— У кого доріжка довша? коротша? вужча? ширша? (Відповіді дітей.)
 
— Зі скількох паличок побудували доріжку? (Відповіді дітей.)
 
— Сусіди по столу, порівняйте доріжки! У кого
довша? На скільки паличок? (Відповіді дітей.)
 
  • Рухлива гра «Знайди свій будиночок»
Діти обирають геометричні фігури за власним бажанням. На килимі лежать три обручі — «будинки». В одному — круг, у другому — квадрат, у третьому — трикутник.
 
Звучить музика. Діти бігають між «будинками». Після припинення звучання музики вихованці займають свої «будинки» згідно з геометричними фігурами. Грають тричі. Щоразу вихователь змінює геометричні фігури в будиночках.
 
— У дворі казкової країни біля будинків росло високе-високе дерево, вище за будиночки героїв. Воно влітку захищало від пекучого сонця, восени — від вітру.
 
— Побудуйте дерево біля будинків, що найвище. (Діти виконують завдання.)
 
— Яке дерево ти побудував? (Клен, ялинка, береза)
 
— Де воно знаходиться? (Між будинками; праворуч, ліворуч від будинків; біля високого, низького будинку.)
 
— Друзі досить часто гуляли у дворі, граючись у різні ігри, читаючи книги, розглядаючи цікаві картинки у чарівних книжках.
 
— Побудуйте лавочку для друзів. З яких частин побудували лавку? (Сидіння, ніжки)
 
— Скільки паличок використали на сидіння, ніжки лавки? (Відповіді дітей.)
 
— Які кольори використали? (Відповіді дітей.)
 
— Що вище: лавка чи будинок? (Будинок)
 
— Сидячи на лавочці у дворі своєї чудової казкової країни, герої полюбляли гратися у ігри з фігурами.
 
Зараз вони запрошують пограти разом з ними.
 
  • Дидактична гра «Що — спочатку, а що — потім»
Діти отримують серії картинок та викладають їх у певній послідовності.
 
Діти беруть набори геометричних фігур.
 
1. Відрахуйте 5 кружечків, порахуйте навпаки. Який за порядком жовтий кружечок? червоний? (Відповіді дітей.)
 
2. До правої руки візьміть два квадрати, до лівої — один. Скільки квадратів в обох руках? (Відповіді дітей.)
 
3. Складіть два трикутники так, щоб утворився квадрат. (Діти виконують запропоноване.)
 
— Ще друзі люблять виконувати цікаві завдання. Спробуємо!
 
1. Яка геометрична фігура має три сторони?
2. Яка геометрична фігура не має кутів?
3. Який день розпочинає тиждень?
4. Скільки вух у двох зайців?
5. Назвіть сусідів чисел 2; 3.
 
Діти складають картинки у певній послідовності.
 
— Як ви вважаєте, чого бракує будиночкам у їхньому дворі? (Міркування дітей.)
 
— Добудуйте споруди, поясніть свій вибір. Придумайте назву казковій країні.
 
  • Підсумкова бесіда
— Куди ви сьогодні подорожували?
— З ким познайомилися?
— У які ігри вам сподобалося грати з жителями казкової країни?
— Які труднощі виникли під час конструювання?
 
Аналіз діяльності дітей.
 
Dounload PDF

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4795
 
Догори