Морська прогулянка. Заняття з розвитку дотику та дрібної моторики з дітьми, які мають порушення зору (6-й рік життя)

Л. О. Зінченко, Т. О. Світлична*, м. Харків


Мета: розвивати дрібну моторику; закріплювати вміння виконувати пальчикову гімнастику під римовані тексти; формувати практичні дії з мозаїкою, з нитками, нанизування, добиранням та складанням геометричних фігур; удосконалювати точність рухів рук; стимулювати зорові функції (окомір, формовизначення, кольоросприймання, зорове стеження, локалізацію та фіксацію погляду, спільні дії очей та рук).

Матеріал: площинні зображення корабликів (для кожної дитини); геометричні фігури різного кольору та розміру; різнокольорові нитки різної якості; кульки із різного матеріалу (пластмаса, дерево, метал); паперові кораблики, виготовлені дітьми напередодні; сухий басейн з піском та басейн з водою; сачки; мушлі та морські камінці з дірочками; кольорові дротики для нанизування; настільна гра «Рибалка»; набори мозаїки; магнітофон; аудіозаписи звуків моря.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ
 
1 ПРИВІТАННЯ
 
Добрий день, мої малята!
Ви любите подорожувати?
Хочу вас я запросити
В морську подорож піти,
Щось цікаве там знайти.
Ось ми маєм кораблі.
І щоб швидше попливти,
Потрібно вітрила їм знайти!
 
 
Завдання 1
Педагог пропонує дітям дібрати для своїх корабликів вітрила із різних геометричних фігур. Закріплює з дітьми прийоми обстеження геометричних фігур, їх назву та колір.
 
 
Завдання 2
Канати міцні ми сплетемо,
Сміливо в море ми підемо.
 
Діти плетуть канати у вигляді косичок із різнокольорових ниток, визначають якість ниток на дотик, порівнюють за кольором та довжиною.
 
 
Завдання 3
В морську подорож зібрались,
Вантажами запасались.
Різні форми вони мають:
І великі, і малі,
Треба вірно розмістити,
Щоб не тонули кораблі.
 
Педагог пропонує дітям дібрати різні площинні геометричні фігури та скласти їх на кораблики. Діти обстежують та закріплюють назви геометричних фігур.
 
 
Завдання 4
Кульки різнокольорові
Ми взяли з собою в море.
В воду їх весело кидаємо
І сачками позбираємо.
 
Виловлювання сачками кульок, що плавають у басейні. Порівняння кульок за вагою та визначення якості матеріалів, з яких вони зроблені.
 
 
Завдання 5
Вітер вітрила надуває,
Кораблі він підганяє,
І пливуть вони собі
На невідомі острови.
 
Вправа для мовленнєвого дихання. Діти піддувають паперові кораблики на воді.
 
 
Завдання 6. Пальчикова гімнастика
Краби в морі пропливали
(Рухають пальцями в повітрі.)
На пісочок вибігали.
(Імітують «біг пальцями».)
Швидко всі вперед побігли,
(З пересуванням уперед.)
Зупинились і застигли:
(Припиняють рухати пальцями.)
Жарко їм на суходолі —
(Повертають долоню пальцями вгору і руха-
ють ними.)
Повертаються у море.
(Імітують біг назад.)
 
 
Завдання 7
До острова причалили.
На піску відпочивали,
Різні мушлі назбирали,
Їх в намисто нанизали.
Щоб прикраси гарні мати,
Про море не забувати.
 
Педагог пропонує дітям знайти у сухому басейні з піском мушлі та морські камінці, нанизати їх в намисто.
 
 
Завдання 8
Ловлять рибок залюбки
Наші юні рибаки.
Камбала і окуньок,
Почепились на гачок.
 
Діти «виловлюють» рибок із басейну за допомогою вудочок з магнітами.
 
 
Завдання 9
Рибок різних чарівних
З мозаїки складаємо.
І одну із серед них
Золоту ми маємо,
Щоб бажання всі здійснила,
Щоб всього нас навчила.
 
Діти викладають рибок із мозаїки за власним задумом.
 
Педагог пропонує дітям висловити свої заповітні бажання.
 
 
2 ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
 
Подорож була цікава,
Ми дізналися немало,
Але час уже спливає,
Нас в садочок повертає,
Щоб змогли всім розказати,
Що побачили малята.
Dounload PDF

Відгуки читачів