Шкільна книга незвичайних рекордів (для учнів молодших класів)

О. В. Предигер


Рекорди встановлюють для того,
щоб згодом їх було побито.
Вейн Гретцкі
 
Завдання: 1) популяризовати фізичну культуру поміж учнів молодшого шкільного віку; 2) розвивати фізичні якості; 3) підвищувати рухову активність дітей у позаурочний час; 4) організувати цікаве дозвілля учнів.
 
 
ХІД ЗАХОДУ
 
Фізкультурно-оздоровчий захід «Шкільна книга незвичайних рекордів» містить три етапи:
підготовчий, відбірковий і фінальний. 
 
Усіх переможців фінального етапу фіксують у журналі «Шкільна книга незвичайних рекордів», де зазначено номінації, прізвища та імена учнів, які встановили рекорди, дати встановлення рекордів, а також класи, у яких рекордсмени навчаються.
 
У перший день підготовчого етапу учнів ознайомлюються з інформацією про мету й завдання майбутніх змагань, повідомляють форму та методи проведення свята, а також окремі його номінації. Кожний клас отримує положення про фізкультурно-оздоровчий захід з описом завдань і умовами їх виконання.
 
Виявивши інтерес і бажання брати участь у цьому змаганні, учні обирають номінацію, яка їх цікавить. Після чого протягом першого етапу під керівництвом батьків, учителів початкових класів і вчителів фізичної культури готуються до другого етапу.
 
Під час відбіркового етапу учні змагаються в обраній номінації. Конкурсна програма реалізується у 2–3 дні залежно від кількості претендентів. Суддівська колегія відстежує правильність виконання завдань, обліковує продемонстровані учнями результати та з-поміж загальної кількості претендентів виявляє п’ятеро кращих конкурсантів у кожній номінації — для участі у фінальному етапі заходу.
 
Останній фінальний етап відбувається у зазначений у Положенні про захід день. На урочистому шикуванні головний суддя змагань нагадує фіналістам про правила та умови проведення третього етапу заходу.
 
Порядок конкурсної програми може різнитися (на розсуд організаторів).
 
Під час проведення конкурсів рекомендується використовувати музичний супровід.
 
 
1-ша НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: набивання двох баскетбольних м’ячів водночас.
 
Інвентар: баскетбольні м’ячі.
 
Підготовка: претенденти займають спеціально відведені місця. Кожний із них отримує два баскетбольних м’ячі. За кожним із учасників закріплюють суддю, який стежить за правильністю виконання завдання та рахує подвійні удари (відскоки) м’яча від підлоги.
 
Умови виконання: завдання виконують у колі діаметром 2 м. М’ячі набивають синхронно правою та лівою рукою. Вихід за межі кола, втрата одного або двох м’ячів означає завершення завдання.
 
Тривалість: 60 с.
 
Визначення переможця: учасник, який виконав найбільшу кількість подвійних ударів.
 
У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять повторний конкурс до виявлення переможця.
 
 
2-га НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: вис на перекладині.
 
Інвентар: гімнастична стінка; начіпні перекладини; секундоміри.
 
Підготовка: претенденти займають місця під навішеними на гімнастичну стінку перекладинами. За командою судді вони набувають положення вису стоячи на другій знизу поперечині гімнастичної стінки.
 
За наступною командою судді вмикають секундоміри, а учасники набувають положення вис хватом зверху. За кожним із учасників закріплено суддю, який стежить за правильністю виконання завдання.
 
Умови виконання: завдання виконують до торкання підлоги або гімнастичної стінки будь-якою частиною тіла конкурсанта. Після цього секундомір зупиняють.
 
Тривалість: без обмеження часу.
 
Визначення переможця: учасник, який продемонстрував найбільший час. У випадку однакового результату у двох і більше претендентів поміж них (після 5-хвилинного відпочинку) проводять додатковий конкурс до виявлення переможця.
 
 
3-тя НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: стрибки зі скакалкою в присіді.
 
Інвентар: короткі гімнастичні скакалки.
 
Підготовка: претенденти займають спеціально позначені місця. Кожний учасник добирає скакалку — так, щоб йому було зручно стрибати в положенні присіду.
 
За кожним із конкурсантів закріплено суддю, який стежить за правильністю виконання завдання й рахує кількість стрибків.
 
Умови виконання: учасник стрибає, обертаючи скакалку вперед у положенні присіду. Якщо скакалка заплуталася в ногах або конкурсант упустив її, то він має право продовжити виконувати завдання до завершення відведеного часу. Судді рахують кількість стрибків.
 
Тривалість: 60 с.
 
Визначення переможця: учасник, який виконав найбільшу кількість стрибків. У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять додатковий конкурс до виявлення переможця.
 
 
4-та НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: влучити м’ячем у баскетбольний кошик.
 
Інвентар: баскетбольні м’ячі.
 
Підготовка: претенденти займають місця біля баскетбольного щита, стоячи до нього спиною. Водночас виконувати завдання можуть стільки учасників, скільки баскетбольних щитів є в спортивній залі.
 
Усі конкурсанти отримують по одному м’ячу. За кожним із учасників закріплено суддю, який стежить за правильністю виконання завдання та рахує влучення м’яча в кошик.
 
Умови виконання: кидки м’яча виконують стоячи спиною до щита з будь-якого зручного для учасника місця. М’ячі, що відскочили від щита, конкурсанти підбирають самостійно.
 
Завдання починають і завершують за звуковим сигналом.
 
Тривалість: 180 с.
 
Визначення переможця: учасник, який влучив найбільшу кількість разів. У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять додатковий конкурс до виявлення переможця.
 
 
5-та НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: набивання футбольного м’яча ногою.
 
Інвентар: футбольні м’ячі.
 
Підготовка: претенденти займають спеціально відведені місця. Конкурсанти отримують по одному футбольному м’ячу.
 
За кожним із учасників закріплено суддю, який стежить за правильністю виконання завдання та рахує набивання м’яча.
 
Умови виконання: завдання виконують у колі діаметром 2 м. М’ячі можна набивати будь-якою частиною ноги, а також чергуючи ноги. Вихід за межі кола, торкання м’ячем підлоги або ловіння м’яча руками є порушеннями, що свідчать про завершення виконання завдання.
 
Тривалість: 120 с.
 
Визначення переможця: учасник, який виконав найбільшу кількість набивань. У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять додатковий конкурс до виявлення переможця.
 
 
6-та НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: метання бадмінтонного волана на дальність.
 
Інвентар: волани для бадмінтону; гімнастичні лави; рулетка.
 
Підготовка: конкурсанти сідають на гімнастичні лави. Для виконання завдання суддя запрошує їх по одному в порядку, визначеному жеребкуванням. Конкурсант отримує три бадмінтонних волани.
 
Суддівство в цій номінації здійснює бригада суддів, яка відстежує правильність виконання завдання та вимірює дальність польоту волана. 
 
Умови виконання: учасник розбігається до лінії й, не заступаючи за неї, метає волан на дальність. Після чого виконує другу та третю спроби. 
 
Суддівська бригада вимірює дальність польоту кожного волана й фіксує результати в протоколі.
 
У випадку заступа за лінію результат цього метання анулюють. Під час підбиття підсумків ураховують найкращу спробу кожного з конкурсантів.
 
Тривалість: без обмеження часу.
 
Визначення переможця: учасник, який продемонстрував найкращий результат.
 
У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять додатковий конкурс із однієї спроби.
 
 
7-ма НОМІНАЦІЯ
 
Завдання: метання волейбольного м’яча на дальність.
 
Інвентар: волейбольні м’ячі; гімнастичні лави; рулетка.
 
Підготовка: конкурсанти сідають на гімнастичні лави. Для виконання завдання суддя запрошує їх по одному в порядку, визначеному жеребкуванням.
 
Конкурсант отримує волейбольний м’яч. Суддівство в цій номінації здійснює бригада суддів, яка відстежує правильність виконання завдання та вимірює дальність польоту волейбольного м’яча.
 
Умови виконання: учасник стає біля лінії спиною до напрямку метання, набуває вихідного положення — стійка ноги нарізно, м’яч у руках унизу. За сигналом судді конкурсант виконує замах і метає м’яч між ногами на дальність.
 
Кожний претендент має три спроби. Суддівська бригада вимірює дальність польоту кожного м’яча та фіксує результати в протоколі. У випадку заступа за стартову лінію результат цього метання анулюють. Під час підбиття підсумків ураховують найкращий результат кожного з конкурсантів.
 
Тривалість: без обмеження часу.
 
Визначення переможця: учасник, який продемонстрував найкращий результат.
 
У випадку однакового результату у двох і більше учасників поміж них проводять додатковий конкурс з однієї спроби.
 
Після завершення останнього конкурсного завдання головний суддя змагань підбиває підсумки заходу, організатори нагороджують призерів і переможців у кожній номінації.
 
 
ЛІТЕРАТУРА
 
Смолевский В. М. Гимнастика и методика преподавания : учеб. для ин-тов физ. культ. — М. : Физкультура и спорт, 1987.
Dounload PDF

Відгуки читачів