Екологічні хвилинки. Екологічна казка «Ліс — наш дім»

Г. М. Бебко, Кам’янська ЗОШ, Березнівський р-н, Рівненська обл.


Мета: виховувати ціннісне ставлення особистості до природи, розвивати екологічну свідомість та любов до своєї місцевості.

Методичне забезпечення: костюми лісових тварин, декорації лісу — дерева, гриби, пеньки.

Очікувані результати: оберігати навколишнє середовище, поліпшення екологічної грамотності учнів.

Форма проведення: виступ агітбригади на шкільній перерві перед учнями молодшої школи.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
 
Дівчина. Доброго дня, вас вітає екологічна агітбригада із Березнівщини — «Ноосфера». Прослухайте нашу казку «Ліс — наш дім». Кругом тихо, аж тут вибігає збентежений зайчик.
 
Зайчик. Я — житель лісу, хочу вам розповісти історію про життя в нашому лісі. Раніше все було кругом зелене, запашне, чисте, але в наш ліс увірвалась людина ХХІ століття, яка хоче приватизувати мою домівку, вона вирішила побудувати мережу фабрик і ресторанів у лісі. Відтоді я не сплю ночами, усе думаю, на що перетворяться наші зелені легені.
Утім, дивіться самі.
 
Людина ХХІ століття
Ліс я вправно поруйную,
І заводи побудую,
Газ і світло проведу,
І дорогу прокладу.
Буду гроші заробляти,
І у бізнес їх вкладати,
Ліс я весь приватизую,
І кущі я покорчую.
 
Так, так, так, мешканці лісу будуть не в захваті від моїх ідей, але для мене найголовніше — це слава і прибутки.
 
 
Хлопець
Як я хочу рано-вранці встати,
По дорозі босоніж піти,
І від страху очі не ховати,
Від екологічної біди.
Буду я природу шанувати,
З нею радість свою розділю,
На землі ніколи і ніхто,
Не любив так, я її люблю.
Ми кличем вас у світ чудової природи,
Де не буде горя, нещастя, проблем і бід,
Де багато, багато води,
Де ростуть ряснії сади,
Де зможете ви це зберегти.
 
Дівчина. Знищення лісів призведе до накопичення вуглекислого газу в атмосфері, це дасть поштовх парниковому ефекту, зникне органічний світ. Шановна людино, послухайте мене, я вас благаю — не знищуйте домівки сотні жителів, у них також є маленькі діти.
 
Лисичка
Уявіть таку картину,
Хтось украв вашу дитину,
Відібрав житло і дачу,
Документи у придачу,
Відібрали воду, стало все жахливе,
Ви тоді будете щасливі?
 
 
Людина ХХІ століття
Захотіла я прибутки наскладати,
І природі болю завдати,
Не замислилась я на одну хвилину,
Як житиме моя дитина.
Майбутнє далеке,
Не будь до нас жорстоке,
Не будь до нас жорстоке,
Жорстоке не будь.
Я буду виправлятись,
Не буду будуватись,
Здоров’я берегтиму,
Для кожної людини.
 
 
Лисичка
Подивись уважно і запам’ятай,
Це довкілля чарівне, людино,
Це Земля наша рідна, чудовий наш край,
Мила серцю — моя Україна!
 
 
ЕКОЛОГІЧНІ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ
 
Більшу частину доби дитина перебуває у статичному положенні, тобто сидить: у школі під час уроків; удома, коли виконує домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грає у комп’ютерні ігри. При цьому дитина несе велике фізичне навантаження. Статичне навантаження вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини. Як наслідок — перевтома. У дитини знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Дитина скаржиться на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці. Тому в разі виявлення в дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти б могли виконувати нескладні фізичні вправи.
 
Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напруження з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців. Вправи слід добирати в такий спосіб, щоб протягом дня цілеспрямовано навантажувалися і розслаблялися різні групи м’язів дітей: плечового поясу, спини, тазостегнових суглобів. Необхідно уводити в комплекс вправи для відпочинку очей, дихальні вправи, вправи на координацію рухів.
 
Пропоную розробки екологічних фізкультхвилинок.
 
 
1 Вправа для покращення кровообігу в очному яблуку
 
Уявімо, що ми з вами — захисники природи — і вирушаємо в подорож Азією. Щоб потрапити туди, ми повинні потерти чарівну лампу Аладдіна (тремо долоню об долоню, щоб руки зігрілися, заплющуємо очі і прикладаємо теплі долоні до очей). Перед нами постало справжнє царство султана, нам не віриться, що ми справді в Азії (розплющуємо очі і кліпаємо п’ять разів). Відчуваємо справжнє тепло Сходу, у нас покращується кровообіг очей, зволожується рогівка ока. Ось ми і прибули до водойми, щоб побачити тих, хто забруднює річки. (Робимо поворот очима направо, вліво, вгору, вниз) і тут ми бачимо азіатів, що викидають сміття в річку Інд. Ми підходимо до них і розказуємо їм про небезпеку відходів для екосистеми річки та людини. Потім їх відпускаємо (дивимось вдалечінь) на захід сонця і (переводимо погляд на кінчик носа) і розуміємо, що ми вже вдома, сидимо за партами та вирушаємо далі в країну знань.
 
 
2 Рухлива фізкультхвилинка
 
Потомились — відпочиньмо
І по материках пориньмо.
(Устаємо і легко тупаємо ногами.)
Зупинились і побачили
І красу Америки відзначили,
Ось торнадо налетів,
(руками швидко махаємо)
Знищити він нас хотів.
Ми південніше всі опускаємось
І в Південній Америці опиняємось.
(Присідаємо)
Пробираємось по лісах екваторіальних
(навшпиньки ходимо)
Побули в умовах екстремальних.
Підстрибнули, зупинились,
І в Африці ми опинились,
Тут пустелі і жара,
Охолодитись нам пора
(махаємо руками навколо обличчя).
Ось і Антарктида холоднюча,
Тут зима сувора, злюча,
Ми скрутились, змерзли (тупаємо ногами)
І втомились ми з дороги.
Але ще в Австралію ми зазирнемо
І з акацій листя ми нарвемо, (рухаємо
пальцями рук наче рвемо листя руками)
Кенгуру побачимо і зрадіємо (усміхаємось)
І про Євразію ми помріємо.
Тож додому ми примчали,
І за парти посідали.
Dounload PDF

Відгуки читачів