У пошуках олімпійського вогню (для учнів молодших класів)

Н. К. Некрасова, ЗОШ № 31, м. Кременчук, Полтавська обл.


Завдання: 1) виховувати любов до фізичної культури та спорту; 2) розвивати руховий апарат, фізичні якості, рухові вміння та навички; 3) зміцнювати здоров’я; 4) ознайомити з олімпійськими традиціями.

Інвентар: олімпійський прапор і смолоскип; стійки; естафетні палички; обручі; тунелі; футбольні, тенісні та великі гумові м’ячі; лижі.

Система оцінювання: за перемогу у конкурсі команда отримує 2 бали, за поразку — 1 бал. Перемагає команда, яка набрала найбільшу суму балів.

 

ХІД СВЯТА
 
1 -й в е д у чий. Доброго дня, любі друзі!
 
2 - й в е д у ч и й. Вітаємо вас на святі сили та краси!
 
Ра з о м. Святі спорту!
 
1 -й в е д у чий. Сьогодні ми вирушаємо у подорож до місця, де зародилися найвеличніші спортивні змагання — Олімпійські ігри.
 
2 - й в е д у ч и й. Здобути олімпійську медаль — найвища мета кожного спортсмена.
 
1 -й в е д у ч и й. Де виникли Олімпійські ігри? (Відповіді дітей.) Понад дві тисячі років тому на заході Греції в долині річки Алфей було місто Олімпія. У густій зелені оливкових гаїв було зведено чудові храми, названі на честь грецьких богів Зевса, Аполлона, Афродіти, Артеміди.
 
2 -й в е д у ч и й. Існує багато легенд про виникнення Олімпійських ігор. Одна з них свідчить, що ці змагання греки запозичили у богів, життя яких було сповнене війнами та подвигами.
 
1 - й в е д у ч и й. Щоб покласти край війнам, грецький цар Іфіт організував ігри, де люди розв’язували суперечки не зброєю, а у чесних змаганнях на швидкість, спритність, силу.
 
2 - й в е д у ч и й. Олімпійські ігри проводять один раз на 4 роки. Основними символами Ігор є олімпійський прапор та олімпійський вогонь.
 
1 -й в е д у ч и й. Прапор ви бачите перед собою. А де ж наш вогонь?
 
2 -й в е д у ч и й. А за вогонь вам доведеться поборотися!
 
1 - й в е д у ч и й. Розпочнімо пошуки олімпійського вогню!
 
2 - й в е д у ч и й. Переможе команда, яка першою знайде олімпійський вогонь і набере найбільшу суму балів.
 
1 - й в е д у ч и й. Олімпійський девіз: «Швидше! Вище! Сильніше!» Які девізи у наших команд? Дізнаймося!
 
 
1-й КОНКУРС «КОНКУРС ДЕВІЗІВ»
 
Команди по черзі промовляють девізи. Перемагає команда, яка найкраще та найчіткіше промовила девіз.
 
2 -й в е д у чий. Молодці! На один крок ви наблизилися до олімпійського вогню.
 
Програма перших Олімпійських ігор складалася здебільшого із легкоатлетичних видів. Найпоширеніша бігова дистанція тоді мала назву стадій (приблизно 200 м).
 
Спортсменів, які перемагали у змаганнях на цю дистанцію, дуже поважали.
 
Позмагаймося у бігові, але наша дистанція буде дещо меншою.
 
 
2-й КОНКУРС «НАЙШВИДШИЙ»
 
Кожний учасник має добігти до стійки на відстані 10 м від лінії старту, тримаючи у руках естафетну паличку, оббігти стійку, та повернутися назад, передаючи паличку наступному. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
1 -й в е д у ч и й. Ще один крок до вогню подолано! На давніх Олімпійських іграх дуже популярними були перегони на колісницях. Спробуємо відтворити ці змагання. Але замість колісниць у нас будуть обручі.
 
 
3-й КОНКУРС «ПЕРЕГОНИ НА КОЛІСНИЦЯХ»
 
Перші номери команд («наїзники») тримають обручі («колісниці»).
 
За сигналом вони рухаються до позначки на відстані 10–15 м, оббігають її та повертаються назад. Беруть другого гравця та вдвох у обручі рухаються до позначки.
 
Там перший номер залишається, а другий стає «наїзником» і рухається за іншим гравцем. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
2 - й в е д у ч и й. Олімпійські ігри сучасності містять змагання з багатьох видів спорту. Пригадаймо їх!
 
 
4-й КОНКУРС «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ»
 
Команди по черзі називають види спорту, що включено до програми Олімпіад. Повторювати заборонено. Перемагає команда, яка назве більше видів спорту.
 
1 - й в е д у ч и й. Молодці! Пригадали багато видів спорту. Тепер позмагаймося у деяких із них!
 
 
5-й КОНКУРС «ФУТБОЛЬНИЙ»
 
Гравці по черзі обводять футбольний м’яч між стійками, що розташовані на відстані 2 м одна від одної.
 
Обвівши останню стійку, повертаються назад у такий самий спосіб і передають м’яч наступному учасникові. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
 
6-й КОНКУРС «ВЛУЧНО В ЦІЛЬ»
 
Кожний гравець команди має по 2 тенісних м’ячі. За сигналом він має по черзі закинути м’ячі до кошика з відстані 3 м. Ураховують швидкість і кількість влучень.
 
 
7-й КОНКУРС «ЛИЖНІ ПЕРЕГОНИ»
 
Завдання кожного гравця: пройти на лижах до позначки на відстані 10 м і повернутися назад. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
2 - й в е д у ч и й. Ми все ближче до Олімпійського вогню. На нашому шляху виникла ще одна перешкода, що створили боги Олімпу. Але ми маємо її подолати.
 
 
8-й КОНКУРС «СМУГА ПЕРЕШКОД»
 
Перед командами — по 3 обручі на відстані 50 см один від одного, далі — тунель і стійка на відстані 3 м. Завдання кожного гравця: стрибаючи на обох ногах із обруча в обруч, пролізти крізь тунель, оббігти стійку та повернутися назад, передаючи естафету наступному учасникові. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
1 - й в е д у ч и й. Від олімпійського вогню нас відділяє усього 2 кроки!
 
 
9-й КОНКУРС «СТРИБУНИ»
 
За сигналом напрямний, сидячи на великому м’ячі, стрибками рухається до стійки, обминає її та у такий самий спосіб повертається назад, передаючи м’яч наступному гравцеві. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
 
10-й КОНКУРС «ЕСТАФЕТА З ОБРУЧАМИ»
 
Перед кожною командою — по три обручі. За командою «Руш!» учень підбігає до обруча, пролізає крізь нього, потім пробігає під двома іншими, оббігає стійку та повертається назад, передаючи естафету наступному учасникові. Перемагає команда, яка фінішує першою.
 
2 - й в е д у ч и й. Ось і дісталися ми Олімпійського вогню! (1-й ведучий виносить смолоскип.) Першою його дісталася команда __________. Вітаємо їх!
 
1 - й в е д у ч и й. Але сьогодні переможених у нас немає. Адже, як свідчить олімпійський принцип: «Головне не перемога, а участь!». 
 
2 -й в е д у чий. Бажаємо вам завжди бути здоровими! Нехай спорт стане невід’ємною складовою вашого життя.
 
Підбиття підсумків. Нагородження переможців.
Dounload PDF

Відгуки читачів